Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن مرادنیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بحث منطقه ویژه اقتصادی بانه بسیار اهمیت دارد و فاز اول آن آماده و واگذاری زمین به تعدادی از سرمایه‌گذاران شروع شده اما با توجه به اینکه متقاضی بسیار زیاد است، پالایش متقاضیان صورت گرفت تا افرادی که واقعا قصد انجام فعالیت دارند به این عرصه ورود کرده و زمین به هر کسی واگذار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آینده بسیار خوبی با راه اندازی این منطقه اقتصادی برای شهر بانه و مرز سیرانبند پیش بینی می‌کنیم و همین که مردم این منطقه به فکر افتادند که به جای واردات و کارهای خدماتی به حوزه تولید ورود کنند، کار بسیار ارزشمندی است بطوریکه شهرک صنعتی بانه اکنون فعال ترین شهرک صنعتی استان است.

مرادنیا اضافه کرد: در کنار این طرح، ایجاد منطقه آزاد نیز مطرح است که در پیشنهاد لایجه دولت به مجلس مصوب شده اما بخاطر مشکلاتی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده ولی بخاطر موضوع شیوع ویروس کرونا بحث آن فعلا مسکوت مانده است، اما در صورت بررسی موضوع در مجمع، با تمام توان آن را پیگیری کرده و از ایجاد آن دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در سنندج یکی از مشکلات برای فعالیت واحدهای صنعتی، مشکل تامین زمین است، یادآور شد: برای حل این مشکل کار اجرای شهرک صنعتی سرنجیانه با پیگیری‌های صورت گرفته آغاز شد و اکنون زیرساخت‌های آن در بخش‌های مختلف آماده شده و تعداد زیادی از واحدها نیز در آن مستقرند، فقط کارهای جزیی باقی مانده که آن هم در دست انجام است.

منطقه ویژه اقتصادی بانه در سال ۸۹ در زمینی به مساحت ۸۵ هکتار تعریف و سال ۹۰ ابلاغ شد اما عملیات اجرایی در سال ۹۶ آغاز شد.

عملیات فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه با ۳۵ هکتار مساحت ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با آغاز عملیات اجرایی، ۱۷ پروژه ریز و درشت در منطقه اجرایی شد که شامل مطالعات محیط زیستی، پروژه مشاوره، اجرای منبع آب، برق ۲ مگاواتی و خط انتقال به شبکه داخلی، ایجاد شبکه معابر، خیابان کشی، گاز رسانی و آبرسانی است.

برای اجرای عملیات فاز نخست منطقه ویژه بیش از ۱۵۵ میلیارد ریال تاکنون هزینه شده که ۹۰ میلیارد ریال از آن اعتبارات استانی، ۲۵ میلیارد ریال اعتبارات سازمان صنایع کوچک و ۴۰ میلیارد ریال نیز توسط شرکت شهرک ها از محل فروش زمین تامین شده است.

برچسب‌ها کردستان اشتغال پایدار سرمایه گذاری بهمن مرادنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان اشتغال پایدار سرمایه گذاری کردستان اشتغال پایدار سرمایه گذاری بهمن مرادنیا اخبار کنکور اقتصادی بانه میلیارد ریال منطقه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم

سیدرضا حسینی،مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه ۲ پروژه در منطقه در سال ۱۴۰۳ برای سرمایه‌گذاری معرفی‌شده که یکی بوستان جوان است، اظهار کرد: بحث شهربازی این بوستان با توجه به ظرفیت‌های جغرافیایی بوستان و دریاچه آن به مساحت ۱۷۰۰۰ متر مطرح است تا به مرحله‌ای برسد که علاوه بر شهروندان، زائران و مسافران هم بتوانند استفاده کنند.

 وی در خصوص وضعیت بوستان جوان افزود: بوستان جوان یک پروژه عظیم در سطح منطقه ۲ است و ظرفیت‌های بسیاری در این بوستان در صورت وجود نگاه ویژه وجود دارد.

 مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به اقداماتی که برای بهسازی بوستان جوان انجام‌شده است، گفت: سال گذشته فقط برای روشنایی بوستان یک قرارداد ۹ میلیارد تومانی داشتیم که شروع شد و امسال هم ۱۰ میلیارد برای تکمیل روشنایی و توسعه بوستان جوان در دست اقدام است. 

حسینی با بیان اینکه وجود کاربری‌های ناسازگار یکی از مشکلات اساسی این بوستان است، اظهار کرد: برای این موضوع مصوبه سفر ریاست جمهوری را داریم که باید ۲۲ هکتار از اراضی اطراف بوستان که کاربری‌های نامتجانسی مانند دامداری و مرغداری دارند، تملک شوند. 

وی ادامه داد: ما پیگیر هستیم که تملک‌های موردنیاز این منطقه از محل زمین‌های راه و شهرسازی را به نتیجه برسانیم تا کاربری‌های نامناسب این بوستان جمع‌آوری شود تا این بوستان کارکرد واقعی خودش را پیدا کند.

 مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: راه دسترسی بوستان جوان هم راه مناسبی است و لازم است یک نگاه ویژه از سمت مدیریت استان به این بوستان شود، چراکه یک ظرفیت خوبی هم برای شهروندان و هم مسافران و زائران است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است