Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، متن این بیانیه به شرح زیر است؛

در روز ۲۵ دی‌ ماه ۱۳۹۹ چند رسانه داخلی خبری مبنی بر بازداشت یکی از معاونان سابق سرآوا هنگام خروج از کشور را منتشر کردند که در رسانه‌های خارجی نیز بازنشر شده است. به اطلاع می‌رساند پرونده قضایی آقای عماد شرقی در ابتدای سال ۹۷ شکل گرفته و بر اساس پیگیری‌‌ نهادهای قضایی هیچ‌گونه ارتباطی بین این پرونده با شرکت و مدیران سرآوا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس ارتباط دادن خبر دستگیری ایشان به سرآوا هدفی جز مغشوش کردن افکار عمومی و ایجاد جو ناامیدی در اکوسیستم کارآفرینی کشور ندارد.

سرآوا به عنوان اولین و موفق‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی در حوزه اقتصاد دیجیتال همواره با شفافیت کامل در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرده است و هیچ یک از موسسان،‌ مدیران و اعضای هیات مدیره سرآوا از جمله سید سعید رحمانی خضری پرونده یا حکم قضایی از مراجع قضایی کشور ندارند. آقای رحمانی از بدو تاسیس سرآوا در ۲۵ آبان ۱۳۹۰ تا ۳۰ تیر ۱۳۹۸ به طور مداوم در مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت خدمت کرده‌اند و خروج ایشان از کشور به صورت قانونی و پس از واگذاری مسوولیت‌ها به مدیرعامل و هیات مدیره جدید شرکت در انتهای این دوره و بنابر تصمیم شخصی ایشان بوده است.

همکاری آقای عماد شرقی با سرآوا از اوایل خردادماه ۱۳۹۶ به عنوان مشاور در حوزه «امور توسعه کسب‌وکار» شروع و در انتهای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به پایان رسید. بنابر اطلاعات فوق آقای عماد شرقی از خرداد ماه ۱۳۹۷ به بعد با شرکت همکاری نداشته و طرح این عنوان که ایشان از افراد کلیدی سرآوا بعد از پایان دوره مدیریت آقای رحمانی (در ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۸) بودند، کذب محض است.

لازم به روشن‌سازی است که آقای عماد شرقی نقشی در معرفی و شکل‌گیری شرکت سرمایه‌گذاری IIIC نداشته و در طول همکاری کوتاه خود هیچ مسوولیتی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای شرکت سرآوا یا IIIC نداشته‌ است. شرکت IIIC توسط چندین سرمایه‌گذار مجرب و معتبر اروپایی در تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۴ با هدف سرمایه‌گذاری و انتقال دانش و تجربه مدیریتی به استارتاپ‌های کشورمان تاسیس شد. اولین قرارداد سرمایه‌گذاری IIIC با شرکت سرآوا در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۴ و چند سال پیش از شروع همکاری آقای شرقی با رعایت قوانین سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ ۱۶۸ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۸۹۷ یورو نهایی و منعقد گردید. شرکت IIIC پس از انتقال مبلغ سرمایه‌گذاری به صورت شفاف و قانونی از طریق سیستم سخت‌گیرانه بانکی کشورهای اروپایی و ایران، اولین مجوز سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا) خود را از طرف «سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی فنی ایران» در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ دریافت کرد.

شرکت IIIC، سرمایه‌گذاری دوم خود را به مبلغ ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۴۱ یورو در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ و در کنار سرمایه‌گذاری داخلی به مبلغ ۵۲۰ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۰۸ ریال با عقد قرارداد رسمی انجام داد و پس از انتقال کامل و قانونی مبالغ به داخل کشور، مجوزهای سرمایه‌گذاری بعدی را دریافت کرد. بار دیگر تاکید می‌گردد که آقای عماد شرقی در هیچ یک از این جذب سرمایه‌های خارجی و یا داخلی نقشی نداشته است. همچنین آقای شرقی در طی فعالیت خود در سرآوا مسوولیتی در شرکت‌های دیجی‌کالا، کافه‌بازار، دیوار، علی‌بابا و دیگر شرکت‌های پورتفو سرآوا نداشته و هیچ‌گونه دسترسی به داده‌های مشتریان این شرکت‌ها نیز نداشته است.

سرآوا به‌عنوان پیشرو سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای اینترنتی، در طول سال‌های فعالیت خود بیش از ۳۰۰ میلیون دلار (معادل تقریبی ۴ هزار میلیارد تومان بر اساس میانگین نرخ ارز در سال ۱۳۹۸) روی کارآفرینان ایرانی و استارتاپ‌های تکنولوژی‌ محور سرمایه‌گذاری کرده که نتایج آن منجر به توسعه و رشد بی‌نظیر تعدادی از موفق‌ترین استارتاپ‌های این مرز و بوم و ایجاد ده‌ها هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ‌و توانمندی و خودباوری در جوانان ایرانی شده است. سرآوا مسیر خود را در امید بخشیدن به جوانان کارآفرین و تقویت استقلال اقتصادی، با تاکید بر حفظ امنیت ملی و رعایت قوانین کشور با افتخار ادامه می‌دهد و از نقد منصفانه و حرفه‌ای یک دهه عملکرد خود استقبال می‌کند، ولی قاطعانه در مقابل دروغ‌پراکنی از حقوق قانونی خود دفاع می‌کند.

روابط عمومی شرکت سرآوا

۲۶ دی ۱۳۹۹

پربیننده ترین محسن تنابنده و پسرش +عکس متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش بخوانند بزرگترین نیروی نظامی متعلق به کدام کشورها است؟/ ایران، هشتمین ارتش بزرگ جهان عکس زیرخاکی بازیگر «بانوی عمارت» فوری/ شلیک موشک‌های بالستیک دوربرد سپاه +فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دستگیری سرمایه گذاری شرکت سرآوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.
در این جلسه در ابتدا وکیل متهمان «ح.ی»، «ا.ح.م» و «م‌.ا.ا» به دفاع از متهم «ح.ی» و «م.ا.ا» پرداخت و طبق روال جلسات گذشته طی اظهارات تکراری تمامی اقاریر متهمان را غیرقابل قبول دانست؛ وکیل متهمان حتی کشف و ضبط مواد مخدر پیدا شده در منزل و ماشین متهمان را هم غیرقانونی دانست.
در ادامه جلسه کلیپی از اعترافات متهمان در مواجه رو در رو پخش شد که در ابتدای پخش کلیپ فرزند بزرگ‌تر معاون سابق قوه قضائیه با عصبانیت دادگاه را ترک کرد.
در این کلیپ علی‌رغم اینکه متهمان مدعی شده بودند که اقاریرشان تحت فشار بوده، در فضایی آرام باهمدیگر مواجه شده و بخشی از اقاریر طرف مقابل را بدون هیچ‌گونه فشاری تائید یا رد می‌کردند.
کلیپ منتشر شده به این شرح است:
۱- اعترافات «ح.ی»: پول‌هایی که به م ز واریز می‌شد از منشا رستمی صفا بوده که رابط بین ما و صفا هم م ح بوده که از نزدیکان و دوستان خانواده م است. ما پول ها را برای حفظ ارزشان به دلار و ارز تبدیل می‌کردیم.
تمام تمصمیمات مجموعه بین ما سه نفر بوده و هیچ کس حق این را نداشته که تنهایی کاری کند ما سه نفر یعنی من و دو برادر ا.ح.م بخاطر اینکه «م.ص.م» برادرش هست می‌گوید او هیچ کاره بوده وگرنه از اول ما سه تا در همه کارا باهم بودیم
ما تصمیمات کلان‌مان را بابزرگترمون می‌گرفتیم.
۲- اعترافات «م.ز»: خدا شاهده م ص م خودش به من زنگ زد و گفت این پولا همه برای ماهست و بعد گفت چرا واریز نمیکنی من منتظرم عجله دارم منم گفتم چشم الان واریز میکنم
۳- پخش فیلم دست نویس های ح ی که در آن ریز تمام خرج کردهای مجموعه را نوشته بود مانند خرج موتور و ماشین بنز و بی ام و و لکسوس، خرج جام جهانی، تنخواه‌ها، سهم هریک از افراد، پول های واریزی به م ح
خرج منزل فرشته و... که تماما به دلار و ارز و ریال با جزئیات درج شده بود.
۴- پخش بخشی از پیامک‌هایی که ح ی به م ز که درآن دستور واریز وجه به حساب افراد مختلف را داده است.
غیر از کلیپ در جلسه گذشته ح ی اعتراف کرد که خودرو پورشه و بنز در اختیار برادران است و خودرو ولوو در اختیار خودش بوده است. همچنین خودورو و مازراتی هم در عوض طلب‌شان معادل ۴دانگ بوده است که برای مجموعه است.
در ادامه جلسه نماینده دادستان بخشی از دلایل خود مبنی بر اثبات اتهامات متهمان را ذکر کرده و گفت: دریافت حق الزحمه به صورت سکه، نیم‌سکه، ربع‌سکه، دلار و ارز در اماکن عمومی مانند میدان آرژانتین و در ساعات پایانی شب و یا پاره کردن قرارداد بعد از اتمام کار خود حاکی از مسیر خلاف و اقدام غیرقانونی متهمان است.
وی همچنین به مواد مخدر مکشوفه از دو متهم «ا.ح.م» و «ح.ی» اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه مواد گل از منزل زعفرانیه متهم «ا.ح.م» کشف شده، صرفا ادعای «ح.ی» مبنی بر اینکه این مواد متعلق او بوده است، نمی‌تواند از اتهام نگهداری مواد برای فرزند اول معاون سابق قوه قضائیه بکاهد.

کد خبر 847162 برچسب‌ها دادگاه خبر ویژه قوه قضائیه

دیگر خبرها

  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!