Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@08:58:40 GMT

امکان برگزاری مجازی کنکور سراسری وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۸۵۸۶

امکان برگزاری مجازی کنکور سراسری وجود دارد؟

باشگاه خبرنگاران: علی اکبر صفوی، رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره امکان پذیر بودن برگزاری آزمون‌های سراسری و استخدامی به صورت مجازی با توجه شیوع ویروس کرونا، گفت: امکان برگزاری کنکور سراسری به صورت مجازی از نظر تکنولوژی وجود دارد.

رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم ادامه داد: در شرایط کنونی هر دانشگاه با استفاده از نرم افزار خاصی که همگی متصل به گوگل هستند آموزش مجازی خود را پیش می‌برد و کنکور می‌تواند با هماهنگی در مراکز مختلفی برگزار شود تا حضور داوطلبان در یک مکان در روز‌های کرونایی باعث شیوع بیشتر ویروس نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: نیازمند یک نرم افزار بخصوص که بتواند در یک زمان واحد پذیرای یک میلیون داوطلب باشد نیستیم و می‌توان از نرم افزار‌ها و زیر ساخت‌های موجود استفاده کرد.

صفوی تاکید کرد: فقط تاکنون اراده و همت برای برگزار کردن آزمون‌ها به صورت مجازی به وجود نیامده است.

او درباره برگزاری دروس عملی به صورت مجازی گفت: دروس عملی به هر نحوی که امکان پذیر بوده در دانشگاه‌ها برگزار شده، اما کیفیت برگزاری آن با هم متفاوت است.

رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ادامه داد: برای بخشی از دروس عملی امکان آموزش به صورت مجازی وجود دارد. برخی از دانشگاه‌ها برای آموزش درس فیلم ضبط کرده و برای دانشجویان ارسال می‌کنند که حداقل کاری است که می‌توان انجام داد، اما مطلوب نیست.

صفوی با بیان اینکه دانشجو باید با درس درگیر شود، ادامه داد: به عنوان مثال برای دامپزشکی فیلم تهیه کردن حداقل کار است، اما ۹۰ درصد دانشگاه‌ها به همین شیوه کار‌های خود را پیش برده اند.

او افزود: دروس عملی را می‌توان به صورت آزمایشگاه‌های مجازی و یا شبیه سازی شده از راه دور ارائه کرد. نرم افزار‌های شبیه سازی وجود دارد و در حال راه اندازی سایتی هستیم که تمام دانشگاه بتوانند از امکانات آموزش مجازی دروس عملی در آن برخوردار شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز توضیح داد: ۱۰ تا ۲۰ درصد دروس عملی نیز وجود دارند که در هر صورت باید حضوری برگزار شوند، اما باز هم می‌توان به دانشجو از ۱۰۰ درصد محتوای دروس عملی ۷۰ درصد اطلاعات را به صورت مجازی منتقل کرد و دانشجویان در زمان‌هایی که امکان حضور دانشجو وجود داشته باشد، به صورت طبقه بندی شده به دانشگاه مراجعه کنند.

باور برگزاری کلاس‌های عملی به صورت مجازی وجود ندارد

مدیر کل آموزش‌های الکترونیک وزارت علوم اظهار کرد: امکان برگزاری کلاس‌های عملی به صورت مجازی وجود دارد، اما باور، دانش و جدیت آن در خیلی از مسئولان دانشگاهی وجود ندارد.

صفوی درباره اقدامات دانشگاه‌ها برای کمک به دانشجویانی که از امکانات آموزش مجازی مثل گوشی و یارانه برخوردار نیستند، گفت: دانشگاه‌ها اغلب وقتی دانشجو نیاز مالی داشته باشد به آن‌ها کمک می‌کنند، اما باید دقت کنیم که فقر در کشور جدی است و امکان اینکه برخی از دانشجویان گوشی نداشته باشند وجود دارد. تنها راهکار برای کمک به این دانشجویان هم این است که کمک‌های مالی برای تهیه این امکانات به آن‌ها ارائه شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: کنکور سراسری کنکور مجازی آزمون استخدامی صورت مجازی دانشگاه ها دروس عملی نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سراسری حافظان قرآن کریم در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز گفت: نوزدهمین دوره آزمون سراسری اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا دور اول با حضور ۴۰ حافظ در رشته‌های ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار شد.


حجت الاسلام زارع افزود: در پایان به قبول شدگان ۱۰ جزء مدرک تخصصی درجه ۵ معادل دیپلم، ۲۰ جزء مدرک تخصصی درجه ۴ معادل فوق دیپلم، ۳۰ جزء مدرک درجه ۳ معادل لیسانس، درجه ۲ فوق لیسانس، درجه ۱ دکترا طی مراحلی در طول سال اعطا می‌شود.


وی ادامه داد: قبول شدگان در این آزمون به مرحله دوم یعنی حسن حفظ اواخر تیرماه راه خواهند یافت

دیگر خبرها

  • جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم
  • جانباختن تلخ نخبه کنکور سراسری در ویلای شخصی پدر
  • برگزاری آزمون سراسری حافظان قرآن کریم در مهریز
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه