Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی لقمان‌پور صبح دوشنبه در مراسم امضا تفاهم نامه میان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم و اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس استان قم، بزرگترین و غنی‌ترین کتابخانه فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد و از این رو، از اداره کل کتابخانه‌های عمومی درخواست کمک و مشاوره جهت تسریع در فرایند راه‌اندازی آن را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه با هدف ترویج کتابخوانی و همچنین ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی است

سجاد عمرانی هم در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین وضعیت کتابخانه‌های استان قم گفت: بهره‌برداری از کتابخانه عمومی شهدای نوبهار در آبان ماه جاری و همچنین افتتاح کتابخانه مرکزی استان قم تا پایان سال ۱۳۹۹، دو اتفاق مهم شهر قم در حوزه فرهنگ و افزایش سرانه کتابخانه‌ای است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، کتابخانه مرکزی استان را بزرگترین پروژه فرهنگی کنونی شهر دانست و بیان کرد: در حال حاضر پروژه کتابخانه مرکزی قم با توجهات و پیگیری‌های ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراحل تجهیز بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان سال جاری آماده میزبانی مردم قم خواهد بود.

وی با اشاره به همکاری‌های قبلی میان اداره کل کتابخانه‌ها و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: پیشینه همکاری مثبت و سازنده میان دو اداره‌کل در زمینه‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی بسیار رضایت‌بخش بوده و امیدواریم همچنان تداوم داشته باشد.

گفتنی است صبح امروز تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با هدف توسعه همکاری‌های مشترک فرهنگی، آموزش و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کتابخانه عمومی جدیدالتاسیس شهدای نوبهار در سه محور تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی؛ همکاری‌های مشترک علمی، فرهنگی و آموزشی؛ و تقویت فرهنگ مشارکت و تعامل و همکاری میان نهادهای مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی خصوصاً کتاب و کتابخوانی به امضای طرفین رسید.

کد خبر 5124623

منبع: مهر

کلیدواژه: افتتاح کتابخانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور قم ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیراز آمار کرونا ایام فاطمیه شهرکرد گرگان عکس استانها شهادت حضرت زهرا س شهرستان کرج شیوع کرونا عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س بوشهر اداره کل کتابخانه های عمومی ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس استان قم حفظ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل

پروانه رضا قلیزاده در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال گفت: در کنار تلاش برای افزایش حداقل ۲۰ درصدی آمار عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان،افزایش آمار کتاب امانت رفته از کتابخانه‌های عمومی نیز نسبت به آمار سال‌های قبل در دستور کار اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه در استان مشروط به همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های مشارکتی است، افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی کتاب محور باید در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی استان قرار بگیرد تا از این رهگذر خلاءهای موجود دربین نسل جدید جامعه پر شود.

او همچنین گفت: برگزاری جلسات و آیین‌های رونمایی از کتاب با حضور نویسندگان و ناشرین باید استمرار داشته و در این راستا لازم است که دستگاه‌های فرهنگی با اداره کل کتابخانه‌های عمومی مشارکت نزدیکی داشته باشند

رضا قلیزاده از برگزاری جشنواره کتابخوانی بیلیک اوبالاری ویژه عشایر استان اردبیل خبر داد و گفت: این جشنواره در حال برگزاری و مهلت ثبت‌نام در آن تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه امسال است.

او همچنین به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره رضوی در استان اشاره کرد و افزود: در این جشنواره بخش‌های متنوعی برای همه گروه‌های سنی از جمله خردسالان، کودکان، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در این نشست همچنین خواستار تعیین تکلیف مالکیت قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان اردبیل واقع در شهر خلخال شد.

رضا قلیزاده افزود: کتابخانه شهید عاشوری‌زاده با ۶۲ سال قدمت در مرکز شهر خلخال مورد استفاده مردم قرار دارد ولی به علت اینکه سند مالکیت آن در اختیار آموزش و پرورش است، عملاً اداره کل کتابخانه‌های عمومی قادر به هزینه‌کرد هرگونه اعتبار برای احیای ساختمان فرسوده آن و تجهیز کتابخانه به امکانات جدید نیست.

او گفت: در صورت واگذاری عرصه این کتابخانه به داره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اداره کل کتابخانه‌های عمومی قادر به استفاده بهینه از این کتابخانه خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد