Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:54:58 GMT

گزارش هواشناسی خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۰۰۲۷

‍‍‍‍‍‍

برچسب‌ها مشهد سازمان هواشناسی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان هواشناسی مشهد سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان

سازمان هواشناسی از تداوم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی تا سه‌شنبه آینده در برخی مناطق کشور خبر داد و برای ۵ استان هشدار بارش‌های سیل‌آسا صادر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان، ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد.

فردا شنبه در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه 9 اردیبهشت در جنوب کرمان و دوشنبه ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و بارش‌ در این مناطق روی می‌دهد.

به گزارش تسنیم، طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی

زمان شروع: جمعه 1403/02/07

زمان پایان: شنبه 1403/02/08

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه 1403/02/07: خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان.

شنبه 1403/02/08: کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه 1403/02/09

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت 24 نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین 1 تا 1.5 متر ( تاکید بر ساعات صبح تا بعدازظهر)

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: جتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد