Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا امیری، دوشنبه در نشست شورای آرد و نان شهرستان شیراز، بر مشارکت بیش از پیش سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اداره کل غله، اتحادیه نانوایان و شبکه بهداشت شهرستان شیراز با هدف تشدید نظارت بر کیفیت تولید نان در این شهرستان تاکید کرد.

رییس شورای آرد و نان شهرستان شیراز افزود: اداره کل غله مکلف است که بر اساس آخرین سرشماری و ضریب افزایش سالیانه سرانه جمعیتی اعلامی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سهمیه آرد نانوایی‌های مناطق و محلات شهرستان و بخش‌های مرکزی و ارژن را مورد بازنگری قرار دهد تا توزیع سهمیه آرد، متناسب با سرانه جمعیتی مناطق و محلات شهر و روستا انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری، با استناد به گزارش اداره کل غله مبنی بر میزان سهمیه آرد شهرستان و آمار نانوایی‌های غیر فعال به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر رفع نواقص بهداشتی و بازگشت مجدد واحدهای غیر فعال به چرخه تولید در اسرع وقت برای تامین رفاه حال شهروندان تاکید کرد.  

وی گفت: سهمیه آرد در مواقع تعطیلی نانوایان (موقت و دائم) باید قطع شود و رسیدگی به تخلف نانوایانی که با وجود تعطیلی اقدام به دریافت سهمیه آرد کرده‌اند در اولویت کار تیم‌های بازرسی و دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان شیراز اظهار داشت:: اداره کل غله، ساز و کار تعریف شده در سامانه خرید آرد در خصوص عدم امکان تخصیص سهمیه آرد به نانوایی‌هایی که پروانه کسب آنان باطل شده است را پیگیری و اجرا کند.

امیری، همنچنین بر ضرورت طرح موضوع‌های مرتبط با آرد و نان در نشست شورای آرد و نان این شهرستان و اتخاذ تصمیم در این شورا تاکید و بیان کرد: ساز و کار بازرسی از نانوایی‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی باید به گونه‌ای تعریف شود که بازدیدها در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر و پُرتعدادتر انجام شود و رسیدگی به گزارش‌های تخلف‌ها و برخورد قاطع با متخلفان در اولویت قرار گیرد. 

او افزود: نصب تابلو اطلاعات ضروری از قبیل ساعات کار و روز تعطیلی نانوایی‌ها، قیمت، وزن نان و شماره تماس رسیدگی به شکایات مردمی در ورودی نانوایی‌ها و در معرض دید مشتریان ضروری است و سازمان صنعت، معدن و تجارت، مسوولیت نظارت مستمر در این زمینه و برخورد قانونی با متخلفان را برعهده دارد.

امیری ادامه داد: در روند تهیه و توزیع نان به عنوان کالای اساسی و ضروری مردم، هیچگونه کوتاهی قابل قبول نیست و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها آرد شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرد شیراز فارس آرد شیراز فارس اخبار کنکور شهرستان شیراز اداره کل غله نانوایی ها سهمیه آرد آرد و نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه نان، قوت اصلی بیشتر مردم جامعه است، سلامت آن را بسیار با اهمیت دانست و از عرضه نان کامل در ۲۵ نانوایی شهر شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عباس رضاییان‌زاده ضمن بیان تعریف نان کامل، اظهار داشت: نان کامل یا نان سبوس‌دار، به دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

وی افزود: نان تهیه شده از آرد سفید، به دلیل درصد سبوس‌گیری بالا و حذف سهم زیادی از فیبر و املاح حیاتی گندم مانند آهن، کلسیم، روی، منیزیم و فسفر در جریان آسیاب کردن، ارزش چندانی ندارد و نان‌هایی که از آرد کامل تهیه می‌شود، از کامل‌ترین نان‌ها به شمار می‌رود.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه نان کامل در دمای کمتر و زمان طولانی‌تری نسبت به نان سفید پخت می‌شود، ادامه داد: وجود فیبر بیشتر در نان کامل باعث ایجاد سیری زودرس و کاهش جذب قند و کلسترول در دستگاه گوارش و پیشگیری از چاقی می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌های گوارش به‌ویژه سرطان کولون پیشگیری می‌کند.

رضاییان‌زاده با اشاره به افزایش کیفیت و توسعه دسترسی به نان کامل و ارتقای آگاهی جامعه در این خصوص، گفت: با توجه به افزایش نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل در شهر شیراز، شهروندان با توجه به فراهم شدن این ظرفیت تلاش کنند نان سفره خود را از نان‌های کامل تهیه کنند.

وی عنوان کرد: 25 نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین