Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن صنفی فضای سبز آذربایجان شرقی گفت: گسترش شهر تبریز به جای اینکه طولی باشد، به صورت تراکم فروشی در داخل شهر بوده و باغ های زیبا و چندین ساله تغییر کاربری داده و به مسکونی و تجاری تبدیل شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول صفرزاده رئیس انجمن صنفی فضای سبز آذربایجان شرقی در گفتگو با تبریز بیدار، با تاکید بر اینکه میزان کاشت درخت در تبریز با توجه به روند فزاینده آلودگی هوای تبریز غیر قابل قبول است، گفت: عملیاتی کردن شعار یک میلیون اصله درخت برای تبریز، به صورت کاشت درختچه بود که به صورت فواصل بسیار نزدیک و غیر اصولی کاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاشت این درختچه ها با فاصله ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر بود که کاری غیر فنی و غیر کارشناسانه بود؛ به دلیل کوچک بودن سطح برگ این درختچه‌ ها، این درختچه ها نمی‌توانند برای هوای تبریز اکسیژن دهی کنند.

رئیس انجمن صنفی فضای سبز آذربایجان شرقی ادامه داد: شهرداری در نظر دارد در کوه های اطراف تبریز (کوه های پینه شلوار، خلف پوشان و عینالی) محل هایی را تملک کرده و به صورت اصولی درخت بکارد.

وی با اشاره حواشی ایجاد شده در سال های اخیر بابت تخریب باغات تبریز، اظهار داشت: در این خصوص نامه ای نیز به بازرسی استان نوشته ام. گسترش شهر تبریز به جای اینکه طولی باشد، به صورت تراکم فروشی در داخل شهر بوده و باغ های زیبا و چندین ساله  تغییر کاربری داده و به مسکونی و تجاری تبدیل شده اند. باغ های زیبا را از دست داده ایم و الان با هزینه چندین برابر، دوباره فضای سبز ایجاد می‌کنیم. برای مثال باغ موجود در چایکنار را از دست بدهی و بعداً در بالای کوه عینالی جنگل کاری ایجاد کنی! هزینه آن چندین برابر خواهد بود.

صفرزاده با اشاره به هزینه های سرسام آور شهرداری افزود: شهرداری وقتی نمی‌تواند هزینه های خود را جبران کند، باغات را نابود و تبدیل به اماکن مسکونی و تجاری می‌کند.

مدیرعامل انجمن صنفی فضای سبز استان  با اشاره عدم وجود برنامه‌ریزی برای ایجاد فضای سبز در شهر ، اظهار داشت: فضای سبز تبریز غیرکارشناسانه و غیر اصولی پیش می رود و هر کس ساز خود را می زند.

وی بخاطر نشان کرد:  امسال هزینه های چند میلیاردی برای رنگ آمیزی درختان تبریز خرج شد که به جای آن و در کنار اندود کاری درختان، می‌توانستیم درختان شناسنامه دار برای خانه ها تحویل دهیم تا در خانه ها نیز درخت کاشته شود و به جای آن تخفیف عوارض برای شهروندان ارائه دهیم.

صفرزاده با اشاره به آمار تکان دهنده فوتی های ناشی از آلودگی هوا، گفت: فضای سبز مقوله ای است که باید  دست به دست هم داد تا این شهر را نجات دهیم. 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: افرادی که سال جاری در کنکور سراسری آزمون خواهند داد مراقب باشند در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به تاریخ برگزاری مرحله اول کنکور سراسری، مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری خود با تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی مبنی بر فروش سوالات کنکور اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان و دانش آموزان می‌کنند.

وی افزود: به هیچ عنوان سوالات کنکورها قبل از زمان برگزاری و آغاز کنکور، جایی درج و افشاء نشده است و تبلیغات فروش سوالات در فضای مجازی در اصل به دو صورت است که یا سوالی در اختیار فرد نیست، تبلیغ دروغین است و با هدف اخذ وجه اتفاق می‌افتد یا سؤالاتی که در قبال دریافت پول به متقاضی ارائه می‌شود مربوط به کنکور سنوات گذشته است که به دروغ به عنوان سوالات جدید ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور دانشجویان و دانش آموزان فریب این نوع تبلیغات جعلی را در فضای مجازی نخورند و از اعتماد کردن به کاربران در فضای مجازی و واریز کردن مبالغی مبنی بر دریافت سوالات خودداری کنند چراکه این نوع تبلیغات تنها جهت کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و در صورتی که در هر ساعت از شبانه روز با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود مواجه شدند، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.

کد خبر 747693

دیگر خبرها

  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو | اینفوگرافیک
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • بلیت فروشی دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب آهن
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • بلیت فروشی دیدار تیمهای تراکتور و ذوب آهن
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • سرمربی موقت تراکتور تبریز معرفی شد
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟