Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: من با صدام هم مذاکره کردم و آیا فکر می کنید در مذاکره با صدام لذت بردم؟ کار من این است و چاره دیگری ندارم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال محمدجواد کریمی قدوسی درباره علت تلاش برای مذاکره با آمریکا سه هفته پس از شهادت سردار سلیمانی، گفت: مصاحبه بنده با مجله اشپیگل آلمان بسیار روشن و محکم است و بنده چیزی جز فرمایشات مقام معظم رهبری را در این مصاحبه بیان نکردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان فرمودند که «اگر آمریکا توبه کند و به چارچوب ۱+۵ بازگردد، ما در آن چارچوب مذاکره می‌کنیم» و بنده چیزی جز این مطلب را نگفتم.

وی افزود: وظیفه بنده در حوزه دیپلماسی کاملاً مشخص است و امیدوارم در برابر مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد قبول واقع شوم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ابزار سیاست خارجی، ابزارهای مشخصی است و ابزارهایی که در اختیار مسئول و کارگزاران سیاست خارجی قرار دارد، مصاحبه و مذاکره است و ما ابزار دیگری را در اختیار نداریم.

ظریف گفت: خدا را شاکریم امروز که روز آخر ریاست منحوس ترامپ بر آمریکاست، توانستیم با این ابزار و همچنین با پشتوانه مقاومت مردم ایران، ترامپ را در حوزه سیاست خارجی شکست دهیم.

وی تأکید کرد: همه تحلیلگران و وسایل ارتباط جمعی قبول کردند که سیاست فشار حداکثری شکست خورده است و باید تأکید کنم که دلیل شکست فشار حداکثری آمریکا مقاومت ملت ایران بوده اما دستگاه دیپلماسی هم در این زمینه تأثیر داشته است.

وزیر امور خارجه  اظهار داشت: ما در خط مقام معظم رهبری حرکت می کنیم و ایشان هفته گذشته در سخنرانی خود فرمودند که ما عجله ای برای بازگشت آمریکا به برجام نداریم و از نظر حضرت آقا هنوز برجام نه بوی گند می دهد و نه دفن شده است.

ظریف یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما عجله ای نداریم اما اگر آمریکا تعهداتش را اجرا کند و تحریم ها را بردارد، می تواند برگردد و در قالب ۱+۵ بنشیند و بر این اساس مبنای سیاست ما هم فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: ملاقات بنده یک هفته قبل از شهادت سردار سلیمانی نبود بلکه یک سال و نیم قبل از آن و برای آزاد کردن یک سلیمانی دیگر یعنی مسعود سلیمانی دانشمند بزرگ کشورمان بود که یک سال در بدترین شرایط در اسارت آمریکا قرار داشت.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: مسعود سلیمانی دانشمندی است که در بند آمریکایی هاست و بنده افتخار داشتم که از زوریخ و به عنوان راننده هواپیمای او بودم و درآنجا وی گفت که برای او چه اتفاقاتی افتاده است.

ظریف تصریح کرد: گناه من این بود که برای آزاد کردن وی با کسانی صحبت کنم که از آنان اصلا خوشم نمی آید اما بنده مجبورم در کنار آنان بنشینم و اگر لبخندی پشت میز مذاکره می زنم برای این است که مقاومت ملت ایران را در برابر زورگویی های آنان نشان دهم.

وی یادآور شد: بنده در وسط مذاکره و جلوی جان کری نماز خواندم و به وی گفتم علت نماز خواندن من جلوی شما آن است که بدانید خداوند ابر قدرت است نه شما.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: من با صدام هم مذاکره کردم و آیا فکر می کنید در مذاکره با صدام لذت بردم؟ کار من این است و چاره دیگری ندارم.

ظریف تاکید کرد: شما گفتید من درخواست مذاکره کردم ولی مصاحبه بنده با اشپیگل موجود و کاملا علنی است و بارها هم حضرت آقا فرمودند فلانی محکم صحبت می کند.

 

 

ادامه دارد...

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه مذاکره کردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا عطاران صدام می‌شود

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، بنا بر خلاصه‌ی داستان این فیلم نقشی که آقای عطاران آن را بازی می‌کند با صدام شباهت ظاهری دارد و همین شباهت باعث دردسرهایی برای او می‌شود.

بنا بر شنیده‌ها این فیلم که به کارگردانی پدرام پورامیری ساخته می‌شود طنز است و علاوه بر پریناز ایزدیار و رضا عطاران بازیگران دیگری هم در آن حاضر هستند.

همشهری آنلاین نیز در توضیح این خبر نوشته است: پدرام پورامیری در نخستین فیلم مستقل خود با تهیه کنندگی مجتبی رشوند، در حالی پیش تولید این فیلم را شروع کرده که رضا عطاران در این فیلم، نقش مردی را بازی خواهد کرد که به‌دلیل شباهت به صدام از او می‌خواهند تا نقش بدل او را ایفا کند! نکته قابل توجه حضور پریناز ایزدیار در این فیلم است. البته مشخص نشده این بازیگر چه نقشی را بازی می‌کند. پورامیری پیش‌تر با حسین دوماری کارهای مشترکی را انجام داده است.

با توجه به حضور رضا عطاران در این فیلم، «صدام» پورامیری طنز است و البته پریناز ایزدیار سابقه حضور در فیلم و سریال‌های طنز را ندارد و تنها به‌عنوان نقش فرعی در فیلم «ورود آقایان ممنوع» حضور داشت.

ایده ساخت فیلمی درباره «صدام» چه طنز و جدی در ایران نبوده و برای نخستین بار است که ساخته می‌شود؛ البته در سینمای جهان هم ساخت و اکران فیلمی درباره «صدام» کمتر بوده، هر چند درباره دیگر دیکتاتورهای بزرگ، فیلم‌های مختلفی ساخته شده است.

با این حال، سال گذشته اعلام شد که کارگردان سریال «چرنوبیل» قرار است فیلمی درباره زندگی صدام بسازد. قرار بود یوهان رنک، فیلمی به نام «زندانی در کاخش» را درباره صدام حسین بسازد، فیلمی که با اقتباس از کتاب پرفروش ویل باردنورپر با عنوان «زندانی در کاخش: صدام حسین، نگهبانان آمریکایی او و آنچه تاریخ ناگفته می‌گذارد» بوده و داستان درباره ۱۲ سرباز آمریکایی است که در ماه‌های آخر زندگی صدام حسین نگهبان وی بوده اند.

پیش‌تر نیز فیلمی با عنوان «بدل شیطان» در سال ۲۰۱۱ ساخته شد؛ این فیلم براساس اظهارات لطیف یحیی ساخته شده و سوء استفاده‌هایی را که به‌عنوان بدل پسر بزرگ صدام حسین، عدی حسین در دهه ۸۰ و ۹۰ تجربه کرده به تصویر می‌کشد. دامینیک کوپر در این فیلم هم در نقش یحیی و عدی صدام حسین را بازی می‌کند.

دیگر خبرها

  • حضور یک شهروند با گریم صدام حسین در استادیوم فوتبال! + فیلم
  • فیلمی شوکه‌کننده از حضور بدل صدام حسین در ورزشگاه آزادی! + ویدئو
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • رضا عطاران صدام می‌شود