Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر رضوان حکیم‌زاده با اشاره به پرداخت سرانه دانش آموزی به حساب مدارس عشایر گفت: پس از احصای شماره حساب مدارس ثابت، سیار و نیمه سیار عشایری با اهتمام دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع وزارت آموزش و پرورش برای اولین بار مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس عشایری واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش این اقدام را گامی مؤثر در جهت اجرای اساسنامه مدارس عشایری دانست و افزود: طبق ماده ۱۵ اساسنامه مدارس عشایری سرانه اعتباری دانش‌آموزان این مدارس به صورت ویژه و حداقل به میزان ۳ برابر مدارس عادی تعیین شده و در اولویت پرداخت قرار می‌گیرد.

وی گفت: این مبلغ به حساب ۵۷۳۳ مدرسه در ۲۵ استان کشور واریز شده است که استان آذربایجان غربی با ۲۹ میلیارد ریال بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.»
حکیم‌زاده با ارائه آمار تفصیلی مدارس عشایری گفت: «اکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس عشایری در کشور تشکیل می‌شود که ۷ هزار کلاس‌های چند پایه است همچنین تعداد دانش‌آموزان عشایری ۲۱۸ هزار دانش‌آموز در ۶ هزار مدرسه و تعداد مدارس ابتدایی ۵ هزار است.

حکیم‌زاده از معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به ویژه دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع به دلیل مساعدت و همراهی که در تخصیص سرانه مدارس عشایری داشتند، قدردانی کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر کار ارزشمند مدارس عشایری برای فراهم کردن فرصت‌های دسترسی عادلانه اقدامات متعدد مدیران و آموزگاران این مدارس را در شرایط ویروس کرونا تشریح کرد و افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا مدارس عشایری به دلیل پراکندگی جغرافیایی و تعداد کم دانش‌آموزان دایر است و دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و برنامه‌های آموزشی و تربیتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

کد خبر 5124722

منبع: مهر

کلیدواژه: مدارس عشایری وزارت آموزش و پرورش رضوان حکیم زاده شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا قوه قضاییه آلودگی هوا شهر تهران کمیته امداد امام خمینی میدان میوه و تره بار آب و هوا مترو پلیس راهور گردشگری سربازی مدیریت بحران وزارت آموزش و پرورش مدارس عشایری دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری