Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@15:06:01 GMT

درج قیمت خودرو های بازار در سایت های آنلاین

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۴۴۸۳

درج قیمت خودرو های بازار در سایت های آنلاین

بعد از گذشت 8 ماه، بلاخره هفته گذشته ممنوعیت ثبت قیمت خودرو در سایت های خرید و فروش اینترنتی برداشته شد و حالا مالکان وسایل نقلیه می توانند آگهی های خود را همراه با قیمت ثبت کرده و یا سایت های مختلف خبری می توانند بدون مشکل اقدام به انتشار قیمت خودرو در سایت های خود کنند.

بعد از افزایش قیمت شدید خودرو در ابتدای سال جاری که به دنبال برداشته شدن محدودیت های کرونایی شدت گرفت، سازمان ها و نهادهای مختلف به موضوع خودرو و قیمت گذاری های عجیب آن ورود پیدا کرده و با ارائه طرح های مختلف سعی داشتند تا علاوه بر مهار قیمت ها در بازار و ثبات آن در مرحله اول، روند آن را نزولی کرده و به قیمت کارخانه نزدیک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاصل این جلسات در ابتدای سال جاری، برخورد شدید با متخلفان و اجرای طرح های فروش جدید برای عرضه محصولات شرکت های خودروسازی به مصرف کنندگان واقعی بود که با اعمال محدودیت های جدید و بی سابقه، سعی بر حذف دلالان و عرضه خودرو به مصرف کنندگان واقعی شد.

تصمیم دیگر برای مبارزه با احتکار خودرو و برخورد جدی با عاملان آن بود که جنبه روانی ناشی از آن توانست تا حدودی قیمت خودرو در بازار را کاهش دهد، اما افزایش قیمت دلار باعث شد تا قیمت خودرو حرکت معکوس به خود گرفته و با سرعت بیشتری روند افزایشی خود را آغاز کند.

با این حال، تصمیم دیگر مربوط به حذف قیمت خودرو از سایت های ثبت آگهی و یا وبسایت های خبری و فعال در حوزه خودرو به منظور جلوگیری از سواستفاده دلالان برای ثبت قیمت های جعلی بود که باتوجه به تحولات بازار طی 8 ماه بعد از اجرایی شدن آن، می توان گفت که اثرگذاری بسیار کمی داشته و نتوانست یک اهرم تاثیرگذار در کنترل قیمت ها باشد.

با این وجود این موضوع برای 8 ماه ادامه پیدا کرد و به رغم اینکه روزانه شاهد نوسان و افزایش شدید قیمت ها در بازار خودرو بودیم، ممنوعیت ثبت قیمت در آگهی خودرو نشان داد که مشکل اصلی بزرگ تر این بوده و مهار آن با ابزارهای مختلف سازمان ها و نهادهای مختلف هم غیرممکن است.

اکنون که این محدودیت ها برای ثبت قیمت خودرو در آگهی فروش خودرو برداشته شده است، باید دید که بازگشت دوباره قیمت ها به آگهی خودرو موجب افزایش دوباره قیمت خودرو می شود یا اینکه قیمت های ثبت شده توسط فروشندگان حقیقی تبدیل به یک معیار برای دیگر فروشندگان خودرو شده و مصرف کنندگان واقعی را برای خرید یک خودرو از سردرگمی خارج خواهد کرد.

حال خودرو بانک به عنوان یکی از بزرگ ترین رسانه فعال در حوزه خودرو و با همکاری مجموعه های معتبر، به صورت روزانه آخرین قیمت خودروهای داخلی و مشخصات فنی خودرو های موجود در بازار و همچنین برخی از پرمخاطب ترین خودروهای وارداتی بازار را مورد بررسی قرار می دهد و این بخش می تواند مرجع مناسبی برای کاربرای به منظور اطلاع از آخرین قیمت خودروهای داخلی و خارجی موجود در بازار کشور باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ الکسی ناوالنی غربالگری جنین درج قیمت خودرو قیمت خودرو خودرو بانک رپرتاژ آگهی آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ الکسی ناوالنی غربالگری جنین قیمت خودرو ثبت قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران، تارا اتوماتیک تیپ V ۴ امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان قیمت دارد و نسبت به دیروز افت قیمت ۳۰ میلیونی را تجربه می‌کند.

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مثل تارا اتوماتیک تیپ V ۴ نسبت به دیروز ۳۰ میلیون ارزان شده و این یکی یک میلیارد و ۴۰ میلیون به‌فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، ۲۰۷ دنده‌ای، ۲۰۷ با موتور TU ۳ و تارا اتوماتیک V ۲ با کاهش قیمت ۱۰ میلیونی روانه بازار شدند و پنج میلیون از قیمت پژو پارس کم شده است. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳
پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF۷ مدل ۱۴۰۳،

۸۳۵ میلیون تومان

۸۳۵ میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF۷ مدل ۱۴۰۲،

۶۳۵ میلیون تومان

۶۳۵ میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده ارتقایافته مدل ۱۴۰۳،

۹۸۰ میلیون تومان

۹۸۰ میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

پارس سال XU۷p مدل ۱۴۰۲،

۶۸۰ میلیون تومان

۶۷۵ میلیون تومان

۲۰۷ با موتور TU۳ مدل ۱۴۰۳،

۶۹۵ میلیون تومان
۶۸۵ میلیون تومان

۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳،

۸۲۰ میلیون تومان

۸۱۰ میلیون تومان

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۷۰ میلیون

یک میلیارد و ۴۰ میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل ۱۴۰۳،

۶۵۰ میلیون تومان

۶۵۰ میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳،

۷۱۰ میلیون تومان
۷۱۰ میلیون تومان

تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲،

۸۲۰ میلیون تومان

۸۲۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد تومان

۹۹۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۴ مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲،

۶۷۵ میلیون تومان

۶۶۵ میلیون تومان

قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۵ اردیببهشت ۱۴۰۳
قیمت شاهین دنده‌ای و شاهین اتوماتیک امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت به‌ترتیب ۱۵ و ۱۰ میلیون نسبت به دیروز کاهش پیدا کرده است.

قیمت شاهین دنده‌ای در بازار آزاد امروز ۷۶۵ میلیون تومان است و خرید شاهین اتوماتیک ۸۶۵ میلیون تومان آب می‌خورد. کوییک SR نیز که افت قیمت پنج میلیونی را تجربه می‌کند، به‌طور متوسط ۴۵۵ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌شود.

اطلس G، اما برخلاف روند امروز بازار، حول‌وحوش ۵۹۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که به‌معنی افزایش پنج میلیونی درقیاس با دیروز است. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودرو‌های سایپا

مدل چهارم اردیبهشت پنجم اردیبهشت
پراید ۱۵۱ تیپ DA مدل ۱۴۰۳،
۳۴۰ میلیون تومان

۳۴۰ میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱،
۳۹۷ میلیون تومان

۳۹۷ میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل ۱۴۰۱،

۴۰۲ میلیون تومان

۴۰۲ میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳،
۴۴۵ میلیون تومان

۴۴۵ میلیون تومان

کوئیک GX مدل ۱۴۰۳،

۴۴۵ میلیون تومان

۴۴۵ میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل ۱۴۰۳،

۴۶۰ میلیون تومان

۴۵۵ میلیون تومان

اطلس مدل ۱۴۰۳،

۵۸۵ میلیون تومان

۵۹۵ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲
یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳
یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۳،

۷۸۰ میلیون تومان

۷۶۵ میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل ۱۴۰۳،

۸۷۵ میلیون تومان

۸۶۵ میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • قیمت جدید شاهین در بازار / این مدل ۸۷۰ میلیون تومان شد + جدول قیمت
  • قیمت خودرو‌های ایرانی در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن