Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون آموزش؛ وزارت ارتباطات به تأمین تبلت برای دانش آموزان محروم مکلف شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   "احمدحسین فلاحی" در تشریح نشست امروز(دوشنبه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: کمیسیون آموزش مجلس بر کنترل آسیب‌های فضای مجازی و دسترسی دانش آموزان به تجهیزات آموزشی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان مناطق محروم، گفت: کمیسیون آموزش در مصوبات امروز خود، بر کنترل آسیب‌های فضای مجازی و دسترسی دانش آموزان به تجهیزات آموزشی تأکید کرد.   دستور کار نخست امروز کمیسیون بررسی طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس بود که موادی از این طرح مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأکید کمیسیون بر استفاده دانش آموزان از سیم‌کارت‌های دانش آموزی کنترل شده است، افزود: لذا باید آسیب‌های این حوزه را با در نظر گرفتن تدابیری به حداقل رساند.

وی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون، وزارت ارتباطات مکلف به تأمین تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم از دسترسی به تجهیزات آموزشی با همکاری سایر دستگاه‌ها با استناد ماده ۶۹ قانون برنامه ششم و بند «ج» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ شد.

فلاحی اضافه کرد: نظارت محتوایی در این قانون بر عهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و نظارت فنی بر عهده مرکز ملی فضای مجازی کشور تعیین شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: دستور کار پایانی کمیسیون نیز بررسی طرح اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌های کشور) بود که بحث‌های کارشناسی در این رابطه در کمیسیون مطرح و ادامه بررسی این طرح به جلسات بعدی کمیسیون منتقل شد. برچسب ها: مجلس ، تبلت ، فضای مجازی ، سامانه شاد ، مناطق محروم

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مجلس تبلت فضای مجازی سامانه شاد مناطق محروم کمیسیون آموزش دانش آموزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان حوزه ICT کردستان که در پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: وزارت ارتباطات مبتنی بر ظرفیت‌های استان از فعالیت‌های حوزه ارتباطات حمایت می‌کند و باید زیرساخت‌ها و خلاءها بررسی شود تا نیاز استان را بسنجد و بر اساس نیازها کمک کند.

وی افزود: هم مرزی استان کردستان با حضور عراق از مزایای استان است که برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سال گذشته در ۱۰ استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام دادیم، افزود: سعی براین است تا امسال در کردستان نیز طرح‌های دیجیتالی با عنوان «ایران دیجیتال» اجرا شود.

عابدی بیان کرد: در شش ماه اول سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان و در شش ماه دوم ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مالی شرکت‌ها پرداخت کردیم.

پیش از این جلسه عابدی از مجتمع نوآوری نور سنندج بازدید کرد و در این بازدید از آموزش ۱۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در حوزه آموزش مهارت‌های دیجیتال خبر داد و گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال ۳۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

کد خبر 6087452

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد