Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت که این کشور شناور نظامی خود را که در نزدیکی تنگه هرمز حضور یافته بود از این آبراه دور کرده است تا روحیه مثبت قبل از مذاکره با ایران در مورد نفتکش توقیف شده و ملوانان را تقویت کند.

این مقام دیپلماتیک که نامش ذکر نشده روز دوشنبه به یونهاپ گفت: عقب نشینی واحد ضد دزدان دریایی کره جنوبی قبل از سفر هیات دیپلماتیک این کشور به تهران به سرپرستی «چوی جونگ کان»  معاون اول وزیر خارجه در ۲۰ دی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد. سفارت کره جنوبی در تهران دو روز بعد سلامت هر ۲۰ ملوان را تأیید کرد.

به دنبال توقیف این کشتی، کره جنوبی دو هیات دیپلماتیک شامل یک هیات به سرپرستی  «کو کیونگ سوک» مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه و یک هیات هم به سرپرستی «چوی جونگ کان» معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی برای گفت و گو با مقامات ایرانی به تهران اعزام کرد.

این منبع دیپلماتیک به یونهاپ گفته است: برای ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات، واحد ضد دزدان دریایی، که ایران با حساسیت به آن واکنش نشان داده است، از تنگه هرمز دور شده است.

وی این تصمیم را ارسال سیگنالی دوستانه به ایران پیش از مذاکرات توصیف کرده است.

یونهاپ می گوید: کره جنوبی اندکی پس از توقیف نفتکشش به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مقامات ایران، ناوشکن ۴۴۰۰ تنی «چوی یانگ»؛ یگان ضد دزدی دریایی خود را به آبهای نزدیک تنگه هرمز فرستاد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود که «سعید بادامچی شبستری»  سفیر ایران در کره جنوبی همان زمان نارضایتی خود را از اعزام این ناو کره ای ابراز داشته بود.

 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شناور تنگه هرمز کره جنوبی کره جنوبی تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران

دریافت 55 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جزیره هرمز تاریخ بلند بالایی دارد اما شکوه این جزیره با حضور پرتغالی‌ها در منطقه رو به فراموشی سپرده شد.

جزیره هرمز پایگاه مهم تجارت دریاییِ منطقه بوده و همین امر پرتغالی‌ها را از آن سوی دنیا به خلیج‌فارس کشاند، در آن دوران شهدای زیادی تقدیم دفاع از جزایر شد اما متأسفانه نام و نشان زیادی از آن‌ها باقی نمانده است.

یکی از این بزرگ مردان جاویدالاثر خواجه عطا است که در گزارش زیر در رابطه با آن سخن به میان آورده‌ایم.

کد خبر 6089408

دیگر خبرها

  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا