Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، نمایشگاه "دو قرن هنر طراحی در ایران" ۱ تا ۳۰ بهمن ۹۹ به صورت مجازی و در صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نمایش در می‌آید.

این نمایشگاه نگاهی است به سیر و روند ۲۰۰ سال هنر طراحی در ایران که در آن آثار هنرمندانی چون ابوالحسن مستوفی غفاری "ابوالحسن اول"، ابوالحسن غفاری "صنیع‌الملک"، علی‌اکبر مزین‌الدوله، محمد غفاری "کمال‌الملک"، مهدی مصورالملک، میرمصور ارژنگی، میرزاآقا امامی، روبین پاکباز، محمدابراهیم جعفری، نصرت الله مسلمیان، یعقوب عمامه پیچ، ایرج کریم خان زند، بابک اطمینانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

طراحی کهن‌ترین تجلی هنرهای تصویری است و روحیه بداهگی و شهود در آن آکنده است. اولین ایده در طراحی است که ثبت می شود و روند تکامل فکر را می توان در آن جست و جو کرد و اصولامهم ترین تکیه گاه هنرمند برای پیشبرد خیالش به شمار می آید و به دلیل تنوعی که در کار طراحی وجود دارد، آن را بی مانند کرده و با کمترین ابزار، احساس را به غلیان وا می‌دارد.

این نمایشگاه منتخبی است از آثار طراحی مجموعه نشریه تندیس که به همت موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نمایش در می‌آید.

علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه دو قرن هنر طراحی در ایران می توانند به صفحه اینستاگرام موزه به آدرس @iaram_art  مراجعه نمایند.

کد خبر 579927 برچسب‌ها هنرهای تجسمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی هنر طراحی در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نگارخانه ترانه باران، فرهنگسرای نیاوران میزبان بیش از ۲۰۰ اثر از هنرمندان هنرهای قرآنی است که در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل ها و نشست های تخصصی با حضور اساتید، دانشجویان و هنرجویان خواهد بود.

در این راستا جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث تخصصی در خط نستعلیق، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ الی ۱۸ با حضور غلامحسین امیرخانی ساعت ۱۶ الی ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه «روایت باران» توسط نگارخانه «ترانه باران» به عنوان نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنرهای ایرانی و اسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

روز شنبه ۱۵ اردیبهشت نمایشگاه «روایت باران» و مجموعه گالری های فرهنگسرای نیاوران به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.

کد خبر 6093798

دیگر خبرها

  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌هایتان درباره نستعلیق پاسخ می‌دهد
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • غلامحسین امیرخانی در مقابل خبرنگاران می‌نشیند
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود