Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اعتراضات مردم در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو، با تشدید اختلافات داخلی، سی‌امین شنبه خود  را نیز از سر گذراند.

این اعتراضات که روزهای شنبه هر هفته و اغلب در مرکز شهر تل‌آویو و چندین بار هم مقابل منزل و محل اقامت نتانیاهو صورت می‌گیرد به جنبش پرچم سیاه و عزاداران دموکراسی که از سوی نتانیاهو به نابودی کشیده شده، معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صهیونیست‌ها به شدت علیه فساد اقتصادی، مدیریت ضعیف و تصویب نشدن بودجه در زمان نخست وزیری بنیامین نتانیاهو معترض هستند. آنها بار‌ها اعلام کردند که دیگر حاضر به دیدن او در این سمت نیستند. 

فساد مالی نتانیاهو و همسرش، در سال‌های اخیر بیشترین واکنش‌ها را از سوی مردم به خود داشته اتهامی که خود او آن را  نمی‌پذیرد و مدعی ایست مخالفان او با این اتهامات که بیشتر جنبه سیاسی دارد قصد دارند چهره او را در بین مردم تخریب کنند. پلیس بارها او را مورد بازرسی قرار داده اما هر بار به دلیل نخست وزیر بودنش این بازجویی‌ها به جایی نرسیده است. بعد از آن نیز هر بار دادگاه را به بهانه کرونا، به تعویق انداخته است. 

نتانیاهو متهم به دریافت رشوه و هدایا از سرمایه‌گذاران اسراییلی و خارجی است. دستگاه قضایی هیچ وقت در مورد این پرونده‌ها جزییاتی ارایه نداده و دادستان در خرید سه زیر دریایی آلمانی، از پلیس خواست تا در مورد نقش پنهان نتانیاهو در این معامله تحقیق کند. سارا نتانیاهو همسرش نیز به اتهام استفاده شخصی از اموال دولتی بار‌ها مورد بازپرسی قرار گرفته است.

اما مهمترین بحران سیاسی کشور را بودجه تشکیل می‌دهد. بودجه‌ای که هنوز نتانیاهو نتوانسته آن را به تصویب برساند. اعضای فراکسیون به انحلال کنست رای دادند که نتیجه‌اش برگزاری انتخابات زود هنگام است. انتخاباتی که در آن، نتانیاهو با این پیشینه هیچ شانسی برای برد نخواهد داشت.

مردم  بارها در اعتراضات خود فریاد زدند که در یک سال گذشته کشور پایدار با برنامه‌های درست نداشتیم شاید انتخابات بتواند کمک کننده باشد،  البته که مشکل رژیم صهیونیستی عمیق‌تر از این است و با انتخابات قابل حل شدن نیست.

بحران معیشتی و آمار بالای بیکاری که از زمان آغاز کرونا با افزایش رو به رو بوده نیز عامل دیگری است که مردم را هر هفته به خیابان‌ها می‌کشاند. بنی گانتز، سیاستمدار و فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در  یک سخنرانی اعلام کرد: «بسیاری از پروژه‌ها بر  زمین مانده، مردم وضعیت معیشتی خوبی ندارند و از فقر رنج می‌برند و برای زنده ماندن مقاومت می‌کنند. این موارد همه به دلیل وعده‌های واهی نتانیاهو است و بودجه‌ای که هنوز نتوانسته آن را به تصویب برساند».

 اعتراضات مردمی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی شش ماهه شده و همچنان شنبه هر هفته ادامه دارد.صهیونیست‌ها امیدوارند تا او را از تخت قدرت به زیر بکشانند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انحلال کنست بنیامین نتانیاهو فساد اقتصادی اعتراضات در اراضی اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی

منابع از شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار المیادین در جنوب لبنان اعلام کرد تعدادی موشک از جنوب لبنان به سمت یک هدف صهیونیستی در عمق منطقه الجلیل غربی شلیک شد.

پیش از این منابع از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در چندین شهرک در غرب نهاریا و عکا در الجلیل الاعلی خبر داده بودند.

از زمان شروع عملیات طوفان‌الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی و جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی / مخالفت مردم با قطع درختان + ویدئو
  • (ویدئو) تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی؛ مخالفت‌ها با قطع درختان
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین نشان از عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر به آزادی است
  • مأموریت دشوار بلینکن
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • نتانیاهو شمال اسراییل را به حال خود رها کرده است