Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@07:07:02 GMT

جایزه برای رانندگان بدون خلافی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۱۳۴۵

جایزه برای رانندگان بدون خلافی

شرکت نفت بهران در راستای گسترش فرهنگ صحیح رانندگی، اقدام به تجلیل از رانندگانی که طی سه ماه فاقد تخلف رانندگی بودند، نموده است. در ادامه به توضیحات جناب آقای عزیزی مدیر عامل شرکت نفت بهران میپردازیم.

راه حل های ایجابی برای موارد بازدارنده مانند تخلفات رانندگی بهتر از راه حل های سلبی است. دلیل اینکه بهران این مسئولیت اجتماعی را انتخاب کرد چیست؟

توجه به مسئولیتهای اجتماعی در شرکت نفت بهران که با نزدیک به 60 سال سابقه فعالیت، پیشرو بازار روانکار کشور است، یک امر جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا معتقدیم برای ایجاد توسعه پایدار در شرکت باید به بهبود وضعیت جامعه و کلیه مخاطبان و ذینفعانمان، البته در حد توان، توجه داشته باشیم. به همین خاطر پس از تشکیل شورای عالی برند و مسئولیت اجتماعی در این شرکت و تدوین سند مسئولیت اجتماعی نفت بهران که به زودی به منتشر خواهد شد، مفهومی به نام فرهنگ بهرانی طراحی کردیم که در آن بر آموزش مسئولیت پذیری تاکید شده است. در اولین مرحله اجرایی از ترویج فرهنگ بهرانی به سراغ موضوعی رفتیم که نزدیکترین موضوع به فعالیت اصلی شرکت، یعنی تولید انواع روغن موتور و صنعتی است و اصلاح فرهنگ رانندگی را به عنوان هدف برنامه های مسئولیت اجتماعی قرار دادیم.

در کمپین نورزی سال 98 با شعار "بهرانیم تا سلامت بمانیم" این پروژه آغاز شد که نتایج خوبی به همراه داشت و حال در این مقطع در جهت تشویق رانندگان به رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی با هدف تامین سلامت افراد، چالش بهرانی را در فضای مجازی راه اندازی کردیم.

طرح بهران در چه بازه زمانی اجرا می شود و قرعه کشی و گزینش برندگان چگونه خواهد بود؟

همان طور که در سایت بهران و سایر رسانه های مجازی اعلام شده است، در این چالش، رانندگان محترم به مدت سه ماه از تاریخ ثبت نام در سامانه نباید هیچگونه تخلف رانندگی برایشان ثبت شود. به این خاطر پس از گذشت این دوره زمانی، قرعه کشی انجام خواهد شد و گزینش شدگان پس از استعلام از مقامات مسئول در این زمینه و تایید فعال بودن پلاک خودروی اعلام شده و عدم داشتن خلافی، به عنوان برنده اعلام خواهند شد. کلیه مراحل نیز از طریق سایت و پیامک به ثبت نام کنندگان اعلام خواهد شد.

ویژگی جایزه بهران ترویج یک فرهنگ یعنی دوچرخه سواری است در این باره توضیح بفرمایید

دوچرخه سواری همواره به عنوان یک راهکار حمل و نقلی سازگار با محیط زیست مطرح بوده و مورد تاکید مقامات شهری و شهرداری ها نیز هست. در حال حاضر با توجه به شرایط ویژه ناشی از بیماری کرونا، استفاده از دوچرخه برای قطع کردن چرخه این بیماری، بیشتر از قبل توصیه می شود. در کنار همه این موارد، ما دوچرخه برقی را برای انتقال این پیام به مخاطبان انتخاب کردیم که نشان دهیم بهران ضمن اهمیت دادن به محیط زیست و سلامتی مخاطبان، توجه ویژه ای نیز به تغییرات سریع فناوری دارد و برنامه هایی نیز متناسب با این تغییرات، برای توسعه خود تدارک دیده است. 

دوچرخه های اهدایی دارای چه ویژگی هایی است؟

همانطور که ذکر شد این دوچرخه ها برقی هستند و هم با رکاب زدن توسط کاربر به حرکت در می آیند و هم با کمک باتری و موتور الکتریکی تعبیه شده در آن در مواقع لزوم به کاربر کمک می کنند تا راحت تر رکاب بزند. برای تهیه آنها نیز با هدف کمک به تولید ملی، سعی شده تا از تولید کنندگان معتبر داخلی، محصولی با کیفیت تهیه و در اختیار برندگان قرارداده شود.

ابتکاری که در این طرح در نظر گرفته شده، علاوه بر بعد مسئولیت های اجتماعی می تواند در برگیرنده تبلیغ غیر مستقیم برای آن مجموعه نیز باشد. این طور نیست؟

برای اینکه به این پرسش شما پاسخ بدهم باید متذکر بشوم که هدف اصلی از هر نوع تبلیغی افزایش فروش محصولات است.درحالی که شرکت نفت بهران با تامین 43 درصد از نیاز بازار روانکارهای کشور در حال حاضر شرکت پیشرو در این زمینه است و این موفقیت هم از طریق چندین مرحله افزایش ظرفیت تولید در سالهای گذشته و افزایش بهره وری در واحدهای موجود به دست آمده است و افزایش تولید برای کسب سهم بیشتر از بازار، نیازمند سرمایه گذاری های جدید است که البته در دستور کار قرار دارد.

اما مساله ایفای تعهدات شرکت بهران در زمینه مسئولیت های اجتماعی به عنوان یک وظیفه مهم و مستقل در شرکت تعریف شده است و هدفی جز بهبود وضعیت عموم جامعه ندارد. بگذارید یک مثال بزنم تا این مساله بیشتر روشن شود. در ماههای اخیر، به دلیل رشد بی سابقه نرخ ارز و در کنار آن سیاستهای تثبیت قیمت سازمان های متولی، صادرات محصولات روانکار به شدت سودآور و فروش داخل عملاً با زیان همراه بود. اما شرکت نفت بهران به دلیل تعهدی که به مشتریان داشته و دارد، این شرایط را تحمل نموده و بازار داخلی را با همه مشکلات موجود در زمینه تامین مواد اولیه، پوشش داده است. این امر ثابت می کند که این شرکت در استراتژیهای کلان خود همواره منافع آنی را به مصالح بلند مدت خود و همه ذینفعانش ترجیح می دهد و به همین دلیل است که مشتریان بهران با درک این تعهد متقابل، مشتریانی وفادار و دوستدار برند بهران هستند.

در این چالش نیز هدف اصلی ترویج و تشویق فرهنگ صحیح رانندگی به مخاطبان است تا از این طریق به سلامت و آسایش بیشتری برسند. البته بی تردید مخاطبان این چالش از این طریق اعتماد بیشتری به برند بهران پیدا می کنند اما این مساله یک امر جنبی است و نمی توان چالش بهران را یک برنامه تبلیغاتی به شمار آورد.

هر مورد دیگری که از قلم افتاده و ذکر آن را ضروری می دانید، بفرمایید.

هر تغییر در زمینه فرهنگ، نیازمند همراهی و مشارکت اقشار مختلف جامعه است امیدواریم همه کسانی که پیام این چالش را شنیده اند به آن ملحق شوند و دیگران را نیز به حضور در آن ترغیب و تشویق کنند تا به این ترتیب تلاشی که توسط شرکت نفت بهران شکل گرفته با حمایت تک تک مردم، به یک حرکت بزرگ برای اصلاح فرهنگ رانندگی تبدیل شود و از این طریق سلامت و آسایش در عبور و مرور را برای همه فراهم کنیم. از شما و سایر رسانه ها نیز که به معرفی این چالش کمک می کنید تشکر می کنم.

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی مسئولیت اجتماعی شرکت نفت بهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص، بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، دبیرخانه جایزه کتاب سال از ناشران، پژوهشگران، محققان، مولفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی ketabsal.ketab.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال کنند.

کتاب‌های ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول بوده و برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند. همچنین کتاب‌های ارسالی نباید کمک درسی و عکس‌برداری‌شده باشند.

لازم به ذکر است، کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، پژوهش و نقد ادبی (تألیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و و همه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان به دلیل هم پوشانی با «جایزه جلال آل احمد»، «جشنواره بین‌المللی شعر فجر» و «جایزه ملی کودک و نوجوان» در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند.

براساس این فراخوان، فقط کتاب‌هایی در جایزه کتاب سال داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه تکمیل کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. کتاب‌های دریافت شده بازگردانده نخواهد شد. 

متقاضیان می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه اول، دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (کدپستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵) ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۲۷۱ تا ۲۷۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان
  • لغزنده بودن معابر وآب گرفتگی خیابانهای شهر زرند
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد