Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان قائم مقام اورژانس استان زنجان گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۱۶۶ مورد مسمومیت و ۴ مورد فوتی ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن در استان گزارش شده است.

ابراهیم خسروشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آمار مسمومیت و فوت ناشی از گاز مونوکسید کربن در استان، اظهار کرد: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون ۱۶۶ مورد مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن در استان گزارش شده که متاسفانه ۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با علت متفاوت بودن آمار اورژانس و پزشکی‌قانونی استان، افزود: آمار فوتی ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن در استان به دلیل اینکه برای بسیاری از فوتی‌ها با اورژانس تماس گرفته نمی‌شود، متفاوت است.

این مسئول با اشاره به اینکه تنها طی هفته گذشته ۱۸ مورد مسمومیت و ۲ مورد فوتی ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن گزارش شده است، تصریح کرد: استفاده از دودکش‌های غیراستاندارد و دودکش مشترک، استفاده از بخاری‌های بدون دودکش در فضای بسته و بدون تهویه، استفاده از شومینه و اجاق‌گازهای خوراک‌پزی برای گرمایش، استفاده از پیک‌نیک و قرار دادن آب‌گرمکن در داخل حمام و مسدود شدن راه خروج گاز مونوکسید کربن، از جمله مهم‌ترین دلایل گازگرفتگی است‌.

قائم مقام اورژانس استان در رابطه با مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، ادامه داد: استفاده از دودکش‌های استاندارد، توجه به رنگ شعله که حتماً باید آبی باشد و کنترل دودکش با توجه به وزش باد شدید در هفته گذشته، از جمله مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از مسمومیت گاز مونوکسید کربن است.

خسروشاهی در رابطه با نحوه برخورد با افراد مسموم شده، خاطرنشان کرد: افراد باید با حفظ ایمنی خود، فرد مسموم شده را به فضای باز منتقل کرده و یقه پیراهن و کمربند و لباس‌های تنگ مسموم را باز کنند. در صورت امکان و دسترسی به اکسیژن استفاده شده و راه هوایی کنترل شود و به هیچ وجه مواد خوراکی و آشامیدنی به بیمار داده نشود و با حفظ خونسردی با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان گازگرفتگي گاز مونوکسید کربن در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵ عضو یک خانواده بر اثر گاز گرفتگی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با اطلاع به مرکز اورژانس استان از مسموم شدن اعضای یک خانواده پنج نفره با گاز مونوکسید کربن در بروجن یک دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

شمسی پور افزود: این حادثه ۵ مصدوم داشت که تمامی مصدومان پس از دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی برای ادامه روند درمان به بیمارستان ولیعصر (عج) بروجن منتقل شدند.

شمسی پور خاطر نشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود از اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی، اطمینان از باز بودن لوله‌های بخاری و استفاده از تجهیزات استاندارد اطلاع داشته و نسبت به رعایت دقیق آن‌ها اهتمام ورزند و از روشن کردن وسایل گرمایشی گاز سوز، درون فضا‌های بسته مشابه چادر مسافرتی بپرهیزند.

دیگر خبرها

  • راه‌حل انقلابی در مهار گرمایش زمین: تبدیل مستقیم و پاک کربن دی‌اکسید به سوخت
  • مسمومیت ۵ عضو یک خانواده بر اثر گاز گرفتگی
  • راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • لبه تیغ
  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در ایلام شد
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید