Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد فرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: همه ساله کشاورزان کردستانی با ۱۳۰ نوع افت مبارزه می‌کنند و این روند در سال جاری در حدود ۴۰۶ هزار هکتار از اراضی استان انجام شد.

او افزود: این میزان مبارزه با آفت‌ها شامل ۱۳۰ هزار هکتار مزارع گندم علیه آفت سن، ۱۲۰ هزار هکتار علیه علف هرز، ۱۵ هزار هکتار از باغات علیه بیماری‌های درختان و آفت میوه‌ها، ۴۰ هزار هکتار ویژه آفات یونجه، ۱۰۰ هزار هکتار علیه آفات نخود، یک هزار و ۱۰۰ هکتار علیه آفات کلزا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد:با استفاده از منابع بانکی پنج هزار و ۷۹۳ دستگاه سمپاش در اختیار بهره‎برداران این استان قرار گرفته است.

سپری با اشاره به پرداخت سه هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال برای توسعه تجهیزات مکانیزاسیون گفت: خرید ادوات سمپاشی سهمی حدود چهار درصدی از این بخش دارد.

او افزود: این ادوات شامل یک هزار و ۹۵۵ دستگاه لانسدار گاردانی، یک هزار و ۹۴۹ دستگاه لانسدار با ۲۱۲ دستگاه موتور زنبه‌ای و یک هزار و ۶۷۷ دستگاه توربولاینر و بومدار بوده که عمده این تجهیزات با استفاده از تسهیلات مکانیزاسیون خریداری شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبارزه با آفات جهادکشاورزی کردستان هزار هکتار یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود

ایسنا/لرستان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان گفت: بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد در قالب طرح جهش تولید زیر کشت می‌رود.

مجید طائف در حاشیه بازدید از مزارع الگویی بروجرد در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: تعهد ما در شهرستان بروجرد در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها ۲۲ هزار و ۶۹۶ هکتار بوده که تاکنون  ۱۹ هزار و ۳۷۵ هکتار زیر کشت رفته است.

وی ادامه داد: طی دو سال ۲۷ دستگاه ادوات کشاورزی برای این شهرستان در قالب این طرح برای کشاورزان تامین شده است.

طائف اظهار کرد: ۲۹ کارشناس برای اجرای طرح جهش تولید در شهرستان بروجرد در حال فعالیت بوده و ۵ مرکز خدمات کشاورزی نیز برای این مهم در نظر گرفته شده است.

این مسئول به جزئیات اجرای طرح در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ابلاغی گندم ۹۰۰۰ هکتار بوده که ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار کشت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان تصریح کرد: تعهد ستاد در جو ۷۵۰۰ هکتار بوده که ۶۵۰۰ هکتار اجرایی شده است. همچنین نخود ۷۵۰ هکتار بوده که ۶۵۶ هکتار انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها می‌تواند ما را در بحث تولید غلات به خوکفایی برساند، یادآور شد: با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شوند.

طائف با بیان اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند، اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در قالب این طرح بزرگ پیگیری می‌شوند می‌توانند اثرات بسیار مثبتی در مقاومت گیاهان به استرس‌های محیطی داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران