Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، گوش‌فیل یکی از انواع شیرینی‌های محبوب و خوشمزه ایرانی است. برای آموختن طرز درست کردن آن در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه گوش‌فیل:

تخم مرغ: ۱ عدد
شیر: نصف لیوان
شربت: ۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری
ماست: ۱ قاشق مرباخوری
روغن جامد: ۲ قاشق غذاخوری
آرد: به میزان لازم
هل، وانیل و گلاب: به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت گوش‌فیل:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو لیوان شکر را در یک لیوان آب حل کنید به همراه کمی وانیل، هل، زعفران (در صورت تمایل) و گلاب بگذارید روی شعله تا جوش آید و آنقدر بجوشد تا قوام یابد. سپس شربت به‌دست‌آمده را کنار بگذارید تا خوب سرد شود.

۲. تخم مرغ، شیر و روغن را با هم مخلوط کنید، سپس ماست و دو قاشق شربت و بیکینگ پودر را اضافه و در آخر به آرامی آرد را بیفزایید، خوب به هم بزنید و با دست ورز دهید تا خمیر گوش‌فیل آماده شود.

۳. زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید، آرد کافی است. یک تا دو ساعت خمیر را کنار گذارید. سپس با وردنه آن را صاف کنید و لوزی لوزی ببرید. می‌توانید وسط لوزی‌ها را نیز جمع کنید یا همین طور ساده در ظرف گودی که روغن مایع در آن ریخته و خوب داغ شده است، بیندازید.

۴. وقتی طلایی شد با کفگیر آن را خارج کنید و در صافی بیندازید تا خوب روغن آن گرفته شود. سپس در شربت سرد بیندازید و باز در صافی دیگری انداخته تا شیره‌های اضافی آن نیز گرفته شود.

۵. می‌توانید خمیر را نیز با قالب‌های ستاره‌ای یا گل شکل دهید.

منبع: ایرنا

کد خبر 579815 برچسب‌ها آشپزی توصیه‌ها و آداب آشپزی - دستور پخت غذا - دسر شیرینی‌جات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آشپزی دستور پخت غذا دسر شیرینی جات گوش فیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند

 مصطفی صالحی زاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت در دسته بندی نوشیدنی ها و فرآورده های آنها، انواع نوشابه گازدار با/یا بدون قند، نوشابه انرژی زا، نوشیدنی مالت (ماء الشعیر) طعم دار و نوشیدنی عصاره گندم طعم دار، انواع شربت میوه ای و غیرمیوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجاز محسوب می شوند

وی ادامه داد: همچنین انواع سوسیس و کالباس، ژامبون، انواع ساندویچ و پیتزای دارای سوسیس و کالباس و ژامبون، انواع سمبوسه و فلافل آماده شده، پنیر پیتزای پروسس و تاپینگ پیتزا در دسته بندی فرآورده های گوشتی و غذاهای آماده مصرف در فهرست کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت هستند.

وی افزود: سایر اقلام خوراکی مانند روغن مصرفی خانوار (روغن نیمه جامد)، انواع سس سالاد و مایونز، انواع فرآورده حجیم شده بر پایه ذرت و فرآورده های کاکائویی از دیگر کالاهای آسیب رسان به سلامت محسوب می شوند

  صالحی زاده  داد: مطابق بند ج ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، تبلیغ کالاها و خدمات مندرج در این فهرست از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.

فهرست کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت در سال 1403 در فایل زیر قابل مشاهده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز