Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام بهشتی درباره شخصیت بلال حبشی، موذن پیامبر اسلام (ص) گفت: بلال حبشی از شخصیت‌هایی بود که پیامبر (ص) او را بسیار دوست داشت. موذن رسول اکرم (ص) شکنجه‌های زیادی در راه توحید کشید. نوشته اند که پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، بلال دیگر اذان نگفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چه به او اصرار کردند که اذان بگوید او می‌گفت که دیگر اذان نمی‌گوید. دلیلش این بود که مسیری که پیامبر (ص) طراحی کرده به انحراف کشیده شده است.

وی در خصوص دلیل اذان نگفتن بلال حبشی بیان کرد: مردم سوال می‌کردند که دلیل اذان نگفتن او چه چیزی است؟! نوشته اند که به دلیل همین اذان نگفتن وی را به شام تبعید کرده اند.

این کارشناس دینی درباره ماجرای خواب دیدن بلال حبشی اظهار کرد: بلال حبشی در شهر شام خواب پیامبر (ص) را دید که ایشان به وی گفتند "چرا به زیارت ما نمی‌آیی؟ " بلال از خواب بیدار شد و با حالت پریشان وسایل خود را از شام جمع کرد و به مدینه آمد. به خانه حضرت زهرا (س) رفت. حضرت زهرا (س) از دیدن بلال حبشی بسیار خوشحال شد. حضرت فاطمه زهرا (س) به وی فرمودند «دوست دارم یک بار دیگر صدای اذان گفتن تو را بشنوم، بیا با اذان گفتنت حال و هوای روزگار رسول خدا (ص) را تجدید کن.»

بیشتر بخوانید

سیره فاطمی در زندگی علوی/ چگونه حضرت زهرا (س) را در زندگی خود الگو قرار دهیم؟

حجت‌الاسلام بهشتی ادامه داد: این امر برای بلال بسیار سخت بود. وی به دستور فاطمه (س) به بام رفت و با گلوی بغض گرفته شروع به اذان گفتن کرد. حضرت زهرا (س) دستور به گستردن بستر بلال در حیاط کرد. همین که بلال جملات اذان را تکرار می‌کرد، مردم مدینه اشک ریزان کار‌های خود را تعطیل کردند و به یکدیگر می‌گفتند پیامبر اسلام (ص) زنده شده است. نوشته اند شبیه این حادثه که مردم به مسجد النبی هجوم بیاورند دیگر تکرار نشد.

وی درباره اذان ناتمام بلال گفت: وقتی بلال حبشی به جمله سوم اذان یعنی «اشهد ان محمد رسول الله» رسید، به او گفتند، بلال! بس کن که حضرت فاطمه (س) بیهوش شد. وی در حالی که اشک می‌ریخت از بام به پایین آمد. سپس حضرت صدیقه طاهره (س) را به هوش آوردند. حضرت زهرا (س) فرمودند: «بقیه جملات اذان را بگو». بلال به او گفت: دختر حضرت پیامبر (ص)! اجازه دهید اذان ناتمام موذن رسول خدا (ص) تا همین جا کافی باشد.

حجت‌الاسلام بهشتی درباره علاقه وافر حضرت زهرا (س) به نیایش و اذان بیان کرد: این‌ها نشان دهنده این است که چه قدر فاطمه زهرا (س) به اذان، نماز و نیایش عشق می‌ورزد. حضرت زهرا (س) از پیامبر اکرم (ص) اجازه می‌خواست که حسن و حسین اذان بگویند. بلال شکنجه شده توحید، یک اذان ناتمام به امر فاطمه زهرا (س) گفت. همه مردم فهمیدند که تعلق خاطر بلال حبشی به خانه امیر المومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) و به اینکه وصی حق پیامبر (ص) را چه کسی می‌داند، چه قدر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بلال حبشی حضرت زهرا فاطمه زهرا حضرت زهرا بلال حبشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شادی نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ظهر امروز حادثه انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم بعد از عوارضی بستان آباد به سمت تبریز، بعد از تونل شیبلی به دیسپچ مرکز ارتباطات اورژانس استان اعلام و چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه که در اثر انحراف رخ داد ۸ نفر مصدوم در پی داشت، مصدومین بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی، چهار نفر از آنها به بیمارستان بستان آباد و چهار نفر بعدی به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.

کد خبر 6094569

دیگر خبرها

  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • حواشی ناتمام «حشاشین»، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و خبرهای جدیدی از حج
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم(ص) ۸ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد