Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - آذربایجان‌غربی ،آب و خاک کافی و مناسبی برای کشت و زرع دارد و به همین دلیل ، این استان به یکی از قطب های مهم تولید چغندر قند مبدل شده است. کارخانه قند مروارید میلاد مهاباد با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در آذربایجان غربی ، بزرگ ترین کارخانه تولید قندوشکر درشمال غرب کشور است که در 20 کیلومتری مهاباد روستای کوسه کهریز در منطقه حاصل خیز ساحل دریاچه ارومیه واقع شده است که با حمایت 390 میلیارد ریالی بانک کشاورزی در زمینی به مساحت 30 هکتار بنا شده است و به تولید قند وشکر ،تفاله چغندر قند و ملاس می پردازد
به گزارش خبرگزاری آریا ، این کارخانه در حال حاضرتوان دریافت و مصرف روزانه 5000 تن چغندر قند را دارد و تأثیر به سزایی در توسعه روز افزون کشاورزی ، اشتغال زائی چشم گیر نیروی انسانی و اشتغال غیر مستقیم در بخش حمل و نقل، تجارت و کسب و کار منطقه بر جای گذاشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم چنین زمینه اشتغال را برای 450 نفر به صورت مستقیم و 2000نفر به صورت فصلی در منطقه فراهم کرده است.
این گزارش می افزاید:هم اکنون پنج کارخانه قند در استان آذربایجان‌غربی وجود دارد که یک میلیون و 700 هزار تن محصول چغندر قند معادل 36 درصد تولید این محصول در کشور را فرآوری می‌کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آذربایجان غربی چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رستمی در حاشیه افتتاح خط جامدات و مایعات شرکت داروسازی نوافارمد آریا گفت: امروز شاهد افتتاح کارخانه داروسازی و مکمل سازی ای  با بالاترین سطح استانداردها و تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید دارو و مکمل بودیم.

سرپرست اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو حمایت از تولید در هر سطح را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود: در سازمان غذا و دارو خود را همواره مقید می دانیم که در کنار قانونگذاری در روند تولید، نقش تسهیلگری هم ایفا کنیم.

 رستمی با تاکید بر اینکه رویکرد این سازمان عمل به شعار سال در حوزه تولید است، عنوان کرد: افتتاح چنین کارخانه هایی و تولید فراورده های سلامت محور در آن یک گام به سوی تحقق شعار سال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده