Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@14:30:07 GMT

شرایط عرضه برنج در بورس کالا

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۷۰۲۳

شرایط عرضه برنج در بورس کالا

میرزاپور، سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: برای ورود برنج به بورس کالا، انبارهایی در نظر گرفته شده و اکنون یک انبار در مرحله پذیرش داریم.

به گزارش سرویس بورس مشرق، اکبر میرزاپور، سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران در رابطه با صحبت های اخیر وزیر اقتصاد مبنی بر ورود برنج به بورس کالا، اظهار کرد: بورس کالا اقداماتی را در این زمینه انجام داده است و به همین منظور  جلسات متعددی بین بورس کالا، فعالان بخش کشاورزی، فعالان بخش خصوصی برنج از استان های (گیلان و مازندران) و نمایندگان جهاد کشاورزی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای ورود برنج به بورس انبارهایی در نظر گرفته شده به گونه‌ای که اکنون ما یک انبار در مرحله پذیرش داریم علاوه بر آن در تلاشیم تا مجوز های لازم را به منظور راه اندازی معاملات این کالا در بورس اخذ کنیم.

میرزاپور گفت: بورس کالا آمادگی لازم را برای حضور این کالا در تابلوی معاملاتی خود دارد، اما اینکه چه مدت زمانی طول می‌کشد تا این مجوز تایید شود بستگی به نهادهای متولی اعم از وزارت اقتصاد و وزارت جهاد کشاورزی دارد.

وی درباره حضور شالیکاران به منظور فروش محصولشان در بورس کالا، تصریح کرد: اوراق کالایی در اصل ابزاری هستند که بیشتر به کار کشاورزان می‌آیند، این سیستم در اصل بورس را به سمت مباحث کشاورزی کشانده و این امر به بحث تولید کمک می‌کند.

سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران در پاسخ به این سوال که ااین امر فقط مخصوص برنج‌های داخلی است یا وارداتی‌ها را هم در بر می‌گیرد، گفت: سازو کار معاملات اوراق کالایی علی‌الحساب برای سیستم تولیدات داخلی  است، اما اکنون این امکان در بورس کالا  وجود دارد که در رابطه با برنج‌های وارداتی هم در صورتی که مجوزهای لازم داده شود اقدامات لازم را انجام دهیم.

منبع:سنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی بورس شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس بورس کالا اخبار بورس ریزش بورس شورای عالی بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام سرمایه گذاری برنج بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتشال در مازندران؛ فوتبال در گل و شُل شالیزار

با آغاز فصل نشا یا همان کشت برنج در زمین‌های کشاورزی، رشته «فوتشال» در مازندران اجرا شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ فوتشال ورزشی است که هر سال چند روز بازی می‌شود! در آغاز فصل کشت برنج ، جوانان روستاهای مازندران که زمین زراعی خود را آب گرفته و با زیر و رو کردن گل، آماده کاشتن بوته‌های برنج می‌شوند، اقدام به بازی سنگین و نفسگیری به نام فوتشال می‌کنند که با حضور اهالی محل همراه است.

این عکس‌ها از فرشید سگار در روستای ریحان آباد گلوگاه است که برای اولین بار در زمین شالیزار خود دروازه کاشتند و مسابقه فوتبال برگزار کردند تا فصل برنج را با شادی شروع کنند.

 

دیگر خبرها

  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • فوتشال در مازندران؛ فوتبال در گل و شُل شالیزار
  • فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران
  • تصاویر | نشاء برنج در گیلان
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس