Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت:بیش از ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی مازندران هستند.

 فرزاد گوهردهی در خصوص پایش پرونده‌های توانمندسازی خانواده و زنان استان مازندران گفت: از آبان ماه سال جاری با هدف پایش نزدیک به ۸۰۰۰ پرونده خانوارهای جدیدالورود به انضمام خانواده‌های دارای فرزند چندقلوی معیشت بگیر که از سال ۹۷ تحت پوشش سازمان قرار گرفته‌اند، آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا کنون ۷۵ درصد از پرونده‌های واجد شرایط پایش شده اند، تصریح کرد: برنامه‌ی پایش پرونده های اجتماعی به منظور ارتقا و جهت دار کردن خدمات مددکاری، مشاوره‌ای و ساماندهی فعالیت‌های مددکاران درراستای توانمند سازی و حمایت خدمت گیرندگان اجرا می شود.

 گوهردهی افزود: پایش پرونده‌های اجتماعی خدمت گیرندگان با محوریت پرونده خانواده‌های تحت پوشش و پرونده گروه‌های همیار صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران هدف از پایش پرونده‌ها را ساماندهی فعالیت‌های مددکاران در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش عنوان کرد و افزود: تحقق خروج سالانه حداقل ۱۰ درصدی خانواده‌های تحت پوشش، ارزیابی، ارتقا و جهت دار کردن خدمات مددکاران اجتماعی، شناسایی و رفع نواقص و چالش‌های موجود و بهبود کیفیت طرح‌های در حال اجرا، بررسی میزان اثر بخشی طرح‌ها و برنامه‌های در حال اجرای دفتر توانمند سازی خانواده و زنان از دیگر اهداف اجرای این برنامه است.

وی با اشاره به ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی گفت: در حال حاضر نزدیک به  ۱۵هزار ۵۶۳ زن سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی مازندران هستند که به بخشی از نیازهای زیستی و ضروریات زندگی این خانواده ها نظیر ودیعه مسکن، مستمری، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان عضو خانواده‌های تحت حمایت توجه و نسبت به ارتقا همزمان ابعاد روانی، اجتماعی و اقتصادی  آنان نیز تلاش می شود.

گوهردهی خاطرنشان کرد: این مسیر رشدی از طریق اجرای برنامه های توانمند سازانه ای نظیر غربالگری سلامت جسمی زنان،عضویت آنان در گروه های همیار،شرکت زنان سرپرست خانوار و اعضای آنها در دوره های آموزشی (مهارت های فنی و حرفه ای،کسب و کار و آماده سازی شغلی، مهارت های زندگی  در راستای مراقبت از سلامت روانی، اجتماعی فرد و اعضای خانواده ) و دریافت تسهیلات اشتغال زایی  و برخورداری از خدمات بیمه  تامین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایر هموار می گردد.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود:اشتغال زنان سرپرست خانوار یک موضوع مهم و اساسی برای توانمندسازی آنها است و سازمان بهزیستی برای کمک به زنان سرپرست خانوار، برنامه‌های توانمندسازی در نظر گرفته است تا با اشتغالزایی و کسب درآمد و پایداری اشتغال، خروج آنها از پوشش بهزیستی انجام پذیرد.

گوهردهی با اشاره به عدم آموزش کافی این قشر از جامعه جهت ورود به بازار کار گفت:نداشتن مهارت کافی، تحصیلات پائین و بازار کار نامناسب ، پائین بودن اعتماد به نفس و غیره از چالش های پیش روی این قشر برای داشتن شغل و درآمد است که ضرورت دارد آموزش در بین این افراد تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت دولت بیشتر بر حمایت از زنان سرپرست خانواری است که به دلیل عدم توانایی مالی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می گیرند و رویکرد سازمان بهزیستی خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار این زنان بوده تا از چرخه حمایت سازمان خارج شوند.

گوهردهی اضافه کرد: دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی در فرآیند توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار  فعالیت می کند و در این راستا برنامه های گسترده ای جهت ارائه خدمات حمایتی، فرهنگی، آموزشی ، روانشناختی در جهت تسهیل و تسریع توانمندسازی خانواده ها اجرا می شود که  در نهایت مراجعان یاد می گیرند تا متفکرانه تصمیم بگیرند، مشکلات خود را حل کنند و زندگی خود را  بر اساس هدف های مورد نظر تنظیم و مسئولیت همه امور زندگی خود را به عهده گرفته و شرایط مطلوب را برای خود رقم بزنند.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران در پایان با بیان اینکه یکی از مهم ترین مراحل موفقیت یک برنامه، میزان اثر بخشی و دستیابی آن برنامه به اهداف از پیش تعیین شده است، افزود: این برنامه برای تمامی فعالیت‌ها و خدمات از جمله فعالیت‌های مددکاری در رابطه با خانواده‌های خدمت گیرنده و پرونده‌های اجتماعی آنان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار بهزیستی مازندران تحت پوشش بهزیستی سرپرست خانوار خانواده های تحت مدیرکل بهزیستی پایش پرونده ها خانواده ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران از بهره‌مندی ۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد با هدف آگاهی رسانی از آسیب‌های اجتماعی خبر داد. - اخبار استانها -

وحید حسین‌زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در آمل با بیان اینکه در اجرای این طرح 500 هزار دانش‌آموز در سطح استان و در مقاطع مختلف درسی تحت پوشش قرار گرفته بودند، اظهار داشت: در نظام آموزشی استان یک کار علمی انجام شد که در بین 10 مساله آموزشی استان دو موضوع پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح سراد یک طرح سلامت اجتماعی و روانی دانش‌آموزان بوده که با کمک پنج دستگاه دادگستری، آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی مازندران انجام شد، افزود: با برنامه‌ریزی و نشست‌های متعدد از سوی این پنج دستگاه و اجرای پروپوزال از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته به عنوان پایلوت سه شهر استان را انتخاب و تا اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه یافت.

معاون بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه طرح در سه مقطع در سه شهر چالوس، آمل و بهشهر و هر یک از شهرستان‌ها با ده مدرسه در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: در این طرح سه هزار و 600 دانش‌آموز مورد غربالگری و ارزیابی قرار گرفتند که با شناسایی برخی از نمونه‌ها به مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی شدند.

حسین‌زاده ادامه داد: طرح از مهرماه سال‌جاری در تمامی شهرستان‌های مازندران به اجرا درمی‌آید که هم‌اکنون فقط در دوشنبه‌ها با همکاری این پنج دستگاه در مدارس سه شهر انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه بحث آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی حلقه مفقوده نظام آموزش‌وپرورش و تربیتی جامعه ما است، افزود: با اجرای این طرح هم دانش‌آموزان، هم کادر آموزشی و خانواده‌ها آگاه می‌شوند با توجه به اینکه در این طرح 350 کادر اداری مشارکت داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطمئنا با اجرای این طرح نسبت به آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار