Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کمال اکبریان فرماندار سامان گفت: گردش مالی محصول بادام شهرستان امسال حدود ۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که نسبت به سال‌های گذشته از رشد بالایی برخوردار شده است.

او افزود: ۱۰ هزار هکتار از باغات شهرستان سامان به کشت بادام اختصاص دارد که امسال به دلیل اینکه با مشکل سرمازدگی مواجه نشد، محصول تولیدی این باغات رشد ۱۰۰ درصدی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبریان با بیان اینکه ۲۷ رقم بادام در شهرستان سامان تولید می‌شود، تصریح کرد: این شهرستان در برخی ارقام نظیر بادام مامایی از نظر کمیت و کیفیت در کشور بِرند است و محصول صادراتی این شهرستان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید

حمایت ویژه از ۱۰ طرح شاخص اشتغالزایی چهارمحال و بختیاری

اکبریان با اشاره به صادرات ۹۵ درصدی بادام مامایی این شهرستان تا پیش از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: این صادرات اگر چه رقم قابل توجهی است، اما به سبب نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی به صورت خام‌فروشی است و ارزش افزوده چندانی را نصیب کشاورز نمی‌کند.

فرماندار سامان خاطرنشان کرد: در حالی که طی سال‌های گذشته ۲۴ هزار تن مغز بادام در این شهرستان تولید می‌شد، اما این میزان در سالجاری ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

او راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در قالب شهرک تخصصی بادام را از ضرورت‌های این شهرستان برشمرد و گفت: شهرک بادام در حال انجام مراحل زیرساختی است و با بهره‌برداری از آن علاوه‌بر رونق اشتغال ارزآوری خوبی نیز نصیب تولید کننده می‌شود.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصول بادام باغات شهرستان سامان صادرات بادام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم

یاسر اکبریان با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، اظهارکرد: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است‌
به گفته وی با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: آبرسانی به این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزار نفری را تحت پوشش قرار داده است.
اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستا‌های محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم