Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پروفسور اسفتن پویز از مدیران ارشد سازمان بهداشت همگانی انگلیس روز دوشنبه به شبکه خبری اسکای اعلام کرد که طرح آزمایشی واکسیناسیون کرونا ظرف چند هفته‌ دیگر آغاز می‌شود.

مراکز واکسیناسیون کرونا که از ۱۸ آذرماه گذشته کار خود را آغاز کرده‌اند، در حال حاضر بین ساعت ۸ صبح تا ۸ عصر فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال دولت به دلیل روند کند اجرای این طرح تحت فشار زیادی قرار دارد.

وزارت بهداشت انگلیس از همان ابتدا فهرستی موقت شامل اولویت بندی دریافت کنندگان واکسن تهیه و اعلام کرد کسانی که بیش از همه در معرض ابتلای به ویروس قرار دارند از اولویت بالاتر برخوردار می شوند.

در رده های اول و دوم ساکنان و کارکنان خانه سالمندان، افراد بالای ۸۰ سال و کارکنان بخش درمان و مراقبت های پزشکی قرار دارند. رده های سوم و چهارم افراد بالای ۷۰ سال و آن‌هایی قرار دارند که به شدت آسیب پذیر هستند و در رده های پنج، شش و هفت افراد بالای ۶۰ سال قرار دارند.

با این حال پروفسور پویز معتقد است که نمی‌توان برای واکسیناسیون هر رده، منتظر پایان رده قبل ماند. «اکنون زمان آن رسیده که ضمن تمرکز بر پایان واکسیناسیون رده کنونی، سایر رده‌ها را مد نظر قرار دهیم. »

وزیر امور خارجه انگلیس، دومینیک راب دیروز یکشنبه در اظهار نظری ابراز امیدواری کرد که تمام افراد بزرگسال تا سپتامبر (شهریور/مهر) اولین واحد واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. ندیم زهاوی معاون وزیر بهداشت انگلیس در امور واکسیناسیون کرونا هم امروز در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی ۴ عنوان کرد که هدف‌گذاری دولت در این زمینه امکان پذیر است. او با این حال اصلی‌ترین مشکل اجرای این طرح را محدودیت تامین واکسن کرونا عنوان و ابراز امیدواری کرد که این مشکل ظرف هفته‌های آینده مرتفع شود.

این در حالیست که رئیس سازمان جهانی بهداشت امروز در جلسه سالانه هیئت مدیره این سازمان نسبت به روند توزیع واکسن کرونا هشدار داد و گفت جهان در مرز یک فاجعه اخلاقی قرار گرفته است. تدروس آدهانوم از شرکت‌های سازنده واکسن خواست تا به شکل عادلانه‌تری محصولات خود را در جهان توزیع کنند.

تقلای انگلیس برای خروج از بحران کرونا

انگلیس که از بالاترین شمار مرگ و میر ناشی از گونه‌های مختلف کرونا رنج می برد، از ۱۶ دی‌ماه گذشته تحت قرنطینه سراسری قرار گرفته است. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از ترس شیوع گونه ناشناخته ویروس کرونا با منشاء محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای تردد به انگلیس اعمال کرده است.

از ساعاتی پیش تمام کسانی که به انگلیس سفر می‌کنند باید گواهی آزمایش منفی کرونا به همراه داشته باشند و بلافاصله خود را به مدت ۱۰ روز قرنطینه کنند. مگر اینکه نتیجه آزمایش کرونا آن‌ها پس از پنج روز منفی باشد.

جریمه تخلف از مقررات جدید ۵۰۰ پوند در نظر گرفته شده و پلیس بر حسن اجرای آن نظارت دارد. این در حالیست که اجرای محدودیت‌های جدید نواقص متعددی دارد از جمله اینکه مسافران شماری از کشورها همچنان مستثنی هستند و به طور کلی منعی برای استفاده مسافران از وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته نشده است. از این رو، منتقدان دولت را به جریمه سوژه‌های ساده متهم می‌کنند.

از سویی کارشناسان صنایع هوایی نیز هشدارداده‌اند که بحران اقتصادی گریبان این بخش را گرفته و برخی خطوط هواپیمایی در استانه ورشکستی قرار دارند. تیم آلدرسلاید مدیر عامل شرکت خطوط هواپیمایی انگلیس عنوان کرد که تا تعطیل شدن دائم بیشتر خطوط هواپیمایی زمان زیادی نمانده است.

دولت امیدوار است که با دستیابی به هدف توزیع و تزریق واکسن های کرونا تا ماه مارس (اوایل بهار) آینده محدودیت‌های کرونایی را تا آن زمان کاهش دهد

برچسب‌ها قرنطینه واکسن کرونا انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قرنطینه واکسن کرونا انگلستان قرنطینه واکسن کرونا انگلستان اخبار کنکور واکسیناسیون کرونا قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی به اتمام رسید و مرحله دوم آن نیز از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خردادماه به اجرا در می‌آید.
جهان‌بخش یوسفی یادآور شد: این طرح، از روز یکشنبه ۲ اردیبهشت با هدف ریشه‌کن‌کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد اتباع واکسیناسیون شدند.

دیگر خبرها

  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان