Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:13:56 GMT

۸۶۰۰ هکتار نهال‌کاری تاغ در استان سمنان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۶۶۹۷

۸۶۰۰ هکتار نهال‌کاری تاغ در استان سمنان آغاز شد

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طرح اجرای مجدد اراضی تخریبی در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: این طرح بعد از بررسی در کمیته فنی و برای اجرا به نحو مطلوب ابلاغ شد که هم اکنون برای شاهرود در دست اجرا است.

وی ضمن بیان اینکه عملیات بیولوژیک با نهال‌کاری هشت هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان سمنان آغاز شده است، افزود: هدف از این اقدام جلوگیری از فرسایش خاک و بهبود پوشش گیاهی نواحی بیابانی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه مالچ ریگی دو سال پیش با مشارکت منطقه اقتصادی گرمسار کلید خورد، ابراز داشت: این عنوان طرح پیشنهادی پرفسور کردوانی بود که به صورت آزمایشی در ۶۳ هکتار زمین انجام شد.

مرادی حقیقی با بیان اینکه برای جلوگیری از فرسایش خاک استفاده از مالچ ریگی به عنوان یکی از مصالح طبیعی موجود در منطقه می‌تواند در راستای اهداف فوق‌الذکر مؤثر باشد، تصریح کرد: طی بازدید سازمان جنگل‌ها از منطقه طرح مالچ دیگری نیز پیشنهاد شد هم اکنون این طرح باهم انجام شدند تا مقاومت نسبت به تغییرات در آن سنجیده و در نهایت یکی برای معرفی در کل کشور انتخاب شود.

وی با بیان اینکه بیشترین اقدام صورت گرفته در ایجاد پوشش گیاهی کاشت نهال‌های مقاوم به اقلیم گرم و خشک استان سمنان است، افزود: ایجاد بادشکن زنده، مدیریت و کنترل هرزاب و ایجاد جنگل‌های دست کاشت تاغ در زمره اقدامات مؤثر اداره کل منابع طبیعی بوده که در طرح ۹ در ۹۹ نیز با جدیت برای شهرهای استان پیگیری می‌شود.

کد خبر 5125221

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان جنگل کاری ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شیراز آمار کرونا ایام فاطمیه شهرکرد عکس استانها شهادت حضرت زهرا س شیوع کرونا گرگان عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهرستان کرج بوشهر استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان