Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، اداره کل هواشناسی گلستان با صدور اخطاریه‌ای خبر از نفوذ امواج سامانه سرد وایجاد هوای ناپایدار به همراه ریزش‌های جوی (باران و برف) از روز چهارشنبه در استان داد.

از همین رو مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان برای کاهش خسارت سرمازدگی و یخ زدگی در باغ‌های استان اطلاعیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱- برای محافظت و ایجاد پوشش روی نهال­‌های جوان (مخصوصا در باغات جدیدالاحداث اراضی شیبدار  سال جاری) و درختان آسیب‌پذیر با توجه به کاهش شدید دما و وزش باد از پلاستیک سیاه، گونی و نایلون استفاده شود.

۲-  از عملیات هرس درختان، شخم و پاکنی در باغ‌ها خودداری شود.

۳-  از انجام عملیات سم­پاشی و محلول­پاشی با توجه به کاهش محسوس دما و وزش باد و عدم اثربخشی سم خودداری شود.

۴- علف‌های هرز کنترل شود چراکه زمین بدون پوشش گیاهی با خاک متراکم و مرطوب، حرارت را بیشتر از زمین خشک با پوشش گیاهی در روز ذخیره کرده و در شب بصورت تشعشع منعکس می‌کند.

۵-کنترل آفات و بیماری‌ها برای بهبود سلامت گیاه و در نتیجه مقاومت بیشتر گیاه به سرما لازم است.

۶- آبیاری برای تامین رطوبت خاک در حد کفایت چند روز قبل از سرما، چون زمین مرطوب حرارت را بیشتر از زمین خشک ذخیره می‌کند.

۷-استفاده از ترکیبات آلی و شیمیایی مانند اسید‌های آمینه و...   بصورت محلول پاشی قبل از وقوع سرما در دستور کار قرار گیرد.

۸-استفاده از پوشش‌هایی مانند کاه و کلش و مواد پلی اتیلنی برای باغات جدیدالحداث و تنه درختان بارده به طوریکه طوقه درختان و محل اتصال شاخه‌های اصلی به تنه بدلیل حساس بودن به سرما حتماً پوشانده شوند.

۹- استفاده از آبیاری بارانی با ریزآب پاش‌ها برای شاخه‌ها و پوست قسمت پایینی درختان جوان از کارایی بالایی برخوردار است، بطوریکه تا رفع خطر سرما بدون وقفه به کار خود ادامه دهد.


۱۰-نتایج تحقیقات نشان داده که استفاده از دود نه تنها تاثیر چندانی در جلوگیری از سرمازدگی ندارد بلکه روش پرهزینه بوده و موجب کثیف شدن باغ و آلودگی زیست محیطی می‌شود.



۱۱-تامین سوخت جایگزین با توجه به افت فشار گاز و احتمال قطعی گاز

۱۲-بررسی وضعیت دستگاه‌های گرمایشی

۱۳-استقرار پوشش‌های سقف در گلخانه‌ها و نهالستان‌ها

۱۴-تامین موتور برق اضطراری در صورت قطع برق احتمالی

۱۵-بررسی و چکاب سیستم‌های گرمایشی گلخانه

۱۶-بررسی و چکاب پلاستیک پوشش گلخانه

۱۷-پوشش­دار کردن لوله­‌های انتقال آب خارج از محیط گلخانه برای جلوگیری از یخ­ زدگی

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یخ زدگی باغداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند

به گزارش همشهری آنلاین همزمان با صدور هشدار قرمز از ۲۷ فروردین کرمان به ویژه جنوب این استان شاهد بارش‌های رگباری بوده‌اند. به تازگی تصویری از آب گرفتگی پارکینگ خودروهای تولیدی کارخانه‌های خودروسازی ارگ جدید بم نیز منتشر شده‌است.
مدیر بحران کرمان در این باره به همشهری می‌گوید: «بارش سیل‌آسا در مدت زمان کوتاه و با شدت زیادی رخ داد و باعث آبگرفتگی پارگینک غیر مسقف کارخانه خودروسازی ارگ جدید بم شد. برای بررسی موضوع و برآورد خسارت استاندار کرمان در منطقه حاضر شد.»
حمید سالخورده ادامه می‌دهد: «به دستور استاندار ستاد ویژه بحران برای بررسی میزان خسارت و رفع این مشکل صادر شده‌است. بلافاصله نیز خودروهای لجن‌کش به این منطقه عازم شدند تا تخلیه پارکینگ از آبگرفتگی و گل و لای حاصل از بارش سیل آسا انجام شود. از آنجا که آبگرفتگی در محوطه سر باز اتفاق افتاد، خسارت چندانی حاصل نشده است. اما بررسی و ارزیابی میزبان خسارت ادامه دارد و به زودی اعلام می‌شود.»
این‌طور که مدیر بحران استان کرمان به همشهری می‌گوید با فروکش کردن آب در روستاهایی که دچار آبگرفتگی شده‌بود، راه های دسترسی روستایی باز است.

ببینید:
خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

کد خبر 847283 برچسب‌ها سيل خبر مهم مدیریت بحران استان‌ کرمان خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت