Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیر کل دامپزشکی آذربایجانشرقی گفت:از ابتدای سال جاری تا کنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان شرقی گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، دکتر امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی استان و دبیر ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان آذربایجان شرقی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون خوشبختانه در استان با رصد و پایش مستمری که اکیپ های دامپزشکی با همکاران محیط زیست داشته اند وعلی رغم گزارش این بیماری در سایر استان های کشور، موردی از این بیماری مشترک بین انسان و پرندگان در استان ما گزارش نشده است و مردم می توانند با خیال آسوده از گوشت مرغ و تخم مرغ که زیر نظر اداره کل دامپزشکی استان تولید و در مراکز عرضه مجاز توزیع میشود تهیه و استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که اقدامات پیشگیرانه در خصوص این بیماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: واکسیناسیون گله های مرغ مادر، مرغ تخمگذار و مزارع پرورشی بوقلمون یکی از مهمترین عوامل پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است، لذا ضمن تاکید بر رعایت کلیه توصیه های قرنطینه ای دامپزشکی از سوی مرغداران، ضروری است گله های پرورشی که بیش از 65 هفته از سن آنها گذشته است مجددا اقدام به واکسیناسیون طیور پرورشی خود نمایند.

دکتر  بهداد همچنین بر ضرورت بیمه نمودن طیور پرورشی توسط مرغداران تاکید کرد و افزود: به صاحبان مرغداری هایی که تاکنون نسبت به بیمه طیور پرورشی خود اقدام ننموده اند توصیه می شود در اسرع وقت نسبت به بیمه نمودن طیور خود اقدام نمایند تا در صورت درگیر شدن واحد مرغداری به این بیماری خسارت اقتصادی و به تبع آن مشکلات دیگر کاهش یافته و بخشی از خسارت وارده از طریق بیمه جبران گردد.

وی همچنین افزود: در هر نوع پرورش طیور، اولین اقدام لازم و ضروری اخذ مجوز جوجه ریزی یا پولت ریزی و سایر مجوزهای لازم از ارگانهای مسئول است، چرا که در صورت عدم دریافت مجوز مرغداران در آینده با مشکلات دیگری از جمله محروم شدن از امکان بیمه نمودن طیور پرورشی خود می شوند که این امر باعث مخاطرات اقتصادی برای خود مرغدار و مهمتر از موجب تهدید علیه امنیت بهداشتی جامعه می شود که از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری است.

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین بر ضرورت توجه مرغداران به پیامهای بهداشتی این اداره کل که از طریق روابط عمومی به تلفن همراه آنها ارسال می گردد تاکید نمود و افزود: تمام نکات ضروری بهداشتی به صورت پیامک به گوشی تلفن همه مرغداران استان ارسال می شود که انتظار داریم مرغداران محترم با توجه و عمل به این توصیه ها بتوانند طیور پروشی خود را از گزند بیماری ها حفظ نموده و ان شاالله امسال استان ما سالی عاری از این بیماری را پشت سر بگذارد. ایازی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دامپزشکی طیور پرورشی کل دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط این نهاد معدوم شد.

بهزاد متولی‌زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در شهرستان نائین، شبکه دامپزشکی این شهرستان نیز هم‌زمان با سراسر کشور و با بهره‌گیری از یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار اقدام به نظارت بهداشتی بر کلیه واحدهای عرضه فراورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ کرد.

وی ادامه داد: با انجام بازرسی‌های مستمر از کشتارگاه دام و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، مقدار ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم و ۳ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه‌های مجاز عرضه تهیه و به برچسب دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا محصول و همچنین رعایت شرایط نگهداری آن توجه کنند.

کد خبر 747690

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه