Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، علیرضا زالی در ارتباط زنده با بخش خبری ۱۸ و ۳۰ شبکه پنجم سیما افزود: رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی در دو هفته قبل ۸۲ و سه دهم درصد بود که هفته پیش این شاخص به ۷۷ و شش دهم درصد رسید و کاهش فاصله گذاری‌ها زنگ خطری جدی است چرا که در امواج قبلی این بیماری ارتباط مستقیمی میان کاهش رعایت فاصله گذاری و افزایش میزان مراجعات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: عدد مولد پایه هم شاخصی علمی برای ما محسوب می‌شود که مدت‌ها به زیر یک رسیده بود و این عدد هم اکنون ۹۹ صدم است و اگر از یک بالاتر برود به معنای گسترش جدید بیماری تلقی می‌شود و همه این‌ها نشان دهنده شرایط کاملاً ناپایدار و شکننده تهران است.

 زالی افزود: در این شرایط هرگونه شتاب در بازگشایی‌ها می‌تواند شرایط تلخ اردیبهشت را مجدد تکرار کند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته برای نخستین بار پس از ۱۵ روز تعداد کل بستری‌ها از هزار و ۹۰۰ عبور کرد و ۷۶۰ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و تغییر در تعداد مراجعان سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی هم زنگ خطری دیگر و نشان دهنده شکل گیری موج جدید است.

 زالی افزود: بررسی سنی مبتلایان هم نشان می‌دهد که در دو هفته اخیر با روند رو به رشد، اما با شیب ملایم تعداد بستری‌ها در گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال مواجهیم که اگرچه قدر مطلق مرگ و میر در گروه سنی زیر ۱۰ سال کلاً پایین است، اما حتی در گروه سنی صفر تا ۱۰ سال در دو هفته اخیر افزایش ابتلا را داشته ایم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با این شرایط احتمال اعمال محدودیت‌های جدید وجود دارد؟ گفت: این بستگی به شرایط دارد و طبقه بندی‌های رنگ‌ها موضوعی قراردادی است و به سرعت می‌تواند تغییر کند و شرایط زرد به نارنجی تبدیل شود و ما در تهران سرعت تغییر رنگ‌ها را بار‌ها مشاهده کرده ایم.

 زالی افزود: ما هم اکنون در شهر تهران شاهد کاهش رعایت شیوه نامه‌ها هستیم و در تجمعات روز‌های اخیر مشاهده کرده ایم که فاصله گذاری مختل بوده است و اگر می‌خواهیم شیوه نامه‌ها مؤثر باشد باید به بالای ۹۰ درصد افزایش پیدا کند.

پربیننده ترین علامت ایمنی بالای بدن مقابل کرونا چیست؟ با مصرف این نوشیدنی به جنگ سرطان بروید رابطه کمبود ویتامین B۱۲ وبیماری وزوز گوش چگونه بفهمیم دوباره کرونا گرفته‌ایم؟ خرید ۲.۶میلیون دوز واکسن چینی و روسی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فاصله گذاری های اجتماعی کرونا فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری