Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@11:38:34 GMT

بازگشت بیش از ۲ هزار متخصص و کارآفرین به کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۲۵۳

بازگشت بیش از ۲ هزار متخصص و کارآفرین به کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (Connect.isti.ir) با هدف استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقرار ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور در حال اجرا است. این کار تاکنون به بازگشت ۲ هزار و ۱۵۷ نفر از نخبگان ایرانی به کشور منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای این برنامه در تلاش است تا در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه‌ای همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب‌وکارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط مؤثر متخصصان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک کند.

«ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای پایگاه تخصصی همکار»، «فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در کشور»، «فراهم کردن شرایط انتقال مهارت‌ها، روش‌ها و قابلیت‌های خدماتی نوین توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل» و «کمک به تأسیس شرکت‌های فناور در حوزه‌های فناوری پیشرفته» از جمله مهم‌ترین اهداف اجرایی کردن این برنامه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

کد خبر 5124612 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کسب و کار شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری شبکه اجتماعی ویروس کرونا شرکت دانش بنیان واکسن کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دونالد ترامپ فناوری فضایی جهاد دانشگاهی همراه اول واتس آپ واکسن فایزر نوآوری زیست فناوری علمی و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در رتبه‌بندی علمی در جایگاه رقیب‌پذیر باشیم

سحر کوثری، معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شاخص‌های لازم برای ارتقای رتبه تولید علمی ایران اظهار کرد: رشد خوبی در ارتقای رتبه علمی ایران داشته ایم و داریم. 

وی افزود: اگر رتبه تولید علمی ایران به ۱۶ رسیده به معنای توقف در رشد نیست، بلکه راهمان سخت‌تر شده و در سراشیبی بالاتری قرار گرفته ایم. 

کوثری تصریح کرد: باید رقیب پذیر باشیم و بدانیم که همه کشور‌ها همانند ایران در توسعه علم و فناوری فعال هستند. رتبه بندی همیشه معیار نسبی است و از لحاظ نسبی بودن باید رقبا را در نظر بگیریم و در قیاس با آنها خودمان را قضاوت کنیم، شاید رقبا فعالیت‌های جدی‌تری را آغاز کرده باشند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • توانمندی متخصصان ایرانی، ۷۳ سال پس از ملی شدن صنعت نفت
  • درسال ۱۴۰۲ چگونه ۱۴هزار متخصص ایرانی ۶۰میلیون قطعه خودرو در کروز تولید کردند؟
  • اعطای گواهینامه صلاحیت به 3 شتاب‌دهنده توسط معاونت علمی ریاست جمهوری
  • اعطای گواهینامه صلاحیت به سه شتاب‌دهنده توسط معاونت علمی
  • حمایت از پایان نامه‌های حوزه ارتباطات در دستور کار معاونت علمی
  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • باید در رتبه‌بندی علمی رقیب‌پذیر باشیم
  • باید در رتبه‌بندی علمی در جایگاه رقیب‌پذیر باشیم
  • دریافت مجوز دو کارگزاری از معاونت علمی ریاست جمهوری توسط دانش‌بنیان خوزستانی
  • تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC)