Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد یزدانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به آمار افزود: ظرف روزهای اخیر افزایش معناداری در شمار بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کاشمر ثبت شده که مربوط به مراجعات شهروندان کوهسرخی است.

وی ادامه داد: بر این اساس هم‌اینک تعداد بیماران کووید ۱۹ اهل کوهسرخ که در بیمارستان کاشمر بستری شده و می‌شوند از شمار بیماران اهل کاشمر فزونی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: این در حالی است که جمعیت شهرستان کاشمر شش برابر بیشتر از جمعیت شهرستان کوهسرخ است. 

وی افزود: بر اساس آخرین آمارها تا روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه جاری شهرستان کوهسرخ در سطح خراسان رضوی از نظر تعداد جدید بیماران کرونایی نسبت به جمعیتی رتبه نخست استان را دارد. 

یزدانی بر لزوم عمل دقیق و جامع پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک بهداشتی صورت، پرهیز از حضور در اجتماعات خانوادگی و دوستانه و رعایت فاصله فیزیکی تاکید و بیان کرد: همچنین با توجه به وضعیت جاری از همه خراسانیها به ویژه اهالی منطقه ترشیز درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی از سفر به کوهسرخ خودداری کنند. 

ریوش، مرکز شهرستان تازه‌تاسیس ۳۰ هزار نفری کوهسرخ در فاصله ۲۲۲ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش "مرکزی و بررود" ۲۸ روستا با ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد.

"کوهسرخ" اواسط بهمن ماه پارسال از شهرستان کاشمر منتزع و به عنوان سی‌امین شهرستان در استان خراسان رضوی معرفی شد. 

تداوم بیماریابی 

فرماندار کاشمر هم به خبرنگار ایرنا گفت: روند افزایشی دو هفته اخیر آزمایشهای مثبت ویروس کرونا و مراجعه بیماران سرپایی به بیمارستانها در منطقه ترشیز از سوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در مشهد مورد توجه قرار گرفته و مقرر شد بررسی و تجزیه و تحلیل لازم با شتاب صورت گیرد. 

مسلم ساقی افزود: نشستهای منطقه‌ای نیز با حضور فرمانداران، ائمه جمعه، مدیران شبکه بهداشت و روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانهای کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر تداوم و افزایش روند بیماریابی در این خطه برپا شده است. 

وی ادامه داد: ضرورت دارد در پی بیماریابی، قرنطینه خانگی و معکوس هم صورت پذیرد. در این چارچوب اجرای برنامه مشترک شبکه بهداشت و بسیج در قالب "طرح شهید سلیمانی" نتایج موفقیت‌آمیزی داشته است. 

فرماندار کاشمر در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا همچنین گفت: بازگشاییها و کاهش محدودیتهای بر اساس تغییر شرایط شیوع ویروس کرونا مطابق رنگبندی وزارت بهداشت صورت می گیرد اما مردم، اصناف و بازاریان همچنان می‌بایست با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش شیوع و قطع زنجیره انتقال ویروس همه‌گیر اقدام نمایند. 

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در فاصله  ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش و ۳۵ روستا با ۳۸ هزار نفر ساکن است.

۲۸۸ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ از خدمات ۹۲ پزشک عمومی، ۶۵ متخصص، ۲۱ دندانپزشک، ۲۶ داروساز، ۷۹ ماما و ۳۲ کارشناس بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج، فیزیوتراپ، کاردرمان و گفتاردرمان برخوردار هستند. 

استان ۱۱۸ هزار کیلومترمربعی خراسان رضوی، شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفر جمعیت در قالب ۳۳ شهرستان دارد. 

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی این استان به لحاظ روند کاهش ابتلاء به ویروس همه‌گیر در وضعیت مطلوب قرار گرفته بطوری که ۲۵ شهرستان استان خراسان رضوی با وضعیت آبی در آستانه دستیابی به وضعیت سفید کرونایی هستند. همچنین وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در هشت شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان این استان "زرد" اعلام شده است.
خراسان رضوی به لحاظ بروز بیماری کووید ۱۹ بر اساس آخرین ارزیابیها هم‌اینک رتبه ۲۴ را در بین استانهای کشور دارد. کلانشهر مشهد سه و نیم میلیون نفری مشهد هم اخیرا در وضعیت آبی و نزدیک به سفید شیوع ویروس کرونا قرار گراست. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۱۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر را در کشورمان گرفته است. تاکنون یک میلیون ۱۱۹ هزار و ۱۳۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 تست کرونا خلیل آباد کاشمر بردسکن علائم کرونا محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 تست کرونا ویروس کرونا کووید 19 تست کرونا خلیل آباد کاشمر بردسکن علائم کرونا محدودیت های کرونا اخبار کنکور خراسان رضوی ویروس کرونا هزار نفر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر جهاد کشاورزی تربت جام روز چهارشنبه گفت: این مرکز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در حاشیه شهر احمدآباد صولت و در هشت کیلومتری جاده تایباد- تربت جام احداث شده است.   باقر خدادادی افزود: میدان عرضه دام زنده تربت جام شامل پست دامپزشکی، محل کشتار اضطراری، اتاق معاینات دامپزشکی، مرکز خدمات دامپزشکی و دامپروری، سکوی تخلیه و بارگیری دام، کوره لاشه‌سوز، انبار علوفه و مواد کنسانتره ، محل شب ماند دام، باجه بانکی، باسکول و پارکینگ است.   وی ادامه داد: فعالیت این مرکز تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان تربت جام است و مردم می توانند با اطمینان خاطر از رعایت موازین بهداشتی با حضور در این محل، بدون واسطه گوسفند زنده را تهیه کنند.   مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: برای ایجاد تعادل در فروش دام زنده، دامداران و گله داران در روستاهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد می‌توانند دام زنده تولیدی خود را در این محل عرضه کنند.   جمعیت دامی شهرستان تربت جام شامل ۳۶۰ هزار راس دام سبک و ۱۲ هزار راس دام سنگین است.

دیگر خبرها

  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود