Web Analytics Made Easy - Statcounter

احداث فاز نخست صحن امام محمد باقر (ع) در بخش شمالی حرم امامین جوادین (ع) به همت ستاد بازسازی عتبات آغاز شد.

به گزارش مشرق، توسعه حرم امامین جوادین (ع) با عنوان صحن امام باقر (ع) به همت ستاد بازسازی عتبات طراحی شد و قرار بود سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شود، اما با شیوع کرونا این کار به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از حدود سه ماه گذشته که اعزام نیروهای ستادی و مهندسان کشورمان به حرم کاظمین در ایام کرونا از سر گرفته شد، توسعه حرم نیز در دستور کار قرار گرفت که در مرحله نخست ساخت سرویس‌های بهداشتی در حوالی حرم انجام شد و هم‌اکنون مراحل پایانی را طی می‌کند.

یکی از مهم‌ترین طرح‌ها برای توسعه حرم امامین جوادین (ع)، احداث صحن امام باقر (ع) بود که در ضلع شمالی حرم مطهر قرار بود ساخته شود و طراحی نهایی آن سال گذشته به همت ایرانیان به پایان رسید.

بر همین اساس، فاز نخست عملیات اجرایی احداث این صحن هم‌اکنون آغاز شده و در این مرحله ضمن برداشته شدن سقف و ستون‌های بتونی کف زیرزمین قدیمی و جدا سازی آنها از پایه‌های مهندسی ساختمان اطراف، خاک این بخش که به دلیل بالا بدون آب‌های زیرزمینی از استحکام لازم برخوردار نیست، تقویت می‌شود.

صحن امام محمد باقر (ع) هفت متر زیرزمین در مساحت هشت هزار مترمربع در ضلع شمالی حرم امامین جوادین (ع) ساخته می‌شود.

در ادامه تصاویری از فاز نخست صحن امام محمدباقر (ع) را مشاهده می‌کنید:

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی بازسازی عتبات کاظمین ستاد بازسازی عتبات مشرق حرم امامین جوادین ایرانیان توسعه حرم امامین جوادین صحن امام باقر حرم امامین جوادین صحن امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزکردستان،با راه اندازی این دفتر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی تولید و به صورت زنده از طریق شبکه استانی به روی آنتن می‌رود.

دوازده آذر ماه سال ۱۴۰۲ با حضور معاون امور استان‌های صدا و سیمای کشور، معاون سیاسی اجتماعی استانداری کردستان، جمعی از مسئولین استانی، هنرمندان و مردم سقز آیین کلنگ زنی دفتر تولید صدا و سیمای سقز برگزار شد.

پس از پیگیری‌های مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان و هماهنگی‌های لازمه جهت اخذ مجوز‌های مربوطه، آغاز عملیات ساخت دفتر تولید صدا و سیما در شهرستان سقز آغاز شد.

دیگر خبرها

  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • نصب کتیبه ها و پرچمهای عزا در حرم مطهر امامین کاظمین (ع)
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی