Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری باشکوه از شفق قطبی منتشر کرد.

شفق قطبی یکی از زیباترین پدیده‌های جوی کره زمین است و معمولا در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین و بر اثر برخورد ذرات باردار باد خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یون‌سپهر(یونوسفر) زمین به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تصویر ایستگاه فضایی بین‌المللی در حالیکه از فاصله ۲۶۴ مایلی بالاتر از قزاقستان در مدار در حال حرکت بود موفق به ثبت این تصویر شد. در قسمت شمالی تصویر شفق قطبی آسمان روسیه و شهرهای پر نور آن را پوشانده است./ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شفق قطبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | فروش بلیط ۴۹۵ هزار دلاری برای غذا خوردن در فضا!

به گزارش جام جم آنلاین، شاید به زوی امکان غذا خوردن بیرون از زمین فراهم شود.

به نقل از نیویورک پست، غذا خوردن در فضا یک شاهکار نجومی خواهد بود و هزینه آن بسیار بالاست. «اسپیس‌وی‌آی‌پی» (SpaceVIP) که یکی از اولین شرکت‌های گردشگری فضایی لوکس است، میزبان تجربه غذا خوردن در یک غذاخوری غوطه‌ور در فضا با «راسموس مونک» (Rasmus Munk) سرآشپز دانمارکی دارای ستاره میشلن خواهد بود.

۶ کاوشگر فضا با لذت بردن از یک وعده غذایی بر فراز جو زمین در طول یک سفر ۶ ساعته که قیمت آن از ۴۹۵ هزار دلار به ازای هر بلیط آغاز می‌شود، تاریخ‌ساز خواهند شد.

تمام عواید حاصل از این ماموریت به نفع «بنیاد جایزه فضایی» (Space Prize Foundation) خواهد بود که برابری جنسیتی را در حوزه علم و فناوری ترویج می‌کند.

«رومن چیپوروخا» (Roman Chiporukha)، بنیان‌گذار اسپیس‌وی‌آی‌پی گفت: این اولین مورد از یک مجموعه اکتشافات با مشارکت هنرمندان برجسته خواهد بود که به منظور استفاده کردن از سفر فضایی برای ارتقای آگاهی انسان و ترویج سواد فضایی جهان طراحی شده است.

سرآشپز طی ماموریتی که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۵ از «مرکز فضایی کندی» ناسا در فلوریدا به فضا پرتاب شود، غذای خود را در فضاپیمای «نپتون» (Neptune) شرکت «اسپیس پرسپکتیو» (Space Perspective) سرو خواهد کرد.

فضاپیمای نپتون اولین فضاپیمای بدون کربن جهان است. نپتون یک موشک نیست، بلکه یک کپسول تحت فشار است که به آرامی توسط یک بالن فضایی رانده می‌شود.

«جین پوینتر» (Jane Poynter)، بنیان‌گذار و از مدیران عامل اجرایی شرکت اسپیس پرسپکتیو، گفت: اسپیس پرسپکتیو، تجربه کردن فضا را بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار می‌دهد. ما با پرواز‌های فضایی منحصربه‌فرد خود، چیزی را امکان‌پذیر می‌کنیم که می‌تواند زندگی مردم را کاملا متحول کند و یک تغییر عمیق را در نگاه ما انسان‌ها به جهان و جایگاه خود در آن ارائه دهد.

کاوشگران در حال پرواز کردن در فاصله ۱۰۰ هزار فوت از سطح دریا، به وای‌فای دسترسی خواهند داشت و می‌توانند تجربه خود را به صورت زنده پخش کنند و در طول پرواز با دوستان و خانواده خود روی زمین ارتباط داشته باشند. همچنین، مسافران می‌توانند طلوع خورشید را بر فراز انحنای زمین تماشا کنند.

پوینتر ادامه داد: اسپیس پرسپکتیو از طریق یک تجربه پرواز فضایی بدون نیاز به آموزش یا تجهیزات ویژه، ایمن‌ترین و دردسترس‌ترین راه را برای سفر به فضا با فضاپیمای نپتون ارائه می‌دهد.

چیپوروخا گفت: سرآشپز راسموس، غذا‌هایی را سرو می‌کند که با الهام از نقش اکتشاف فضایی در طول ۶۰ سال گذشته تاریخ بشر و تأثیر آن بر جامعه ما هم از نظر علمی و هم از نظر فلسفی در نظر گرفته شده‌اند.

وی افزود: فهرست‌های غذا هنوز نهایی نشده‌اند، اما پس از مرحله بعدی برنامه‌ریزی مشخص خواهند شد.

رامسوس گفت: غوطه‌ور بودن، محور مرکزی است و جاه‌طلبی من این است که خوراک‌شناسی را با هنر و علم ترکیب کنم تا آگاهی را در مورد مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی افزایش دهم. من در این تجربه می‌خواهم غذا را به عنوان یک هنر مشترک در وجود انسان برجسته کنم. سرو کردن غذا در حالی که به انحنای زمین خیره می‌شویم، واقعا معنادار خواهد بود.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران؛ دهه اول فروردین
  • برپایی ایستگاه های خدمات سفر در البرز
  • ایستگاه فضایی بین المللی: زندگی در مدار
  • عکس| گرانترین غذای جهان؛ یک وعده ۳۰ میلیارد تومان!
  • (عکس) گرانترین غذای جهان؛ یک وعده ۳۰ میلیارد تومان!
  • کشف مواد اولیه حیات در یخ‌های میان‌ستاره‌ای
  • گرانترین غذای جهان؛ یک وعده، ۳۰ میلیارد تومان!
  • ببینید | فروش بلیط ۴۹۵ هزار دلاری برای غذا خوردن در فضا!
  • فروش بلیط ۴۹۵ هزار دلاری برای غذا خوردن در فضا!
  • شفق قطبی: چه چیزی باعث نورهای زیبا می شود؟