Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس جهاددانشگاهی استان همدان از ثبت‌نام ۲۱۸۰ همدانی در «طرح ملی مشاغل خانگی» براساس ظرفیت تعریف شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

علی کلانترنیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سهمیه تعیین شده برای استان همدان ۲۱۰۰ نفر است، خاطرنشان کرد: ثبت نام سامانه ای این تعداد به طور کامل در سایت inhb.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir انجام گرفته و در حال حاضر ثبت نام به صورت مازاد بر آمار تعیین شده در حال انجام است.

وی بیان کرد: طرح ملی مشاغل خانگی با همکاری دو مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرمای طرح و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در قالب سه فاز در ۳۱ استان در حال انجام و پیگیری است.

کلانترنیا با بیان اینکه در فاز نخست طرح ۱۱ رشته در استان شناسایی شد، گفت: خیاطی، چرم دوزی، میناکاری، قالیبافی، تابلو فرش بافی، منبت کار چاقویی، کیک و شیرینی پزی، ویراستاری متون، مترجمی کتاب و مقاله، برنامه نویسی و انیماتور ظرفیت های شناسایی شده در استان همدان در حوزه مشاغل خانگی است.

وی اشاره ای به آمار ثبت نام کنندگان در رشته های مختلف طرح داشت و مطرح کرد: طبق آخرین آمار رشته خیاطی با ۶۶۷ متقاضی، رشته چرم دوزی با ۲۱۹ متقاضی و رشته میناکاری با ۱۸۵ متقاضی به ترتیب سه رشته پرمتقاضی در استان هستند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت نام کنندگان در طرح بانوان هستند، یادآور شد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی سهم آقایان تا به امروز ۳۷۶ نفر و بانوان ۱۸۰۱ نفر بوده است.

کلانترنیا در ادامه یادآور شد: بیشترین ثبت نام کنندگان طرح در استان به ترتیب در شهرهای همدان با ۱۲۵۳ متقاضی، ملایر با ۲۲۸ متقاضی و کبودراهنک با ۱۵۹ متقاضی هستند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام متقاضیان همچنان ادامه دارد، گفت: همزمان با اتمام فاز اول، فاز دوم طرح با موضوع «آموزش و توانمندسازی» در قالب ارزیابی و استعدادسنجی متقاضیان و پیشرانان، مشاوره و هدایت متقاضیان آغاز شده و در حال انجام است.

کلانترنیا اظهار کرد: «اتصال به بازار» مهمترین بخش این طرح و به عنوان فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در نظر گرفته است که در آن افراد متقاضی پس از کسب مهارت در رشته انتخابی، توسط پیشرانان(کارآفرینان موفق) جذب بازارکار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: کسب و کار و مشاغل خانگی یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال های خُرد و خانگی است که می تواند در توسعه زیرساخت های هر کشور و ملتی اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می شود، گفت: با توجه به ظرفیتی که در حوزه مشاغل خانگی و تولیدات بومی وجود دارد این مهم می تواند یکی از راهکارهای مهم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و به طور خاص افزایش درآمد و ثروت در جامعه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی طرح توسعه مشاغل خانگی مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اقتصاد مقاومتی كسب و كار مشاغل خانگی ثبت نام طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پارسال بیش از ۳۰ تصفیه‌خانه در واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ساخته شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این شمار ۲۱ تصفیه‌خانه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
دیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان هم با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است، گفت: ملایر قطب تولید انگور و کشمش و دارای واحد‌های فرآوری کشمش متعددی است که برای پیشگیری از آسیب به محیط زیست از سوی این واحد‌ها نیازمند ایجاد تصفیه خانه در آنها هستیم.

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر