Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:17:16 GMT

سرعت تندباد در مهاباد به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۶۴۵

سرعت تندباد در مهاباد به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش تندباد در این شهرستان که از دیروز آغاز شده، پیش‌بینی می‌شود که امروز نیز بر شدت آن افزوده شود و به ۸۶ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته به طور میانگین بارش ۶ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که بیشترین بارش در ایستگاه "کله‌گاوی" این شهرستان با ۳۵ میلی‌متر و کمترین آن نیز در ایستگاه "باجوند" به میزان ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلی‌متر بوده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این سامانه بارشی تا پایان هفته جاری به فعالیت خود در آذربایجان‌غربی ادامه می‌دهد که شدت بارش‌ها در مناطق جنوب استان بیشتر از مناطق شمالی خواهد بود و بارش‌ها در مناطق مرتفع به صورت بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: با خروج این سامانه بارشی از روز پنجشنبه دمای هوا در این شهرستان به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته دمای هوای ارومیه بین ۲ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین سه و ۱۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص بارش‌های سال آبی جاری در این شهرستان افزود: پاییز امسال در مجموع ۱۱۰ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شد که این مقدار بارش ۴۹ درصد بیشتر از سال گذشته و هشت درصد کمتر از میانگین بلندمدت این شهرستان است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

برچسب‌ها بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی قوی به کردستان/۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شد

مدیرکل هواشناسی استان کردستان از ورود سامانه بارشی قوی خبر داد و گفت: در شهرستان سروآباد ۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شده است. - اخبار استانها -

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به بارش‌های اخیر اظهار داشت: در روز گذشته سلین اورامان با 38.1 میلیمتر بیشترین و هزارکانیان با 0.5 میلیمتر کمترین بارش را در سطح استان داشته است. در سنندج نیز 13.6 میلیمتر بارش ثبت شد.

وی گفت: متوسط بارش استان به صورت پهنه‌ای از اول مهر ماه 1402 تا 14 اردیبهشت ماه 1403 حدود 421 میلیمتر بوده که این میزان نسبت به سال گذشته افزایشی بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان افزود: این مقدار نسبت به دوره مشابه بلند مدت در استان یک درصد افزایش داشته و نسبت به دوره مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: در این مدت شهرستان سروآباد با 973 میلیمتر بیشترین و شهرستان بیجار با 217 میلیمتر کمترین بارش را داشته است.

صدیقی با اشاره به اینکه برای امروز تا اوایل شب در نیمه جنوبی و غربی استان شرایط رگبار و رعد و برق پراکنده وجود دارد، عنوان کرد: از اواسط شب تا بعدازظهر فردا میزان ناپایداری کاهش پیدا کرده اما همچنان برای شهرستان‌های بانه، سقز، دیواندره و ارتفاعات استان وقوع بارش دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود سامانه بارشی قوی به آسمان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: روز دوشنبه تا صبح سه‌شنبه سامانه بارشی فعال وارد منطقه شده و در برخی نقاط نیز بارش تگرگ وجود دارد. بارش‌های این سامانه در نیمه جنوب استان قابل توجه بود ه و سبب آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب موقت خواهد شد.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تندباد و بارش شدید باران در شهرهای جنوبی استان ایلام
  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • موج بارش دوباره از فردا در استان همدان
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • ورود سامانه بارشی قوی به کردستان/۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شد
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!