Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@04:12:21 GMT

ساخت داروی ایرانی «سیمیوال» برای درمان صرع

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۱۹۱۰

ساخت داروی ایرانی «سیمیوال» برای درمان صرع

بیماری صرع طیف قابل ملاحظه‌ای از افراد جامعه و خانواده­ها را درگیر می­نماید و عموما منجر به افت شاخص‌های کیفیت زندگی و فعالیت‌های اجتماعی بیماران مبتلا به صرع می‌شود.

داروی «سیمیوال» تولید شده در یکی از شرکت­های داروسازی داخل کشور، برای بهبود علائم بیماری صرع، اختلالات خلقی و سردردهای میگرنی کاربرد دارد و با کیفیت بالاتر نسبت به نمونه ­های مشابه به طور موثری درکنترل این بیماری­ها نقش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر وحید فرزانه­فر داروساز و متخصص داروشناسی، از شرکت داروسازی «ابیان فارمد» که تولید کننده سیمیوال است درباره نحوه عملکرد آن می‌گوید: «داروی سیمیوال، حاوی ماده موثره سدیم والپروات و والپروئیک اسید است و با تعدیل فعالیت سلول‌های مغز موجب کنترل علائم بیماری صرع می‌شود.»

به گفته وی: «داروی سیمیوال به شکل پیوسته رهش (Extended Release (ER)) تولید می‌شود؛ فرمولاسیون پیوسته رهش یکی از اشکال دارویی است که ماده موثره دارو را به صورت آهسته و پیوسته در بدن آزاد می‌نماید، درنتیجه با ایجاد غلظت ثابت و بدون نوسان در بدن باعث اثرات درمانی پایدارتر و عوارض جانبی کمتر نسبت به انواع فرمولاسیون‌های قدیمی‌ می‌شود. شکل دارویی پیوسته رهش سیمیوال موجب کاهش تعداد دفعات مصرف دارو در طول شبانه روز نسبت به فرمولاسیون­های قدیمی و در نتیجه سهولت مصرف دارو برای بیمار می­شود.»

در ادامه دکتر وحید فرزانه­فر اضافه می­کند: «این مجموعه با هدف نقش آفرینی در صنعت سلامت آغاز به کار کرده است، شرکت داروسازی «ابیان فارمد» علاوه بر داروی «سیمیوال» طیف گسترده‌ای از داروها را در حوزه مغز و اعصاب و روانپزشکی منطبق بر نیاز جامعه و دانش روز دنیا در شرف تولید و عرضه دارد. سایر حوزه‌های فعالیت این مجموعه شامل تامین داروهای فوریتی، داروهای بیهوشی، مواد اولیه و مواد جانبی دارویی با همکاری شرکای تجاری معتبر خارجی است.»

شرکت داروسازی ابیان فارمد مجموعه­ای نوآور و متعهد به کیفیت است و با آگاهی از کمبودها تلاش می‌کند با عرضه محصولاتی متناسب با نیاز صنعت داروی کشور، گامی موثر در جهت ارتقاء سلامت جامعه بردارد.

واحد تحقیق و توسعه ابیان فارمد در زمینه تلاش برای تسریع تولید داروهای حیاتی در حوزه­های درمانی مختلف، رفع نگرانی بیماران در تامین به موقع و دسترسی آسان به دارو و کاهش هزینه­های درمان برای آن­ها که از اهداف بلند مدت این مجموعه دارویی است فعالیت می­نماید.

آنچه مجموعه «ابیان» به عنوان چشم انداز توسعه و نقشه راه خود ترسیم کرده است و درحال حرکت به سمت آن است، بهره گیری از دانش محققان ایرانی جهت تولید و توسعه صادرات محصولات به بازار‌های منطقه و جهان، تامین بازار داخلی و بی‌نیازی از واردات دارو است که در نهایت موجب کاهش ارزبری برای کشور در زمینه واردات دارو خواهد شد. آنچه در تولید و عرضه داروی «سیمیوال» به عنوان یکی از موثرترین داروهای کنترل کننده صرع تحقق یافته، درواقع یکی از اهداف و دستاوردهایی است که می­تواند آرامش خاطر و کیفیت زندگی را به بیماران هدیه نماید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ الکسی ناوالنی غربالگری جنین بیماری های اعصاب آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ الکسی ناوالنی غربالگری جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، محمدعلی خزایی، رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه ساخت ربات‌های صنعتی، درباره ربات ساخته‌شده با درجه آزادی ۷ توضیح داد:این ربات در خطوط پرکن محصولات پتروشیمی و صنایع سیمان کاربرد دارد و می‌تواند به صورت خودکار، محصولات را در کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی پر کند و روی تریلر بچیند. این ربات قادر به پر کردن ۲۰ کیسه در هر بار عملیات است.

خزایی افزود: علاوه بر این، بالغ بر ۱۵۰ قطعه و تجهیز مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را برای نخستین بار در سطح کشور طراحی و بومی‌سازی کرده‌ایم. به دلیل تحریم‌ها و شرایط اقتصادی، امکان واردات این قطعات وجود نداشت. تمام ۱۵۰ قطعه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نصب و راه‌اندازی شده و عملکرد موفقی داشته‌اند.

وی در خصوص بزرگ‌ترین دستاورد این مجموعه دانش‌بنیان گفت: مهم‌ترین اتفاق در مجموعه ما، اعتماد به دانشجویان و نیروی متخصص ایرانی بود. ما با حمایت و کمک این افراد توانستیم برای اولین بار این ربات را طراحی و نصب کنیم. این کار بزرگ توسط نخبگان ایرانی انجام شد و نهاد ریاست جمهوری نیز در زمینه دانش‌بنیان شدن به ما کمک شایانی کرد.

خزایی تصریح کرد: قیمت تجهیز ما حدود ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است، در حالی که نمونه خارجی آن ۹۰ میلیارد تومان قیمت دارد. محصول ما خدمات پس از فروش و پشتیبانی دارد که شرکت‌های خارجی ارائه نمی‌دهند.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: محصول ما در قسمت تعمیر و نگهداری به گونه‌ای طراحی شده که در صورت بروز اشکال در عملکرد ربات، به راحتی از خط خارج شده و به صورت دستی به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا مشکل حل شود. این در حالی است که درباره محصولات شرکت‌های خارجی، تا زمانی که قطعات از خارج از کشور برسد، مدت زیادی زمان می‌برد. محصول ما تا حدودی از ارزبری نیز جلوگیری کرده است.

خزایی در خصوص رقم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به طور مستقیم برای ۲۰ نفر شغل ایجاد شده است و حدود ۶۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم با ما همکاری می‌کنند.

 این فعال حوزه فناوری در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: این مجموعه در حال حاضر نیازمند حمایت‌های مالی است که در این راستا، تقاضا داریم که بانک‌ها با ارائه تسهیلات و تسریع در فرآیند دریافت وام، همکاری بیشتری با ما داشته باشند. همچنین، خواهان حمایت در زمینه‌ حضور در نمایشگاه‌ها، بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی و دریافت زمین  برای توسعه فعالیت‌های خود هستیم.

وی در پایان خواستار در نظر گرفتن تدابیری برای جلوگیری از واردات محصولات مشابه تولیدات ایرانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور