Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@11:58:55 GMT

افزایش ۱۰ برابری مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۳۹۱

افزایش ۱۰ برابری مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا

به گزارش تابناک، روزنامه همشهری همزمان با روز هوای پاک، در میزگردی با حضور سید آرش حسینی‌ میلانی، عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران؛ حسین شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران؛ شینا انصاری، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و میقات حبیبیان، عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی آلودگی هوای تهران به بررسی وضعیت آلودگی هوای شهر تهران و چالش‌های پیش‌رو در کاهش این معضل و اجرا نشدن قانون هوای پاک پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید آرش حسینی ‌میلانی در این میزگرد عنوان کرده که ایران جزو ۱۰ کشور پرمصرف گاز و ۲۰ کشور پرمصرف برق است و از این‌رو در لیست کشورهای آلوده و تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای قرار دارد. حسین شهیدزاده هم می‌گوید استفاده از فیلتر دوده در خروجی اگزوز، حدود ۹۹ درصد آلودگی را کاهش می‌دهد و هوایی که از آن خارج می‌شود پاک‌تر از هوای کنونی تهران است. شینا انصاری نیز عنوان کرده است که ظرفیت اکولوژیک تهران توان و محدوده مشخصی دارد و قرار بود بارگذاری در پایتخت کنترل شود اما در طرح تفصیلی سال ۸۵ این موارد محقق نشد و بارگذاری‌ها بیش از توان بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ حراج تهران تروئیکای اروپایی الکسی ناوالنی همشهری آلودگی هوا مرگ و میر آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ حراج تهران تروئیکای اروپایی الکسی ناوالنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۹۶ قرار گرفته است و شاهد افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت هستیم.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۰ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق