Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌های نفتی وارد کننده نفت ونزوئلا بایدن را تحت فشار قرار می‌دهند تا ممنوعیت فروش سوخت به این کشور عضو اوپک را که زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده، بردارد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نمایندگانی از عرضه‌کنندگان سوخت به ونزوئلا، واردکنندگان نفت ونزوئلا و گروه‌های مدافع اعلام کردند قصد دارند دولت باید این را برای برداشتن ممنوعیت مبادله نفت خام در ازای دیزل با ونزوئلا تحت فشار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید

 دولت ترامپ در آخرین فصل 2020 شرکت‌ها را از ارسال سوخت دیزل به ونزوئلا در ازای نفت خام منع کرد. این معامله‌ها به مدت بیش از یکسال از تحریم‌های شرکت نفت دولتی ونزوئلا معاف بودند.

 نگرانی‌هایی در مورد تاثیرات کمبود احتمالی دیزل بر زندگی مردم به وجود آمده است. این سوخت در حمل و نقل عمومی، کشاورزی و ژنراتورهای ونزوئلا جهت تقویت شبکه برق آن و جلوگیری از خاموشی‌ها کاربرد دارد.

 کمبود شدیدتر دیزل باعث کمبود گسترده بنزین در ونزوئلا می‌شود چون پالایشگاه‌های این کشور تنها با بخشی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند. بیش از یکسال است که واشنگتن به مشتریان شرکت نفت ونزوئلا اجازه فروش بنزین به این کشور بحران زده عضو اوپک را نمی‌دهد.

صادرات نفت ونزوئلا به کمترین رقم از سال 1940 رسیدازسرگیری صادرات مستقیم نفت ونزوئلا به چین با وجود تحریم‌های آمریکا

 شرکت‌های نفتی امیدوارند دولت بایدن رویکرد راهبردی‌تری در قبال ونزوئلا در پیش بگیرد و تحریم‌هایی را که زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کنند و تاثیری در عملکرد دولت حاکم ندارند، بردارد.

 بایدن هم مادورو را یک دیکتاتور می‌داند و مشاوران می‌گویند او هم برخی تحریم‌ها را حفظ می‌کند.

 شرکت‌های ریلاینس اینداستریز هند، رپسول اسپانیا و انی ایتالیا قبلا اجازه داشتند نفت خام ونزوئلا را در ازای دیزل پالایش کنند.

 شرکت نفت دولتی ونزوئلا از ماه نوامبر هیچ محموله دیزلی وارد نکرده است و هشدار داده ذخایر دیزل آن تا پایان فصل زمستان یا اولین ماه بهار  تمام می‌شود. ونزوئلا در حال حاضر شدیداً برای واردات سوخت مخصوصاً بنزین وابسته به ایران است.

 انتهای پیام/28

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت ونزوئلا تحریم ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل

اکنون قالب حمل‌ و نقل تجاری نسبتا سبک با وانت‌های شهری که حداکثر توانایی حمل کمتر از 900 کیلو را دارند، انجام می‌شود. در مرتبه بعدی کامیونت های 6 تن و 8 تن و کامیون‌های فورس F210 (بهمن دیزل) با توانایی حمل حدود 10 تن هستند که نیازهای این حوزه را برطرف می‌کنند. در فاصله وانت‌های 1.8 تنی با بارهایی در محدوده 4 تن تمهیدی اندیشیده نشده که خلا موجود، خسارات هنگفتی به منابع محیط زیست، سوخت کشور وارد می‌کند چرا که در شرایط فعلی مصرف کننده ناچار است کامیون‌های بازه‌ی 10 تن را ناقص بارگیری کند. به همین دلایل می‌توان ورود بخش خصوصی به تولید کامیونتی 3.8 تنی را هوشمندانه و متناسب با نیاز بازار دانست. مدیران بهمن دیزل با ورود به این قسمت از بازار، قدرت‌نمایی خوبی خواهند داشت و تا سالیان سال یکه تاز این حوزه خواهند بود.
دلایل زیادی برای استقبال بازار این محصول وجود دارد که مهمترین آن فرسودگی در این رده باربری است. محصولاتی که به عنوان وانت شناخته می‌شوند، اغلب از نظر شاخص‌های فناورانه عقب افتاده‌ هستند و ایمنی بسیار پایینی نسبت به سلامت راننده و حفظ بار دارند. لذا تولید محصولی در این رده با ایمنی بالا و تکنولوژی روز، می‌تواند تحول خوبی در حوزه تجاری ایران باشد.
کشورهای توسعه یافته نیز با تمرکز بر تولید کامیونت‌های 3.5 تا 4 تن تلاش کردند حمل و نقل بارهای کم حجم و سبک را مقرون به صرفه کنند. به واقع در کشورهای پیشرفته، خودروهای پرمصرفی مانند وانت‌های کنونی کشور ما اجازه تردد ندارند و برای شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری تردد این خودروها غیراقتصادی است.
شرکت بهمن دیزل با تمرکز بر خلا بازار حمل و نقل ایران نقش قابل توجهی در حفظ منابع سوختی، بهینه کردن اقتصاد حمل و نقل باری شرکت‌های تولید و رانندگان و همین‌طور حفاظت از محیط زیست برداشته است؛ محاسبات دقیق کارشناسان گواهی می‌دهد که خلاهای موجود در باربری ایران و همینطور عقب افتادگی فناورانه خسارات زیادی به اقتصاد، سلامت و محیط‌زیست وارد می‌کند و ورود بخش خصوصی برای جبران این خلاها می‌تواند در کاهش این زیان‌ موثر باشد.
در خصوص کامیونت 3.8 تن و با توجه به اهتمام بهمن دیزل در به به‌کارگیری فناوری‌های روز می‌توان انتظار داشت این خودروی تجاری نیز از فناوری هشدار دهنده‌ حرکت بین خطوط LDWS و ESC و هشدار برخورد از جلو FCWS و ترمز اضطراری هوشمند AEBS و... بهره ببرند.
همچنین اگر اطلاعات این پروژه دقیق باشد، رانندگان و خریداران این کامیون 3.8 تنی می‌توانند امیدوار باشند این محصول نیز همچون F210 از تهویه و امکانات رفاهی مولتی مدیا برای راننده بهره‌ ببرد.
طبق شنیده‌ها، بهمن دیزل تا نیمه اول سال 1403 محصول 3.8 تنی خود را معرفی خواهد کرد و این محصول عضو دیگری از خانواده فورس خواهد بود. این شرکت سال قبل کامیون 12 تن با نام F210 را تولید کرد که از نظر فناوری، ایمنی و امکانات رفاهی تحولی در این رده باری بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900098

دیگر خبرها

  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات