Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شرکت در دورهمی‌ها با صرف غذا امکان ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آبتین حیدرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها عمدتاً کسانی هستند که در دورهمی‌ها شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این دورهمی‌ تمامی دورهمی‌ها چه در فضای باز و هوای آزاد و چه در فضای بسته را شامل می‌شود.

وی افزود: در این دورهمی‌ها به هر حال در موقع صرف غذا افراد ناگزیر به کنار گذاشتن ماسک خود می‌شوند و به همین دلیل دورهمی‌ها یکی از عوامل مهم و اصلی ابتلا به بیماری کرونا است.

تازه‌ترین وضعیت شیوع کووید 19 در گیلان| 8 شهر در وضعیت نارنجی / مسافران جز به اضطرار به گیلان سفر نکنند + جدولسفرهای غیرضروری به گیلان وضعیت کرونایی استان را تشدید می‌کندافزایش ورود مسافران به گیلان / آیا دوباره شاهد ‌خیزش کرونا در شمال ایران خواهیم بود؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ابراز داشت: به دلایل مذکور شهروندان باید به کلی از برگزاری دورهمی و یا شرکت در مراسمات و دورهمی‌ها خوداری کنند.

حیدرزاده بیان کرد: تقاضای ما این است که افراد از دورهمی‌هایی که با صرف غذا است پرهیز کنند؛ دورهمی که در مدت زمان کوتاه و در فضای باز به مدت چند ثانیه باشد مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مقصود از دورهمی‌های خطرناک مراسمات و دورهمی‌هایی است که به مدت چند ساعت به طول انجامیده و احتمال ابتلا به بیماری کرونا را بالا می‌برد.

وی افزود: در حال حاضر 450 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند؛ این آمار باید با همت شهروندان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نصف برسد تا گیلان بله وضعیت آبی نزدیک شود.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دورهمی ها صرف غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظر به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاسیس ۲ رشته پرستاری داخلی-جراحی و پرستاری سلامت جامعه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شمار رشته‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۱۸ رشته افزایش یافت.

دکتر حسن اژدری زرمهری افزود: بعد از بازدید میدانی ارزیابان وزارت بهداشت که بهمن ماه پارسال انجام شد و با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه داخلی-جراحی و سلامت جامعه و همچنین ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه علوم پزشکی، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با این درخواست موافقت کرد.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۹۳ عضو هیات علمی و نزدیک به هزار دانشجو با ترکیب ۵۶ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان است.

زرمهری افزود: اکنون این دانشگاه دارای رشته‌های پرستاری، هوش‌بری، مامایی، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، پرتوشناسی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، زیست فناوری، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، یادگیری الکترونیکی، ۲ مجوز دکترای پژوهشی و نیز دکترای پزشکی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی و در چهار دانشکده است.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم