Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ینس استولتبرگ در پیام توییتری نوشت: با اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در مورد روند صلح گفت‌وگو کرده‌ام.

استولتبرگ در ادامه افزود: مواضع ناتو در افغانستان تغییر نکرده و حضور ما براساس شرایط است.

دبیرکل ناتو تصریح کرد، ما همچنان به نیروهای امنیتی افغانستان کمک کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که این کشور هرگز به پناهگاه امنی برای تروریسم بین المللی تبدیل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد، شمار نیروهای این کشور در افغانستان به ۲هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است که کمترین سطح حضور نیروهای امریکا در این کشور در حدود دو دهه اخیر است.

کریس میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا با تایید کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان به ۲ هزار و ۵۰۰ تن در بیانیه‌ای اعلام کرد در حالی که پنتاگون در حال برنامه ریزی است تا بتواند سطح نیروهای ایالات متحده در افغانستان را تا ماه مه (خرداد) ۲۰۲۱ به صفر برساند، اما هرگونه عقب نشینی و کاهش بیشتر نیرو در آینده همچنان مبتنی بر شرایط است.

به رغم مخالفت متحدان خارجی ایالات متحده، دولت دونالد ترامپ در ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد که تا اواسط ژانویه (دی) شمار نیروهای آمریکا در افغانستان را از چهار هزار و ۵۰۰ نفر به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش خواهد داد.

برچسب‌ها پنتاگون ناتو محمد اشرف غنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون ناتو محمد اشرف غنی پنتاگون ناتو محمد اشرف غنی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو

در آستانه نهم ماه می، سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم، نمایشگاهی از تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو،  برپا شده است.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است