Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر اسماء جراد فعال اجتماعی و رسانه ای لبنان در گفتگو با تقریب با اشاره به اینکه ویروس کرونا بیش از یک سال است که سایه خود را بر سر همه کشورهای جهان از جمله کشورهای اسلامی انداخته است، گفت: بعد از جنگ های خونبار جهانی شاید بتوان گفت که کرونا اولین بحرانی است که اثرات سوء آن دامن بسیاری از کشورهای را گرفته است و عملا جهان در مقابله با آن دچار عجز و ناتوانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بر اساس تجربیاتی که کشورها در یک سال گذشته پشت سر گذاشتند چند ماه گذشته نشان داده که هر جامعه ای که از بسترهای دینی و مذهبی قوی تری برخوردار بوده دارای قدرت مقاومت بیشتری در برابر بلایا و مصیبت ها بوده است. بنابراین رسیدن به آرامش و ثبات در روحیه بیش از آنکه منوط به بهره مندی از امکانات پیشرفته پزشکی و علمی باشد به اعتقادات قوی دینی و حفظ ارزشها و معنویات مرتبط است.  

دکتر اسماء جراد افزود: با توجه به پیامدهایی که مصیبت ها از جمله بحران دامن گیر کرونا می تواند برای جوامع داشته باشد و به ایجاد ناآرامی و ناامنی های اجتماعی بیانجامد، پیروی از اصول و هنجارهای اسلامی و دینی و اخلاقی می تواند باعث افزایش امنیت عمومی و امنیت اجتماعی شده و به رفع تهدیدها منتهی شود.

وی تصریح کرد: ارزشهای دین اسلام بر انجام رفتار فضلیت آمیز اخلاقی مبنی بر رعایت حقوق دیگران و رعایت بهداشت و پرهیز از رفتارهایی که موجب از بین رفتن حقوق دیگران و جامعه می‌شود، تاکید دارد و این تجربه در بسیاری از کشورها از جمله در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد در هر زمانی که تمرکز و توجه به ارزشهای دینی و معنویت در کشورها بیشتر باشد، اثرات و آسیب‌های ناشی از این بحران کرونا کاهش یافته است و به نظر می رسد این تجربه در دوره پساکرونا هم می تواند مورد توجه قرار گیرد.  

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: بارش‌های سیل‌آسا از بعد از ظهر امروز تا آخر وقت شنبه مرکز و شمال استان اردبیل را در بر می‌گیرد. - اخبار استانها -

مهدی خدمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر اردبیل در وضعیت هشدار هواشناسی سطح نارنجی به سر می‌برد که با تغییر جوی به سطح زرد هواشناسی از بعد از ظهر امروز، شاهد بارش‌های متناوب و سیل‌آسا در اردبیل و شمال استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران اردبیل در آمادگی کامل به سر می‌برد، تصریح کرد: با توجه به حادثه تلخ فوت هفت نفر از هموطنانمان در سیل سال گذشته، آمادگی‌های لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی اندیشیده شده و مدیریت بحران اردبیل با اعلام آماده‌باش در میدان کار قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: به کوهنوردان توصیه کرده‌ایم در صورتی که صعود اجباری ندارند، برنامه‌های ورزشی و کوهنوردی خود را به روزهای آینده موکول کرده و مسافران نیز باید از هرگونه اتراق در مسیل‌ها و مناطق آبگیر خودداری کنند.

خدمتی افزود: مدیریت بحران اردبیل با برگزاری جلسات فوق‌العاده تمهیدات لازم را برای وقوع سیلاب اندیشیده و با توجه به اینکه احتمال سیلابی شدن شهرهای شمال استان وجود دارد، در تمامی شهرستان‌‎ها مدیریت بحران اعلام آماده‌باش کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: از بعد از ظهر امروز شاهد طوفان باران، رگبار رعد و برق و تگرگ در مناطق مختلف استان خواهیم بود که شایسته است مردم به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • چند نوع تست لاستیک وجود دارد؟
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس