Web Analytics Made Easy - Statcounter

حفیظ‌الله فاضلی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه قانون تاسیس تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی از سال ۱۳۸۹ به تصویب رسیده است اما از سال ۱۳۹۷ بر اساس توافق‌نامه همکاری وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شکل‌گیری این تعاونی‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس این توافق‌نامه‌ با بهره‌گیری از ظرفیت فرمانداری‌ها، روند تاسیس تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی در کشور از سرعت بیشتری برخوردار شده به‌طوری که طی سالهای اخیر ۱۰۴ شرکت در ۲۷ استان کشور تاسیس شده است اما این مهم هنوز در استان چهارمحال و بختیاری محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضلی، مشارکت فرمانداران و نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون در استان را لازمه شکل‌گیری تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی عنوان کرد و گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها در شهرستان‌های خانمیرزا و شهرکرد، اقداماتی در این خصوص انجام شده و روند تاسیس تعاونی‌ها در جریان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به اشاره به اهمیت تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی در تامین منافع عمومی، اظهار داشت: این تعاونی‌ها با هدف رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که به سبب رانت‌زا بودن امکان واگذاری آن به بخش خصوصی وجود ندارد، شکل گرفته‌ است.

فاضلی با بیان اینکه طبق اساسنامه، تعداد اعضای لازم برای ثبت تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی باید نیم درصد از جمعیت هر شهرستانی باشد، خاطرنشان کرد: پس از ثبت تعاونی، هر تعداد از مردم شهرستان می‌توانند در این تعاونی عضو شده و در منافع حاصل از آن شریک شوند.

وی خاطرنشان کرد: دولت و سازمان‌های وابسته می‌توانند فعالیت‌ها، زمین‌ها و املاک قابل واگذاری در بخش‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی را از طریق ترک تشریفات مزایده در اختیار این تعاونی‌ها قرار دهند، از این‌رو فرصت مناسبی است تا منافع حاصل از این برون‌سپاری‌ها نصیب همه مردم منطقه شود.

فاضلی افزود: امید است با اهتمام بیش از پیش فرمانداران، روند شکل‌گیری تعاونی‌های توسعه و عمرانی شهرستانی در دیگر شهرستان‌های استان نیز آغاز شود و دست‌کم در هر شهرستانی یک تعاونی شکل گیرد.

به گزارش ایرنا، در برنامه پنجم توسعه سهم تعاونی‌ها در اقتصاد به ۲۵ درصد افزایش یافته است اما بر اساس آخرین اظهارات معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این سهم در حال حاضر به پنج درصد هم نمی‌رسد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

برچسب‌ها توسعه ایران تعاونی چهارمحال وبختیاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران تعاونی چهارمحال وبختیاری توسعه ایران تعاونی چهارمحال وبختیاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارآمدی دولت اخبار کنکور تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی چهارمحال و بختیاری کار و رفاه اجتماعی تعاونی ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد پیشکاری ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کارگران نقش تعیین کننده‌ای داشته و همگام با سایر اقشار جامعه در پیروزی انقلاب و پس از آن نیز در جنگ تحمیلی و صحنه‌های مختلف از کیان کشور دفاع کرده‌اند.

وی افزود: رشد و شکوفایی کشورمان را مرهون کار و تلاش کارگران هستیم و کارگران ستون فقرات اقتصادی کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه روابط کار ۱۹۲۸۴ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که در طول سال گذشته توسط بازرسان ۱۹۰۰۰ بازرسی از این واحدها در راستای صیانت از جان کارگران و ایمنی و بهداشت محیط صورت گرفته است.

پیشکاری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار پرونده کارگران استان در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: بالغ بر ۲۲۴ هزار نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند که در مجموع حدود ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

وی تصریح کرد: در واحدهای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر نیز خانه‌های بهداشت راه اندازی شده و ۹۲ کارگاه آموزشی نیز در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی کارگران در استان برگزار شده است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

کد خبر 749418

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • زنگ سپاس معلم در چهارمحال و بختیاری نواخته شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری