Web Analytics Made Easy - Statcounter

فساد در حوزه مدیریت شهری و به ویژه در شهرداری کلانشهر تهران، موضوعی است که در بسیاری از موارد خبر اصلی رسانه‌های مختلف بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی- کف و سوت زدن و کامنت گذاشتن برای وطن فروشان، ردپای رشوه و رانت و کیسه بزرگی که برخی مدیران فاسد و بی‌وجدان پایتخت برای خود دوخته‌اند، فرصت رسیدگی به معضلات کلان‌شهری چون تهران را پیش نمی‌ آورد و اینطور که شعار اصلاح طلبان در مدیریت شهری بود، تهران شهری برای همه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف و معرفی فساد و عامل فساد در شهرداری تهران دومینو وار پیش می‌رود و هر مدیری را دستگیر می‌کنند به دنبالش رد پای فساد وی در اطرافیان و نزدیکان او نیز قابل لمس و قابل مشاهده است.

انگار نه انگار که روزی همه مدیران و مسئولان در مسئولیت‌های مختلف با سوگند به انجام خدمت برای رفاه مردم و بهبود اوضاع زندگی شهری روی کار آمده‌اند و ظاهراً همگی آلزایمر گرفته و به روی خودشان نمی‌آورند که باید در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی قدم بردارند.

تجدید نظر در استخدام و بکارگیری پرسنل شهرداری و حوزه مدیریت شهری امری لازم و ضروری است و به نظر می‌رسد باید با حساسیت بیشتری نسبت به قبل انجام شود تا شاید بتوان اعتماد از دست رفته مردم را بازگرداند.

 

 

جولان دیو هفت سر فساد در شهرداری تهران!

«فساد» آزار دهنده ترین و مشمئز کننده ترین صفتی است که در مواجهه با شهرداری تهران ، شهروندان را آزار می دهد، دیو هفت سر فساد در شهرداری آنچنان در جای جای این سازمان عریض و طویل رخنه کرده است که متاسفانه در میان تمام دستگاه‌ها، هنوز شهرداری در زمینه میزان دریافت رشوه و پارتی‌بازی رتبه های اول را دارد.

مبحث آغازین مربوط به سخنان مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و ششمین جلسه علنی این مجموعه‌ در خصوص اجرائی کردن بند "د" ماده 2 آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه است.

فراهانی اصلا بیراه نگفته است که دیو هفت سر فساد در شهرداری رخنه کرده است و ماجرای دستگیری و بازداشت برخی مدیران شاغل در بخش‌های مختلف مدیریت شهری شهرداری تهران به وضوح وضعیت تاسف بار مذکور را تشریح می‌کند.

وقتی بنا بر بکارگیری افراد در مناصب مختلف مدیریتی کشور است اولین نکته حائز اهمیت پاکدستی و معتقد بودن آن‌ها به عدم دست درازی به بیت المال و متعهد بودن نسبت به مردم و وطن است و از ظاهر امر پیداست که مسئولان حوزه مدیریت شهری مثل پیروز حناچی در خصوص این مسئله دقت لازم را به خرج نداده‌اند و نتیجه این بی دقتی، چیزی جز از بین رفتن اعتماد مردم که سرمایه‌ای مهم و ارزشمند برای کشور است، نخواهد بود. 

دستگیری شهردار منطقه ۲ و همچنین منطقه ۸ که به گفته حناچی به اتهام فساد رخ داده است، تنها مورد از این اتفاقات تاسف بار نیست.

 

ماجرای بکارگیری مدیرانی که پاکدست نیستند، چیست؟

طی ماه‌های اخیر خبر مربوط به دستگیری تعداد قابل توجهی از مدیران مدیریت شهری در شورای شهر و شهرداری در سایر نقاط کشور در رسانه‌ها منتشر شده است و این اتفاقات دقیقا اعتماد و اطمینان مردم را نشانه گرفته‌اند.

مردم چگونه می‌توانند به مدیرانی که با تسلط بر بخشی از یک اداره نمی‌توانند بر تعهد و دینی که مسئولیتشان بر گردن آن‌ها ایجاد کرده است خود را کنترل کنند، اعتماد کنند؟

بحث بررسی و رصد سازمان بازرسی شهرداری در کلانشهرهایی چون تهران و حتی در شهرها و بخش‌های کوچکتر و دور افتاده، باید آنقدر دقیق و منظم باشد که کار را به اینجا نرساند که مدیر نمونه شهرداری تهران را به اتهام فساد دستگیر کنند.

کاش امثال پیروز حناچی در تشریح مدیر نمونه بودن و احراز شرایط مدیریت با این عنوان، ملاک اول را پاکدستی و عملکرد موفق در مسئولیت افراد و وفادار بودن به مردم و کشور قرار می‌دادند و البته موارد مذکور جزو وظایف بدیهی هر مدیری در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود.

برخی از رسانه‌ها آمار مربوط به بازداشت یا انفصال از خدمت شهرداری و شورای اسلامی شهر در دوره پنجم را ۲۵۳ نفر برشمرده‌اند و این آمار تعجب برانگیز و غیر قابل باور از همان دیو هفت سر فساد در بطن مدیریت شهری کشور خبر می‌دهد.

رد دندان طمع مدیران نالایق بر جان پایتخت!

علاوه بر آنکه حناچی در واکنش خود به دستگیری شهردار مناطق تهران، به مقوله فساد اشاره کرده بود، تنها موضوعی که پس از انتشار اینگونه اخبار در رسانه‌ها و فضای مجازی، اذهان عمومی را درگیر می‌کند مسئله دریافت رشوه و بروز فساد مالی است.

ایران کشور پر نعمت و ثروتمندی است و کلان‌شهری چون تهران، دندان طمع بسیاری از مدیران شهری را پس از جلوی در مسند مدیریت، تیز می‌کند و البته از آنجا که بار کج به منزل نمی‌رسد، سواستفاده‌های مدیران طمع کرده خیلی زود بر ملا می‌شود.

راه در رو و میانبر برای رسیدن مدیران شهری به پول و ثروت در پایتخت زیاد است و ظرفیت کم و ایمان ضعیف برخی از مدیران شهری، آن‌ها را به دزدی و دست درازی به بیت المال می‌کشاند و چنین مدیرانی به جای خدمت به مردم دندان تیز می‌کنند تا گوشت فربه‌تری را از جان پایتخت تکه کنند و حال ناخوش و وخیم بسیاری از محله‌های تهران نتیجه زیاده خواهی این به ظاهر مدیران همیشه گرسنه است

در سال گذشته دهها نفر از اعضای شورای شهر و شهرداری‌های ۱۶ استان کشور به جرم فساد مالی و یا دریافت رشوه بازداشت و دستگیر شده‌اند و بدون تردید این آمار بیشتر از چیزی است که اعلام می‌شود.

مدیریت شهری نیازمند بازنگری در استخدام مدیران!

همه اتفاقات فوق به اضافه خبر اقدام به قتل معشوقه جوان محمدعلی نجفی، تنها مردم را به مجریان و متولیان حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه مدیریت شهری بدبین می‌کند و باید راه چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرداری تهران مهناز استقامتی رشوه فساد شورای شهر دیو هفت سر فساد حوزه مدیریت شهری فساد در شهرداری شهرداری تهران رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه منعمی گفت: هرگاه طرح سوال از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری هستیم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای تثبیت جایگاهش شبیه است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالب است.

وی با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه‌ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود.

منعمی افزود: اینگونه انتصابات سیاسی منجر به تأخیر در اجرای پروژه‌ها یا کیفیت نامتعارف آنها می‌شود لذا تاکید دارم شهردار به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضای شوراست و نیز اهداف مدیریت شهری که خدمت رسانی بهتر به شهروندان است، اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضاست؟ جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالت در جابجایی‌های مدیران ندارند.

وی افزود: اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد. رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 6088075

دیگر خبرها

  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است