Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به کاهش ۷ تا ۲۰ درجه‌ای دما در اکثر مناطق کشور از بارش برف و باران در ۱۱ استان و کولاک برف و وقوع بهمن در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس نقشه‌های آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش برف و باران و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، غرب کردستان و به صورت پراکنده در گیلان و مازندران روی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان، ایلام، گیلان و مازندران بارش برف و باران پیش بینی شده است. پنجشنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی و بخش‌هایی از مرکز و جمعه در شمال شرق کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.   همچنین با توجه به بارش برف و وزش باد شدید در شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز کولاک برف و در ارتفاعات البرز مرکزی وقوع بهمن دور از انتظار نیست.   سازمان هواشناسی اعلام کرد: اوایل وقت  روز چهارشنبه تا اواخر وقت روز جمعه هفته جاری شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید در اردبیل، گیلان، مازندران، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان خواهیم بود.   بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی با توجه به نفوذ توده هوای سرد دمای هوا در اکثر مناطق کشور به طور محسوسی کاهش خواهد یافت. بیشترین کاهش دما در شمال شرق و شرق بین ۱۵ تا ۲۰ درجه، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و در غرب، مرکز، بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشور بین ۷ تا ۱۰ درجه پیش بینی شده است.   سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه از کاهش ۷ تا ۲۰ درجه‌ای دما در اکثر مناطق کشور (در شمالغرب، غرب و سواحل دریای خزر) طی روز پنجشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده خبر داد و در هشدارهایی علام کرد: کشاورزان، استفاده از کودهای مناسب جهت کاهش تنش سرمایی، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مناسب با توجه به سرما و افزایش رطوبت، عدم انجام عملیات یخ آب زمستانه در دماهای کمتر از منفی ۱۰درجه سانتیگراد، تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف (به‌خصوص صیفی جات استان بوشهر و هرمزگان)، حفاظت از مزارع گوجه فرنگی و صیفی جات در برابر سرما اقدام کنند.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی بارش برف و باران پیش بینی ۲۰ درجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های همرفتی شبانه‌روز گذشته تا صبح امروز که در مناطق شمال و شرق استان منجر به جاری شدن سیلاب شد، اظهار داشت: بیشترین بارش باران در ایستگاه خور و بیابانک با ۳۷.۹ میلیمتر، اردستان ۲۹.۴ میلیمتر، زواره ۲۸.۸ میلیمتر، مهاباد ۲۵ میلیمتر، گلپایگان ۲۲.۵، بادرود ۲۲.۴، خوانسار ۲۱، دهاقان ۲۰.۴، شهرضا ۱۸.۹، نطنز ۱۵.۳، کاشان ۱۳، پادنا علیا ۱۱.۱، مبارکه ۹، نجف آباد ۷.۷، آران و بیدگل ۷.۵ و شهر اصفهان ۴.۸ میلیمتر و ورزنه ۱.۲ میلیمتر باریده است.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه ناپایدار در استان همچنان طی امروز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این سامانه بارش زا به تدریج تا روز جمعه از استان خارج می‌شود و پس از آن تا اواسط هفته آینده جوی پایدار بر استان حاکم خواهد شد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی، گاهی مه آلودی هوا، وقوع تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش باران و رگبار پراکنده بهاری توأم با رعد و برق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و تنش دمایی وجود دارد.

به گفته وی، اوج فعالیت سامانه امروز و در مناطق شمال و شرق و تا حدودی جنوب استان خواهد بود.

امینی اضافه کرد: کماکان آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب‌های محلی و طغیان رودخانه فصلی به ویژه در مناطق شمال و شرق استان مورد انتظار است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه شرق و شمال استان بین سه تا پنج درجه کاهش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته امینی، خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و خوانسار با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان خور و بیابانک در شرق استان اصفهان یکی از منحصر به فردترین مناطق کویر مرکزی کشور بوده که با استان‌های خراسان جنوبی، یزد و سمنان همجوار است.

کد خبر 6087592

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران