Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله آزادگان گفت: در سال جاری یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای مرمت قلعه تاریخی اسفندیاری فرخ‌شهر در شهرستان شهرکرد هزینه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ آیت‌الله آزادگان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این مبلغ برای ایزولاسیون و مرمت تیرریزی، پشت‌بام‌سازی، استحکام‌بخشی، کلافکشی، اجرای جرز و دیوار، مرمت طاق‌ها و تویزه‌ها هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلاع تاریخی چهارمحال و بختیاری افزود: مرمت به کامه قلعه تاریخی اسفندیاری فرخ‌شهر شهرستان شهرکرد به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۸۷ تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال برای مرمت این قلعه تاریخی هزینه شده است.

آزادگان یادآور شد: به‌علت فرسودگی مصالح و آسیب‌های وارد شده از شرایط بسیار سخت اقلیمی چهارمحال و بختیاری برای بناهای تاریخی، قلعه تاریخی اسفندیاری فرخ‌شهر در بخش‌های متعددی دچار خسارت شده بود و خطر تخریب قسمت‌های زیادی از این بنا وجود داشت که با مرمت انجام شده، نسبت به نجات‌بخشی این قلعه تاریخی اقدام شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلاع تاریخی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از حضور سرمایه‌گذاران در بخش مرمت و احیای بناهای تاریخی برای سرمایه‌گذاری در قلعه تاریخی اسفندیاری فرخ‌شهر استقبال می‌کند.

وی یادآور شد: قلعه تاریخی اسفندیاری فرخ‌شهر با دو هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین و یک هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا مربوط به اواخر دوران قاجار است و ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۴۱۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

آزادگان بیان کرد: مالکیت کنونی این قلعه تاریخی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری است.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری میراث فرهنگی هزینه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.

او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی