Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@23:15:33 GMT

رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا از فردا آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۷۲۶۴

رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا از فردا آغاز می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش اقتدار ۹۹ این نیرو از فردا با حضور تیپ‌های هوابرد، نیروهای مخصوص و واکنش سریع در سواحل مکران آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این نیرو رزمایشی هدف محور و خاص را در سواحل مکران برگزار می‌کند اظهار داشت: رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا با حضور تیپ ۵۵ هوابرد، تیپ ۶۵ نیرو مخصوص و ویژه، تیپ ۲۲۳ واکنش سریع با پشتیبانی ترابری و رزمی نیروی هوایی و هوانیروز ارتش در سواحل مکران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ بازتاب رزمایش سپاه در شبکه صهیونیستی

وی با تأکید بر اینکه اهداف و ویژگی‌های این رزمایش منحصر به فرد است افزود: پس از تغییرات عمده‌ای که در پی فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساختار یگان‌های نزاجا ایجاد شد؛ این رزمایش به صورت تهاجمی و هدف محور برای نخستین بار در سطح نزاجا برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ حیدری اذعان داشت: تمامی تاکتیک‌های به کار گرفته شده در این رزمایش ترکیبی، بومی و خلاقانه است که متناسب با ساختارهای جدید نیروی زمینی ارتش هویت پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تجهیزات و تسلیحات به کار گرفته شده در این رزمایش عمدتاً ساخت صنایع داخلی، متخصصان نیروی زمینی و صنعت دفاعی کشور است تصریح کرد: مهمترین هدف این رزمایش ارزیابی قدرت تحرک و تهاجم تیپ‌ها و لشکرهای واکنش سریع و متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ثبت رکورد در سرعت عمل و پاسخگویی سریع و قاطع به تهدیدات از اهداف پیش بینی شده در این رزمایش است؛ همچنین در این رزمایش تاکتیک‌های نوین و خلاقانه بومی به منظور افزایش توان نفوذ و تهاجم گسترده یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی، در سواحل دشمن اجرا می‌شود.

وی با اشاره به بهره گیری از نیروهای متخصص و چند منظوره که توانمندی اجرای عملیات‌های مختلف را در پوشش جغرافیایی مختلف اعم از دریا، خشکی، کوهستان و... دارند، تصریح کرد: در این رزمایش از نیروهای متخصص و چند منظوره جهت اجرای عملیات ترکیبی برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده استفاده می‌شود.

امیر سرتیپ حیدری خاطرنشان کرد: عملیات متحرک هوایی، عملیات نفوذ در سطح و زیرسطح و حرکت به سوی اهداف دریایی دشمن از دیگر برنامه‌های این رزمایش است؛ بنابراین گزارش؛ این رزمایش با حضور و نظارت امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین نظارت فرماندهان و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد ارتش برگزار می‌شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی روابط عمومی ارتش ستادکل نیروهای مسلح سواحل مکران نیروی زمینی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران سید عبدالرحیم موسوی نیروی زمینی ارتش واکنش سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز جمعه تأکید کرد که صنعا تحولات مربوط به حملات اسرائیل و آمریکا به غزه و آماده شدن آنان برای عملیات نظامی در منطقه رفح را پیگیری می‌کند
وی با بیان اینکه یمن چهارمین مرحله از عملیات‌های خود را که در راستای حمایت از ملت فلسطین است، آغاز می‌کند، گفت: ما آغاز مرحله حمله به همه کشتی‌هایی را اعلام می‌کنیم که ناقض تصمیم [یمن]برای ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند.
سریع با اشاره به اینکه دامنه حملات یمن از دریای مدیترانه تا هر نقطه‌ای خواهد بود که دست این کشور به این کشتی‌ها برسد، خاطر نشان کرد: اگر اسرائیل عملیات نظامی را در رفح آغاز کند، تمامی کشتی‌های متعلق به شرکت‌هایی را مجازات خواهیم کرد که وارد بنادر فلسطین اشغالی می‌شوند.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد: «به هیچ یک از کشتی‌هایی که با بنادر اسرائیل در ارتباط باشند، اجازه نخواهیم داد از منطقه عملیاتی ما عبور کنند؛ صرف نظر اینکه مقصد این کشتی‌ها کجا باشد».
یحیی سریع در پایان به اسرائیل هشدار داد: «برای آماده شدن و فراهم کردن مقدمات مربوط تنش گسترده‌تر و قدرتمندتر تردید نخواهیم کرد تا اینکه حمله به غزه متوقف شود و محاصره ملت فلسطین هم در هم بشکند».
«سید عبدالملک الحوثی» رهبر انقلاب یمن به تازگی به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.
سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد: «تا زمان ادامه جنگ و محاصره در غزه این حملات نیز ادامه خواهد یافت؛ عملیات‌های نظامی ما ادامه می‌یابد و تلاش می‌کنیم تا اقیانوس هند این عملیات‌ها را گسترش دهیم».
او همچنین گفت که در پی عملیات یمنی‌ها عبور کشتی‌های آمریکایی از دریای سرخ به میزان ۸۰ درصد کاهش یافته است و در این میان هزینه بیمه کشتی‌های آمریکایی که بخواهند از دریای سرخ بگذرند در مواقعی حتی تا ۵۰ میلیون دلار نیز افزایش یافته است.
الحوثی در پایان تأکید کرد که بندر ایلات به شکل کامل تعطیل شده و اسرائیل در واردات کالا در تنگنای شدیدی قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از میزان ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است