Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات ‌درمانی استان قزوین گفت: برنامه تازه ما در حوزه مبارزه با کرونا این است که به ازای هر بیمار کرونایی ۱۰ نفر از اطرافیان این بیمار رهگیری و قرنطینه خانگی خواهند شد. - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به لزوم هدفمندسازی تست‌گیری کرونا برای شناسایی خوشه‌های ابتلا به کرونا در استان اظهار داشت: برنامه تازه ما در حوزه مبارزه با کرونا این است که به ازای هر بیمار کرونایی 10 نفر از اطرافیان این بیمار رهگیری خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که برخی خوشه‌های ابتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند اضافه کرد: در این خوشه‌ها گاهی وضعیت 60 نفر را بررسی کرده‌ایم و جالب این است که برخی از این خوشه‌ها از یک نفر در یک اداره یا کارخانه شروع شده و به چندین نفر در یک خانواده خیلی دورتر از این فرد رسیده است که نشان‌دهنده بالا بودن قدرت انتقال و شیوع کرونا از طریق روابط اجتماعی است.

لزوم فرهنگ‌سازی برای شناسایی خوشه‌های شیوع کرونا

نامدار با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای شناسایی خوشه‌های شیوع و انتقال ویروس کرونا در استان قزوین تصریح کرد: وقتی تست کرونای فردی مثبت می‌شود، همکاران من در مراکز بهداشت از او می‌خواهند مشخصات افرادی که در 2 هفته اخیر با آنها تماس داشته را در برگه‌ای اعلام کنند که متاسفانه خیلی از این افراد به خاطر این که اطرافیان خود را از قرنطینه شدن دور کنند، آمارهای اشتباهی را در برگه می‌نویسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: ذکر نکردن نام افرادی که بیماران کرونایی با آنها مواجهه مستقیم داشته‌اند، خیانت به آنها و به کل جامعه است و این که تصور کنیم فردی را با این خوداظهاری‌ها لو می‌دهیم، تصوری اشتباه و غیرمسئولانه است.

روند صعودی ابتلا به کرونا در قزوین ‌/نگرانی از بازگشایی مشاغل در 4 شهر آبیتازه‌ترین وضعیت کووید 19 در استان قزوین|کفه بستری بر کفه بهبود سنگینی می‌کند + جدولبرپایی کلاس درس در شهرهای زرد قزوین ممنوع شد

نامدار با اشاره به ضرورت ورود نهادهای فرهنگی برای توسعه فرهنگ قرنطینه معکوس میان هم‌استانی‌ها افزود:‌ اگر خوداظهاری افراد تست مثبت به درستی انجام شود، اطرافیان آنها به سرعت مورد تست سریع کرونا قرار می‌گیرند و به این ترتیب خوشه‌های مبتلایان به کرونا هم سریع‌تر شناسایی شده و قرنطینه معکوس به دقیق‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از رسانه‌ها هم تقاضا داریم که در زمینه فرهنگ‌سازی غربالگری و شناسایی خوشه‌های ابتلا به کرونا با کادر بهداشت و درمان همکاری کنند و این رویکرد را تا پایان ریشه‌کنی این ویروس ادامه دهند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا استانداری قزوین شناسایی خوشه ابتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود