Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از خانه ملت خانه ملت؛ ملک فاضلی در صحن علنی امروز ( دوشنبه، 29 دی ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و قدردانی  از کادر درمان گفت: معیشت جامعه مشکل اصلی  جامعه ما بوده، درحالی که هر روز این مجلس که 60 جلسه از آن می گذرد، همواره عجین با تذکر و اخطار به رییس جمهور و اعضای کابینه دولت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا مشکل حل شده است؟ گرانی و کاهش ارز ملی دولت روز افزون است. وظیفه دولت و مجلس چیست؟ برای حل این معضل چه باید کرد؟ گفتار ، نشست  و برخاست بی اثر محصولش جز ناامیدی و عصیان است. یک روز غفلت مجلس و دولت از امور ملت فاجعه ای جبران ناپذیر است.

نماینده مردم سراوان ، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امنیت پایدار، امید جامعه و رضایت ماندگار دل در گرو توسعه دارد؛ چراکه همه ما باور داریم توان ملی ما بالاتر از ناتوانی ایجاد شده است . هر بخشی از توسعه که کارآمدی و مدیریت دلسوز داشته، کسب موفقیت کرده است. شایسته است هفته ای را اختصاص به حل مشکل معیشت جامعه دهیم.

وی افزود: من افتخار فرزندی استان سیستان و بلوچستان را دارم؛ استانی سراسر افتخار از عصر افسانه تا کنون است. مادران پاک دامن این دیار سلحشور و عزت‌مند فرزندانی را تربیت کرده اند که توانسته اند سروری و عدالت و افتخار ایرانیان را به گوشه گوشه جهان برسانند. مادر بلوچ من جان فدای فرزند و برادر و سرزمین کرده است ولی مادر بلوچ من فرزند و برادر و پدر را فدای عزت و پاکدامنی خویش کرده است بطوری که بوسه زدن بر تربت پاکش نیازمند شایستگی است.اگر این مادران و خواهران با علم توانمند شده اند، شایسته است این جمعیت 50 درصدی ساز و کاری مناسب در کاروان خدمت کسب نماید.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: در شرایط کنونی این سوال پیش می آید که در راستای توسعه استان سیستان و بلوچستان، تکلیف مسئولان چیست؟ اگر قبول داریم شاخص های توسعه در این استان توانمند در عمق ناتوانی است، وظیفه ما چیست؟ چرا سرگردانیم؟ راه حل مستقیم و پیش رو است که آن انجام آنچه انجام نداده ایم، است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  اظهار کرد: بودجه ای را که در طول تاریخ واگذار نکرده ایم را مورد توجه قرار داد. مگر می شود با وجود نیروی انسانی توانمند و متعهد منابع سرشار، مرز فوق العاده آبی و خاکی اینگونه واقعیت تلخ عدم توسعه را پیش رو داشته باشیم؟ بزرگی و کوچکی استان مشکل ما نیست. عدم اختصاص بودجه  مشکل است. باید بودجه ای متناسب اختصاص داد.

رییس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس خاطر نشان کرد: استانی با این پهناوری تنها دو کارخانه سیمان و یک کارخانه نیم بند بافت بلوچ را دارد و این موضوع باعث شده است که دانش آموزان ما به دلیل بیکاری انگیزه تحصیل نداشته باشند؛ چراکه عدم الگوی اشتغال سخت است که طبعا اجرای نظر بلند مقام معظم رهبری در اختصاص بودجه و ایجاد توسعه متوازن سبب جبران این فاصله ها خواهد شد؛ زیرا از بارزترین این فاصله عدم وجود نیروی انسانی تونامند استان در مرکز بخصوص در ساختار وزارت خانه ها می باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نطق میان دستور استان سیستان و بلوچستان استان سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در این مراسم، گفت: بهبود شاخص های کیفی و کمی در حوزه آموزش سیستان و بلوچستان، نیازمند تعامل با خیران نیک اندیش دارد.
همچنین ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری انجمن خیران مدرسه ساز،گفت: مهمترین نیاز آموزش وپرورش توسعه انسانی ونرم افزاری است که با همکاری آموزش وپرورش، نوسازی وتجهیز مدارس وانجمن خیران در سیستان وبلوچستان محقق می شود.
بروشکی مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان هم گفت: امسال 98 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس می شوند.

دیگر خبرها

  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • تداوم باران بهاری در سیستان وبلوچستان
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان