Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:56:10 GMT

آزاد سازی ۱۳۷ هزار مترمربع اراضی ورجین لواسانات

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۷۰۳۰

آزاد سازی ۱۳۷ هزار مترمربع اراضی ورجین لواسانات

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از حفاظت محیط زیست استان تهران،سعید محمودی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از اراضی رفع تصرف شده، گفت: عزم جدی برای مقابله با پدیده زمین خواری، تخریب اراضی و تصرفات غیر مجاز در حوزه مناطق تحت مدیریت استان بویژه در محدوده لواسانات با همکاری دستگاه های متولی در یک‌سال گذشته شکل گرفته که دست سودجویان را از چنگ اندازی به بیت المال کوتاه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۹۹ برای ۳۳ مورد پرونده هایی که از سوی محیط زیست در مراجع قضایی مطرح شده بود، آرای بدوی و قطعی صادر شده که بیش از ۹۵ درصد رای های صادره به نفع محیط زیست بوده است.

این مقام محیط زیست گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ پرونده قانونی با آراء قبلی شامل ۱۳۷ هزار مترمربع از چنگال متصرفان خارج و رفع تصرف شده است.

محمودی با بیان اینکه در خصوص اجرای ۶ مورد از پرونده‌هایی که آرای قطعی آنها صادر شده است در ماه پیش رو اقدام به رفع تصرف خواهد شد، ادامه داد: در سال ۹۹ میزان ۱۹۴۷ متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده ورجین در قالب ۳ مورد تخریب اراضی از سوی افراد سودجو منجر به تشکیل ۳ پرونده قضایی در محاکم قانونی شده که این پرونده ها هم اکنون در حال رسیدگی است.

وی گفت: منطقه حفاظت شده ورجین و اراضی تحت مدیریت در محدوده شمیرانات و البرز مرکزی به لحاظ نزدیکی به شهر تهران و برخورداری از آب و هوای مناسب و چشم انداز های ویژه طبیعی همواره مورد توجه سودجویان، متخلفان و کارتل های پول و قدرت بوده است.
محمودی،  همچنین با اشاره به مشکلات پیش روی محیط زیست در حفظ و نگهداری چینن مناطقی، افزود: گستردگی وظایف و کمبود نیروی انسانی و امکانات لازم و همچنین عدم پیش‌بینی هزینه‌های کارشناسی حقوقی در بودجه محیط زیست برای پرونده های طرح شده و هزینه های رفع تصرف و اعاده به وضعیت سابق از جمله مشکلات اصلی در این حوزه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، در عین حال با قدردانی از قوه قضاییه، دبیرخانه حفظ حقوق بیت المال، مقامات قضایی و همچنین ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آب منطقه ای در حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از تخریب و تصرفات و مقابله با پدیده زمین خواری، همگرایی و اقدامات در رویکرد جدید را در جلوگیری از سوء استفاده متخلفان از خلع های احتمالی را ضروری و سازنده دانست.

محمودی در خصوص تعداد احکام قضایی صادره در محدوده پارک های ملی خجیر و سرخه حصار گفت: در سال ۹۹ تعداد ۵ حکم قضایی در این خصوص صادر شده و تعداد ۲ پرونده به مرحله اجرا رسیده که در این خصوص میزان ۴۶۷۲ متر مربع اراضی از دست سودجویان رفع تصرف شده است.

برچسب‌ها شهر تهران اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تخریب محیط زیست شهر تهران اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تخریب محیط زیست اخبار کنکور محیط زیست رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از مشاهده یک نفر پلنگ برای دومین بار در منطقه حفاظت شده سبزکوه خبر داد.

سعید یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال وبختیاری با اشاره به مشاهده یک نفر پلنگ در منطقه سبزکوه، اظهار کرد: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست استان حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی شد.

وی افزود: این تصاویر توسط محیط‌بان ملک‌آرا خلیل طهماسبی در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است و دومین ثبت پلنگ در منطقه حفاظت شده سبزکوه و اولین ثبت در سال‌جاری است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی، گونه در خطر انقراض جهانی است، افزود: گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

یوسف‌پور تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده است که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به منطقه حفاظت شده سبزکوه، تاکید کرد: منطقه حفاظت‌شده سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

یوسف‌پور گفت: زیست‌بوم ویژه، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، کل و بز وحشی، خرس قهوه‌ای و دیگر جانداران در این محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و شش منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱۵ درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری توسط محمدرضا احمدی مسئول منطقه حفاظت شده سبزکوه در سال‌جاری ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

کد خبر 751110

دیگر خبرها

  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد