Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:38:47 GMT

جذب نیروهای بومی اولویت صنایع آران و بیدگل باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۲۸۹۰

جذب نیروهای بومی اولویت صنایع آران و بیدگل باشد

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی روز شنبه در نشست با مدیران مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل افزود: به کارگیری تمامی ظرفیت‌های محلی و استفاده از نیروهای تحصیل کرده بومی به نفع شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌هاست و رضایتمندی بیشتر مردم منطقه را به همراه دارد.

وی با اشاره به ضرورت رفع دغدغه‌های مردم در زمینه آلودگی هوا و تامین آب در توسعه صنایع در آران و بیدگل اظهار امیدواری کرد که با فراهم شدن شرایط، محصولات این شهرستان با قیمتی مناسب به مردم این خطه عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توصیه کرد که ایجاد بوستان و فضای سبز در کنار مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل در دستور کار مدیران این مجتمع قرار گیرد.

امام جمعه آران و بیدگل با انتقاد از رواج خام فروشی و صادرات آن در کشور اظهار داشت: باید برای جلوگیری از این موضوع تدبیری اندیشیده شود و مسوولان مجتمع فولاد هم این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به قدمت هزاران ساله استحصال فولاد و آهن در منطقه شمال استان اصفهان گفت: در روایت‌های مختلف هم به اهمیت تولید آهن و فلزات و نقش آن در زندگی مردم اشاره شده است.

افزون بر ۱۵۰ میلیون دلار صادرات سالانه فولاد کویر

رییس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل نیز با بیان اینکه نزدیک به ۹۰ درصد کارکنان این مجتمع بومی هستند، گفت: مجتمع فولاد کویر در بیست‌‍ و چهارمین آیین روز ملی صادرات که با حضور مسوولان ارشد اجرایی کشور برگزار شد با دریافت تندیس و لوح، به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب و تجلیل شد.

حمیدرضا خوروش افزود: مجتمع فولاد کویر با تولید افزون بر یک میلیون تن محصولات فولادی، بزرگترین تولیدکننده میلگردهای کلاف مورد مصرف در طیف وسیعی از صنایع پایین دستی در ایران است.

وی ادامه داد: این مجتمع با تکیه بر توان داخلی متخصصان جوان توانسته است با ورود به بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس، اروپا و قاره آفریقا به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه صادرات مطرح شود.

رییس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل خاطر نشان کرد: این مجتمع باوجود تحریم‌های اقتصادی، صادرات خود را در سال ۱۳۹۸ به ۲ برابر افزایش داد و افزون بر ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به مقصد کشورهای دیگر صادر کرد.

از ابتدای سال جاری تا کنون  افزون بر ۱۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کالا از آران و بیدگل به مقصد چندین کشور جهان صادر شده است.

شهرستان افزون بر ۱۰۳ هزار نفری آران ‌و بیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است. 

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد اشتغال زایی بومی گزینی آران وبیدگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد اشتغال زایی وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد اشتغال زایی بومی گزینی آران وبیدگل اخبار کنکور فولاد کویر آران و بیدگل مجتمع فولاد کویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم

محمد خزامی رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به بحث صادرات محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده ورق‌‎های فولادی API در کشور، بازیگر تعیین‌کننده‌ای در تامین این محصول استراتژیک در بازارهای ایران و جهان به شمار می‌آید.

او با اشاره به اینکه ورق‌های API محصولی استراتژیک و غیرقابل جایگزین در توسعه زیرساخت‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به حساب می‌آیند، افزود: این ورق ها از خواص مقاومت مناسبی در مقابل عوامل بیرونی مانند خوردگی و شکستگی برخوردار هستند و ار این رو جایگاه بسیار ویژه‌ای در صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی دارند.

رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: نقش‌آفرینی شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین این ورق فولادی برای توسعه زیرساخت‌های نفت‌وگاز کشور به خصوص پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک و همچنین رشد روزافزون صادرات ورق های فولادی عریض و کسب سهم این شرکت از بازارهای کشورهای اروپای غربی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه خود مهر تاییدی بر سطوح بالای کیفیت محصول و ظرفیت‌های شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین ورق‌های فولادی عریض است.

خزامی با تاکید بر جایگاه ویژه شرکت فولاد اکسین در تامین این ورق‌ها یادآور شد: بدون شک شرکت فولاد اکسین خوزستان، با توجه به مسیر و روند رشد تولید و فروشی که در ماه‌های اخیر در پی گرفته است، در آینده‌ای نزدیک بازارهای صادراتی خود را در سایر کشورها نیز توسعه خواهد داد. 

او افزود: در همین راستا شرکت فولاد اکسین خوزستان به شکلی پررنگ و قدرتمند در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) حضور یافته است تا به این ترتیب ضمن تشریح و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر خود در سطح کشور، منطقه و حتی جهان، زمینه مناسبی را برای معرفی محصولات، توسعه بازارهای بین‌المللی، نقش‌آفرینی در تامین نیاز مصرف کنندگان ورق های فولادی عریض و کسب سهم بیشتر از بازار کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و در انتها صادرات محصولات خود ایجاد کند. 

این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است