Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@18:57:58 GMT

هجوم فروشندگان به بازار طلا

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۳۵۸۸

هجوم فروشندگان به بازار طلا

تجارت نیوز: دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران می‌گوید: کاهش شدید قیمت طلا و سکه باعث شد تا تعداد فروشندگان در بازار زیاد شود. چنانچه فردا تغییر خاصی در انس جهانی وجود نداشته باشد، احتمالا قیمت طلا فردا اندکی ارزان‌تر می‌شود.

طلا و سکه وارد کانال جدیدی شد. به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، علت ارزان شدن قیمت طلا و سکه کاهش شدید تقاضا و قیمت دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز قیمت دلار با هزار و ۱۵۰ تومان کاهش وارد کانال ۲۱ هزار و ۵۵۰ تومان شد.

بازار جهانی طلا هم تغییر چندانی نداشت و در پایین‌ترین قیمت یک ماه و نیم اخیر یعنی یک هزار و ۸۳۴ دلار ایستاد؛ این در حالی است که انس جهانی طلا نسبت به نخستین روز هفته پنج دلار افزایش یافته است.

نادر بذرافشان معتقد است: کاهش شدید قیمت طلا و سکه باعث شد تا تعداد فروشندگان در بازار زیاد شود. چنانچه فردا تغییر خاصی در انس جهانی وجود نداشته باشد، قیمت طلا فردا اندکی ارزان می‌شود.

پیش از این ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران گفته بود: « ظاهرا قرار است قیمت دلار ارزان‌تر شود، بنابراین طلا هم تا پایان سال ارزان می‌شود.»

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران درباره وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: تقاضا برای خرید طلا در بازار وجود ندارد. در این شرایط مردم نظاره‌گر هستند و معتقدند کاهش قیمت طلا در روزهای آینده بیشتر می‌شود.

حالا کاهش قیمت طلا، تقاضا برای خرید را کاهش داده اما مردم برای فروش طلای خود به بازار هجوم برده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار طلا طلا و سکه اتحادیه طلای تهران طلا و سکه قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟

به گزارش همشهری آنلاین، کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز در حالی ادامه دارد که هم‌اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله می شود.

سیر نزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز شده و با کاهش تنش‌ها در منطقه ادامه‌دار شد. فعالان بازار ارز می‌گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل در حال تخلیه هیجانات هفته‌های قبل است.

بازاری‌ها می‌گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین‌تر خرید کنند.

هم‌اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی، طبق روال قبل، دلار یکی دو هزار تومان گران‌تر قیمت‌گذاری می‌شود! دلار تهران الان ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هرات ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

کد خبر 847147 منبع: تسنیم برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد